کد خبر: 1184
1398/05/15 - 9:5


مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان در پاسخ به صدای زنجان در مورد وضعیت تامین آب راشاکاسپین و اعتراض سایر شرکت‌های شهرک صنعتی اعلام کرد:

راشاکاسپین تذکر جدی گرفت

عواقب ایجاد تنش اجتماعی در صورت عدم جدی گرفتن مشکلات مربوط به تامین آب شرکت راشاکاسپین به صورت شفاف به مسئولان این واحد گوشزد شد

پایگاه خبری صدای زنجان

لیلا محمدی- مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان با بیان اینکه در قالب جلسه‌ای با حضور مسئولان اجرایی و امنیتی استان عواقب سوء و ایجاد تنش اجتماعی در صورت عدم جدی گرفتن مشکلات مربوط به تامین آب شرکت راشاکاسپین به صورت شفاف به مسئولان این واحد گوشزد شد، گفت: امیدواریم مسئولان راشاکاسپین که با سرمایه‌گذاری عظیم، این واحد را در زنجان مستقر کرده‌اند این موضوع را به خوبی درک کرده و نسبت به ایجاد تصفیه‌خانه مجهز اقدام کنند.

ایرج احمدی عصر دیروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان ضمن تاکید بر لزوم شفافیت در اطلاع‌رسانی و ارائه آمارهای صحیح اظهار کرد: شرکت شهرک‌های صنعتی به هیچ عنوان به دنبال آمارسازی نبوده و همواره سعی داشته است سیمای واقعی استان و برنامه‌ها و اقدامات انجام شده به ویژه در حوزه صنایع کوچک که 85 درصد صنایع کل کشور را شامل می‌شود، ارائه دهد.

احمدی با بیان اینکه در 16 شهرک صنعتی استان، زمین برای عرضه به متقاضیان وجود دارد، اضافه کرد: در این تعداد شهرک صنعتی، 1650 فقره قرارداد، 1000 بهره‌بردار، 650 فقره طرح تولیدی در آستانه افتتاح، گزارش شده است.

وی با اشاره به راکد بودن برخی از زمین‌های شهرک‌های صنعتی استان و برنامه‌ریزی مسئولان برای واگذاری این اراضی تصریح کرد: ستاد تسهیل و رفع موانع تولید به عنوان بازوی اجرایی استان زیر نظر استاندار فعالیت می‌کند و برطرف کردن مشکلات واحدهای تولیدی از اهداف تشکیل آن است و موارد را به صورت کارشناسی‌شده بررسی می‌کند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان با بیان اینکه کمیته سه جانبه متشکل از اداره کل حفاظت محیط زیست، سازمان صنعت، معدن و تجارت و اداره کل شرکت شهرک‌های صنعتی در زمینه استقرار و ارزیابی گزارش‌های توجیهی شرکت‌ها در مورد مسائل زیست محیطی تشکیل شده است، تاکید کرد: این اقدامات در مسیر رونق‌بخشی به تولید بوده است.

احمدی با اشاره به ثبت قرارداد واگذاری به میزان 200 فقره در سال 97 عنوان کرد: 119 فقره بهره‌بردار در شهرک‌های صنعتی در سال 97 به ثبت رسیده است که جا دارد از تلاش‌های مسئولان سازمان برنامه‌ریزی و بودجه قدردانی کنیم. استان به لحاظ جذب منابع استانی در سطح کشور مقام نخست را داراست، این میزان در سال قبل در سایر استان‌ها 5 درصد و در زنجان 30 درصد اعلام شده، با این اوصاف میزان اعتبار جذب شده از محل منابع داخلی استان 17 میلیارد تومان بوده است. بخشی از هزینه‌های موردنیاز نیز از محل منابع داخلی شرکت شهرک‌های صنعتی تامین شده است.

