کد خبر: 11096
1402/10/16 - 17:52


وزیر آموزش و پرورش:

طرح پیوند مسجد و مدرسه در 3 هزار و 600 مدرسه کشور اجرا می‌شود

صحرایی با بیان اینکه در ۳ هزار ۶۰۰ مدرسه طرح مدرسه، مسجد و خانواده را اجرا می‌کنیم، گفت: 64 هزار نماز جماعت با حضور دانش‌‌آموزان در طرح محراب در حال اجراست

پایگاه خبری صدای زنجان
پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ رضا مراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش امروز در اجلاسیه سراسری نماز که با حضور رییس جمهور برگزار شد،  با بیان اینکه این روزها در آموزش و پرورش غصه دار شهادت دانش آموزان  حادثه تروریسی کرمان هستیم، اظهار کرد: از عاملان این حادثه انزجار خود را اعلام می‌کنیم.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه سند تحول بنیادین از ما دانش‌اموزان ۴۰ ویژگی از جمله موحد بودن، اهل نماز بودن و... می‌خواهد که مهمترین آن محور نماز است، گفت: نماز مهمترین رکن در آموزش و پرورش است و در تنظیم سند نماز، طرح فراگیر را حول ۵ محور اصلی امید، ایمان، خودباوری و خردورزی و هویت اجرا می‌شود.
وی با بیان اینکه ۳۲ کمیسیون مطالعاتی و تخصصی در سطح استان‌ها با موضوع نماز تشکیل شده است، افزود: امروز باید برای حل مشکل، کنشگرانه وارد عمل شویم. اگر از طریق مدارس جلوی آسیب‌های اجتماعی را بگیریم راحتر می‌توان با مشکلات روبه رو شویم.
صحرایی با اشاره به اقدامات شاخص ادامه داد: 64 هزار نماز جماعت با حضور دانش‌‌آموزان در طرح محراب در حال اجراست.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه جشن تکلیف برای دانش‌‌آموزان در حال اجراست و بهترین برنامه تربیتی محسوب می‌شود، ادامه داد: همچنین طرح مسجد، مدرسه و خانواده در حال اجراست، مدرسه در اقامه نماز از مسجد مهمتر است، مدرسه در سند تحول بنیادین می‌گوید نقطه اتکا و ملت در تعالی کشور مدرسه است.
وی با بیان اینکه در ۳ هزار ۶۰۰ مدرسه طرح مدرسه، مسجد و خانواده را اجرا می‌کنیم، گفت: برگزاری مسابقات نماز و اذان با مشارکت بیش از یک میلیون نفر و ۷۶۰ اجلاس نماز در مدارس اجرا شد.
صحرایی با بیان اینکه تداوم حضور روحانیت در مدارس مورد تاکید ماست، ادامه داد: مربی پرورشی در مدارس کم داریم و خوشبختانه پردیس معلم پرورشی در قم اغاز به کار کرده است و جذب مربیان پرورشی در دستور کار است.
اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانمدرسهنمازطرح پیوند
sedayezanjannews.ir/nx11096


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»