کد خبر: 11154
1402/10/25 - 12:56


رئیس شورای شهر زنجان از محقق نشدن پیش‌بینی‌های مربوط به وصولی‌های شهرداری از محل ارزش افزوده خبر داد؛

کاهش شدید درآمدهای شهرداری زنجان در سال 1402

مجید ناصحی‌مقدم: برآوردها در وصول شهرداری زنجان از محل ارزش افزوده برای امسال 900 میلیارد تومان بود که فقط 300 میلیارد تومان آن محقق شده است!

پایگاه خبری صدای زنجان
پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ لیلا محمدی: رئیس شورای شهر زنجان از کاهش درآمدهای شهرداری زنجان در سال جاری خبر داد و گفت: مسائل مربوط به امور مالیاتی و مصوبه دیوان عدالت اداری که منجر به تغییراتی در حقوق جاری کارمندان شد، 2 عامل اصلی و مهم در کاهش درآمدهای پیش بینی شده شهرداری زنجان بوده است.

مجید ناصحی مقدم در گفت‌وگو با صدای زنجان با بیان اینکه بخشی از درآمدهای پیش بینی شده برای امسال شهرداری زنجان محقق نشد و همین عامل در کاهش درآمدها نقش داشته است، اضافه کرد: درآمد برآورد شده از محل ارزش افزوده برای امسال، 900 میلیارد تومان بود اما به علت برخی مسائل مربوط به امور مالیاتی این مهم محقق نشد و توانستیم فقط 300 میلیارد تومان وصولی داشته باشیم و بخش عمده‌ای از درآمدها از این محل را از دست دادیم.

رئیس شورای شهر زنجان، با بیان اینکه سال قبل از محل مذکور، 600 میلیارد تومان وصول شده بود، اضافه کرد: با توجه به این میزان وصولی در سال 1401، مبلغ 900 میلیارد تومان درآمد از محل ارزش افزوده در سال جاری را پیش بینی کردیم که محقق نشد.

ناصحی‌مقدم مصوبه دیوان عدالت اداری که منجر به تغییراتی در حقوق جاری کارمندان شد را دومین عامل در کاهش درآمدهای شهرداری زنجان دانست و اضافه کرد: این مصوبه (دومین عامل خارجی در کاهش درآمدهای شهرداری) موجب کاهش حقوق جاری کارمندان شد که پیش بینی نشده بود و تراز جاری را دچار بهم ریختگی کرد.

رئیس شورای شهر زنجان از مدیریت بودجه شهرداری زنجان و حفظ اولویت‌ها در شرایط کاهشی درآمدهای شهرداری زنجان نیز خبر داد و گفت: تامین بخشی از هزینه‌های جاری الزام‌آور است، مثلا هزینه‌های رُفت و روب و نظافت شهر، جمع‌آوری و دفن زباله و تلاش برای عدم توقف پروژه‌های عمرانی از اولویت‌های اصلی است البته وقتی تحقق بودجه پیش بینی شده دچار مشکل می‌شود، به ناچار شتاب امور نیز دچار افت می‌شود اما آنچه اهمیت دارد اجرای اولویت‌بندی‌های نامبرده است.

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانکاهش درآمدشهرداریمدیریت بودجه
sedayezanjannews.ir/nx11154


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»