کد خبر: 10945
1402/09/25 - 8:37


معاون استاندار:

پژوهش عامل پیشرفت و توسعه کشور است

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار گفت: پژوهش عاملی است که پیشرفت و توسعه کشور را به نتیجه می‌رساند. به هر اندازه که به پژوهش اهمیت دهیم، قدرت کشور را در آینده افزایش داده و موجب آبادانی کشور خواهیم شد.

پایگاه خبری صدای زنجان
پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ مرتضی شهامی معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار در همایش تجلیل از پژوهشگران برتر آموزش و پرورش استان زنجان، با بیان اینکه برای حرکت باید هدف بزرگی داشته باشیم، اظهار کرد: اگر دید جامعی به روند توسعه کشور خود داشته باشیم مشاهده خواهیم کرد که در حوزه‌هایی همچون انرژی هسته‌ای، خودروسازی، لیزر، سلول‌های بنیادی و ... پیشرفت‌های خوبی کرده‌ایم و اتفاقاتی رخ می‌دهد که در کشورهای انگشت‌شماری این پیشرفت‌ها وجود دارد.
وی تصریح کرد: پژوهش عاملی است که پیشرفت و توسعه کشور را به نتیجه می‌رساند و به هر اندازه که به پژوهش اهمیت دهیم قدرت کشور در آینده را افزایش داده و موجب آبادی کشور خواهیم شد. باید با کار و تلاش خود آینده این مملکت را بسازیم.
معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار زنجان بیان کرد: یکی از مهم‌ترین‌ کارهایی که آموزش و پرورش باید به دانش‌آموزان آموزش دهد، پژوهش است. باید به کودکان و نوجوانان آموزش داده شود تا در کل زندگی خود پژوهشگری کرده و برای آبادانی، پیشرفت و توسعه کشور خود تلاش کنند تا نتیجه پژوهش و کار آن‌ها موجب آبادانی این مرز و بوم شود.
شهامی با بیان اینکه پژوهش را در دو حوزه پژوهش قهرمانی و پژوهش همگانی دنبال کنید، ادامه داد: از ابزارهای مختلف همچون جشنواره‌ها، مسابقات علمی، رویدادهای پژوهشی و علمی و ... که موجب ایجاد انگیزه در دانش‌آموزان برای حرکت به سمت پژوهش می‌شود، استفاده کنید تا نسل آینده مصرف کننده تربیت نشود و بجای آن در هر موضوعی تلاش کرده و برای پیدا کردن راه‌حل فکر کنند. این‌گونه خواهیم توانست آینده کشور را زیباتر بسازیم.
اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانپیشرفت علمیتوسعه کشورآموزش و پرورش
sedayezanjannews.ir/nx10945


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»