جذب سرمایه‌گذار برای فعالیت در داخل شهرک‌های صنعتی استان

این مسئول ضمن تاکید بر لزوم جذب سرمایه‌گذار برای فعالیت در داخل شهرک‌های صنعتی استان از ارائه بسته‌های تشویقی برای فعالان شهرک‌ها در سال 97 خبر داد و افزود: خوشبختانه با این بسته‌ها در جذب چندین مورد از واحدهای فعال در حوزه فولاد، و الکترود گرافیتی موفق بوده‌ایم و در تلاشیم واحدهای فعال در مباحث دانش‌بنیان را در این شهرک‌ها مستقر کنیم.

احمدی با اشاره به لزوم استقرار صنایع پاک در استان ابراز کرد: استقرار صنایع پاک در استان آلودگی نداشته و با توجه به تکنولوژی و اشتغال بالا زمینه را برای ارتقا سطح اقتصادی و رونق در صادرات فراهم می‌کند.

صادرات 230 میلیون دلاری تولیدات از داخل شهرک‌های صنعتی

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان با بیان اینکه سال قبل حدود 230 میلیون دلار صادرات از داخل شهرک‌های صنعتی استان که عمدتا سرب و روی بودند به ثبت رسیده است، اظهار کرد: عمده صادرات استان مربوط به تولیدات واحدهای مستقر در شهرک‌های صنعتی است.

این مسئول در پاسخ به صدای زنجان در مورد وضعیت تامین آب راشاکاسپین و اعتراض سایر شرکت‌های شهرک صنعتی افزود: در چند هفته اخیر برای بررسی مشکلات تامین آب راشاکاسپین جلسه‌ای با حضور نمایندگان و مسئولان سازمان آب، محیط زیست، اطلاعات و مسئولان این شرکت برگزار و دغدغه مردم در تامین آب برای آنان تشریح شد.

احمدی با بیان اینکه در این جلسه عواقب سوء و ایجاد تنش اجتماعی در صورت عدم جدی گرفته شدن مشکلات مربوط به تامین آب شرکت راشاکاسپین به صورت شفاف به مسئولان این واحد گوشزد شد، ادامه داد: مباحث مربوط به نظافت، تفکیک زباله‌ها، تصفیه آب و جدی گرفته شدن مسائل مربوط به بازچرخانی آن و سایر نکات زیست محیطی برای مسئولان راشاکاسپین تشریح شد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان با تاکید بر اینکه خروجی تصفیه‌خانه شهرک صنعتی به هیچ عنوان آلودگی ندارد و مورد تائید محیط زیست استان است، اضافه کرد: در حال حاضر یک قطره از آب خروجی این تصفیه خانه وارد زنجانرود نمی‌شود و برای آبیاری فضای سبز شهرک مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این مسئول با بیان اینکه امیدواریم مسئولان راشاکاسپین که با سرمایه‌گذاری عظیم این واحد را در زنجان مستقر کرده‌اند این موضوع را به خوبی درک کرده و نسبت به ایجاد تصفیه‌خانه مجهز اقدام کنند، ابراز کرد: امیدواریم آب خروجی این شرکت در فرآیند تصفیه‌شدن به چرخه تولید بازگشته و از فشار تامین آب برای این شرکت و سایر شرکت‌ها کاسته شود.

تعطیلی 17 درصد از واحدهای تولیدی مستقر در شهرک‌های صنعتی

احمدی در مورد تعداد واحدهای صنعتی تعطیل شده نیز به صدای زنجان گفت: آخرین آمارهای وصولی نشان می‌دهد که 17 درصد از واحدهای فعال در داخل شهرک‌های صنعتی استان راکد است. این میزان در کشور 20 درصد گزارش شده است.

وی با بیان اینکه در واحدهای فعال روی به هیچ عنوان تعطیلی به ثبت نرسیده است بلکه تعدادی از آن‌ها به دنبال افزایش ظرفیت هستند، در مورد واحدهایی که به چرخه تولید بازگشتند نیز گفت: در سال 97، حدود 33 واحد تولیدی صنایع کوچک زیر 50 نفر کارگر راکد با همکاری شرکت شهرک‌های صنعتی، امور اقتصادی استانداری و سایر دستگاه‌های اجرایی استان به چرخه تولید بازگشتند و 27 واحد نیز راکد هستند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان زنجان با اشاره به واگذاری زمین‌های ناحیه ظریفان زنجان برای ساخت و فعالیت واحدهای مرتبط با صنایع‌ دستی از طریق مزایده عمومی اظهار کرد: ناحیه کارگاهی ظریفان به مساحت 3/2 هکتار در ضلع شمالی عوارضی آزادراه زنجان ـ تهران قرار گرفته و استقرار ۱۰۳ واحد در این ناحیه به صورت نمایشگاهی و کارگاهی به همراه مرکز خدمات رفاهی، نمازخانه و استراحتگاه در آن پیش‌بینی شده است.

