کد خبر: 11513
1402/12/24 - 10:51


مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان زنجان مطرح کرد:

صدور 4700 شناسه یکتا در استان زنجان

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان زنجان با تاکید بر لزوم تسریع در روند تبدیل مجوزهای کاغذی به شناسه یکتا گفت: تاکنون ۴ هزار و هفتصد شناسه یکتا در استان صادر شده است

پایگاه خبری صدای زنجان
پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ لیلا محمدی: مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان زنجان با تاکید بر لزوم تسریع در روند تبدیل مجوزهای کاغذی به شناسه یکتا گفت: تاکنون ۴ هزار و هفتصد شناسه یکتا در استان صادر شده است.

محمدرضا نادری با اشاره به آمارهای ثبت شناسه یکتا در سطح کشور و استان گفت: باید در زمان باقی مانده ایام پایانی سال با همکاری اتاق اصناف و بسیج اصناف و بازاریان، بتوان تعداد تبدیل مجوزهای قدیمی به شناسه یکتا را در زنجان و سایر شهرستان‌ها با یک جهش مناسب، افزایش داده و به نقطه مطلوب رساند.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان زنجان با تاکید بر لزوم تسریع در روند تبدیل مجوزهای کاغذی به شناسه یکتا گفت: تاکنون 4 هزار و 700 شناسه یکتا در استان صادر شده است.

وی تصریح کرد: بر اساس رتبه‌بندی استان‌ها در صدور شناسه یکتا برای پروانه کسب‌های کاغذی تا ۱۸ اسفند ماه، استان زنجان در رتبه ۹ قرار دارد.

به گزارش صدای زنجان؛ شناسه یکتا حافظه مالیاتی به یک کد ۶ رقمی و منحصربه‌فرد گفته می‌شود که به هر حافظه مالیاتی تخصیص می‌یابد. این شناسه به‌عنوان یک شماره مشخص‌کننده در سیستم مالیاتی کشور استفاده می‌شود و برای هر فرد یا شرکتی تعیین می‌شود که وظیفه پرداخت مالیات برای عملیات های حسابداری دارد.

به‌طور خلاصه، بر اساس قانون، از ابتدای دی ماه ۱۴۰۲، صورتحساب ها برای شرکت ها و اصناف باید به صورت الکترونیک ارسال شوند و صورتحساب الکترونیک جایگزین گزارشات فصلی است و بدون دریافت شناسه یکتای حافظه مالیاتی عملا ارسال صورتحساب الکترونیک ممکن نیست.

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانشناسه یکتاامور اقتصادیحافظه مالیاتی
sedayezanjannews.ir/nx11513


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»