کد خبر: 11941
1403/03/12 - 14:56


علی لاریجانی و عبدالناصر همتی ثبت‌نام کردند

نام‌نویسی ۲ نماینده ادوار مجلس/آخرین آمار از تعداد داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری

پایگاه خبری صدای زنجان
پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری یک‌ سال پیش از موعد مقرر در تاریخ هشتم تیر ۱۴۰۳ برگزار می‌شود. فرآیند ثبت‌نام کاندیداها از پنجشنبه هفته گذشته آغاز شده و به مدت پنج روز ادامه دارد.

محمدرضا صباغیان، مصطفی کواکبیان، قدرتعلی حشمتیان، عباس مقتدایی از جمله چهره‌های سیاسی بودند که روز اول در انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کردند. 

عبدالناصر همتی، رئیس کل سابق بانک مرکزی جمهوری اسلامی هم با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور، بار دیگر در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد. او در دوره پیشین انتخابات ریاست جمهوری هم ثبت نام کرده بود ولی موفق به اخذ رای مردم نشد.

او بعد از انجام فرآیند ثبت‌نام در انتخابات گفت: «تکیه من به همکاری با تمام نهادهای حکومتی و جناح‌های سیاسی است. می‌توان میزان بازنده بودن مردم به خصوص حقوق بگیران را کاهش داد. اعتماد مردم نیاز به بازنگری و بازسازی دارد. نگاه کنترل مردم باید به اعتماد به مردم تغییر کند.»

سیدمحمدتقی شاه چراغی، رئیس ستاد انتخابات کشور خبر از حضور ۳۷ نفر در ۲ روز گذشته در ستاد انتخابات برای ثبت نام در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری داد.

 محمد خوش چهره، نماینده اصولگرای مجلس هفتم با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور، در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد.

 انتخابات الکترونیکی برگزار می‌شود؟

احمد وحیدی، وزیر کشور درباره موانع برگزاری انتخابات الکترونیک توضیح داد: در این دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۸ حوزه انتخابات به صورت الکترونیک برگزار شد که دستاورد بسیار خوبی داشتیم، ولی در هر مرحله و برای افزایش حوزه‌ها برای برگزاری انتخابات الکترونیک باید با عزیزان در شورای نگهبان هماهنگی کنیم.

او در پاسخ به این پرسش که احتمالاً در چند حوزه دیگر انتخابات الکترونیک برگزار خواهد شد، گفت: ابتدا باید درباره اساس آن با شورای نگهبان به تفاهم برسیم و سپس تعداد حوزه ها را مشخص و اعلام کنیم. 

آخرین آمار از تعداد داوطلبان  انتخابات ریاست‌جمهوری

سخنگوی ستاد انتخابات کشور: ایرانیان خارج از کشور دارای شرایط می‌توانند داوطلب انتخابات ریاست جمهوری شوند

محسن اسلامی، سخنگوی ستاد انتخابات کشور در جریان دومین روز نام نویسی داوطلبان چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به ثبت نام‌های قطعی صورت گرفته تا این لحظه اظهار کرد: «تاکنون آقایان محمدرضا صباغیان بافقی، مصطفی کواکبیان، عباس مقتدایی، قدرت‌علی حشمتیان، سعید جلیلی و علی اردشیر لاریجانی با حضور در ستاد انتخابات کشور برای انتخابات ریاست جمهوری نام‌نویسی کردند. ثبت نام از ساعت ۸ آغاز شده و تا ساعت ۱۸ نیز ادامه خواهد داشت. از کسانی که قصد داوطلبی نامزدی انتخابات را دارند، درخواست می‌کنم تا جهت جلوگیری از ازدحام و شلوغی ستاد انتخابات کشور در روزهای پایانی مهلت قانونی ثبت نام، از فرصت روز جمعه استفاده کنند.»

اسلامی با بیان اینکه «در نخستین روز مهلت ثبت‌نام از داوطلبان کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری ۳۳ نفر شامل ۲ خانم به ستاد ورودی داشتیم»، گفت: «از ۳۳ نفری که طی روز گذشته به ستاد انتخابات کشور مراجعه کردند، تعداد ۵ نفر واجد شرایط بودند؛ امروز نیز تا کنون یک خانم جهت ثبت‌نام برای داوطلبی انتخابات به ستاد انتخابات کشور مراجعه کرد که به دلیل نقص مدرک ثبت‌نام از او انجام نشد.» 

ثبت‌نام یک نماینده دیگر ادوار مجلس

احمدی بیغش در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد. محمود احمدی بیغش، نماینده ادوار مجلس با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور، در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد. 

اولین ثبت‌نام؛ علی لاریجانی

علی لاریجانی، رئیس پیشین مجلس شورای اسلامی نیز اولین کسی بود که یازدهم خرداد-روز دوم ثبت‌نام‌ها- در وزارت کشور حاضر و برای انتخابات ریاست‌جمهوری اعلام کاندیداتوری کرد. شب گذشته او با انتشار توییتی خبر داده بود که در انتخابات دوره چهاردهم حضور پیدا خواهد کرد. 

او اکنون مشاور رهبری انقلاب اسلامی و عضو حقیقی مجمع تشخیص مصلحت نظام است و سابقه ۳ دوره نمایندگی و ریاست مجلس شورای اسلامی (دوره‌های هشتم، نهم و دهم) دارد.

لاریجانی متولد ۱۳ خرداد ۱۳۳۶ است و تاکنون یک مرتبه نامزد انتخابات ریاست جمهوری شده است. لاریجانی در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری در سال ۱۴۰۰ نیز برای داوطلبی نامزدی انتخابات ثبت نام کرد اما صلاحیت مورد تایید شورای نگهبان قرار نگرفت. 

علی لاریجانی باحضور در وزارت کشور و پس از ثبت نام در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران گفت: «دیپلماسی کشور باید پیشرفت ایران را مسئله‌ اصلی تعاملات خود قرار دهد؛ راهبرد ایران به عنوان قدرت مهم منطقه این است که کل منطقه امن و قدرتمند باشد. امروز ایران عزیز با تمدن کهن، نقش آفرین صحنه‌ بین‌المللی است و همکاری خود را با قطب‌های جهانی صرفاً بر اساس منافع ملی و امنیت ملی تعریف می‌کند؛ در این میان حل مسئله‌ تحریم‌ها برای گشایش اقتصادی جزو اولویت‌های دیپلماسی خواهد بود.»

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانانتخابات ریاست جمهوریعلی لاریجانیعبدالناصر همتی
sedayezanjannews.ir/nx11941


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»