وی خاطرنشان کرد: از خرید زمین در این ناحیه کارگاهی استقبال کم‌نظیری شده است و به دلیل این‌که شمار درخواست‌های واصله بیش از تعداد قطعات پیش‌بینی ‌شده است، طبق قوانین و برای جلوگیری از ایجاد شائبه‌های احتمالی این زمین‌ها با برگزاری مزایده عمومی واگذار می‌شوند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان زنجان ادامه داد: زمین‌های ناحیه کارگاهی ظریفان فقط برای استقرار واحدهای فعال در زمینه صنایع‌ دستی پیش‌بینی شده است.

احمدی با بیان اینکه به منظور واگذاری زمین‌های این ناحیه، شرایط ویژه‌ای برای شرکت‌کنندگان در مزایده در نظر گرفته شده است تا اشخاص صلاحیت‌دار و دارای شرایط لازم در این ناحیه صنعتی تخصصی مستقر شوند، اعلام کرد: تاکنون برای تکمیل زیرساخت‌های این ناحیه کارگاهی بیش از ۱۲۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان زنجان در رابطه با پسماند شهرک تخصصی روی، اظهار کرد: وجود ۶ میلیون تن پسماند روی پیش‌بینی شده که مراجع قضایی به زودی دولت و یا بخش‌خصوصی را به عنوان مالک این پسماندها مشخص می‌کند که یا به منطقه مرصع منتقل و یا پوشیده می‌شود، چراکه این پسماندها عناصر باارزشی از قبیل کادمیم، کبالت، نیکل، طلا و نقره دارد و فقط ماده معدنی روی از آن استخراج شده است.

این مسئول با اشاره به معرفی 5 محل استخراج کننده بیت‌کوین مستقر در شهرک صنعتی شماره یک به مسئولان ذیربط، خاطرنشان کرد: بر اساس اعلام‌ها، استان‌های زنجان و فارس قطب تولید ارز دیجیتال در کشور هستند و مقرر شده که برق واحدهایی که ارز دیجیتال استخراج می‌کنند با تعرفه صادراتی محاسبه شود.

قبل از برگزاری نشست خبری مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان، خبرنگاران در تور یک روزه خبری-صنعتی در شهرک‌های صنعتی استان در شهرک‌های ظریفان، شهرک صنعتی عمومی 400 هکتاری شهید شهریاری (دره‌لیک) و شهرک صنعتی شماره یک حضور یافتند.

محمود ضرابی، مدیرعامل شرکت تولیدی صادراتی مهیار در بازدید اصحاب رسانه از این واحد تولیدی ضمن ارائه رزومه‌ای از فعالیت‌های مجموعه خود اظهار کرد: این شرکت از سال 66 فعالیت تولیدی خود را آغاز کرد و در سال‌های گذشته پله‌های ترقی را به سرعت طی کرد و توانست یکی از بهترین تولیدکنندگان و صادرکنندگان در زمینه جوراب، دستکش و زیرپوش در سطح کشور باشد که حتی یکی از مراجع دارای دانش فنی در زمینه تولید انواع منسوجات برای دیگر تولیدکنندگان کشور است.

به گفته ضرابی این شرکت توانسته با بازاریابی اصولی، بازارهای هدف خارجی را جلب کرده و دروازه‌های صادراتی این محصولات را رو به کشورهای ترکیه، امارات، عراق، عربستان، تاجیکستان، افغانستان و بحرین باز کند.

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانراشا کاسپینایرج احمدیشهرک صنعتی زنجان
sedayezanjannews.ir/nx1184


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»