کد خبر: 11996
1403/03/21 - 9:18


صدای زنجان از معطلی چندین ساله ذی نفعان و اعضای شرکت تعاونی صنعتگران قیدار نبی خدابنده گزارش می‌دهد؛

بلاتکلیفی 17 ساله در قیدار نبی

ذی‌نفعان: علت بلاتکلیفی 17 ساله به فروش زمین یک هزار مترمربعی به ارزش 50 میلیون تومان اداره تعاون به شرکت صنعتگران قیدار نبی برمی‌گردد که اداره تعاونی بعدها آن خواست آن را پس بگیرد که با مخالفت ذی نفعان مواجه شد/یک منبع آگاه: طرح مربوط به شرکت تعاونی صنعتگران قیدار نبی در خدابنده؛ مشمول عوارض است/مدیرکل کار استان: با به روی کار آمدن هیئت مدیره جدید شرکت تعاونی صنعتگران قیدار نبی مشکلات گذشته به تدریج رفع می‌شود

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ لیلا محمدی: شرکت صنعتگران قیدار نبی خدابنده در سال ۱۳۸۶به ثبت رسیده است که طی آن سرپرست وقت اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان خدابنده قطعه زمینی به  مساحت یک هزار مترمربع در شهر قیدار به  این تعاونی، به  ارزش ۵۰ میلیون تومان فروخته است اما بعدها در خواست باز پس گرفتن آن زمین را از شرکت تعاونی صنعتگران قیدار نبی داشته که  اعضا با این خواسته مخالفت‌ کردند. برخی از اعضا مدعی‌اند که مخالفت آن‌ها برایشان گران تمام شده به طوری که اعضا با گذشت نزدیک به 17 سال؛ در آرزوی احداث سایت کارگاهی‌ هستند.

تعدادی از ذی‌نفعان شرکت تعاونی صنعتگران قیدار نبی طی تماسی با صدای زنجان خواستار تعیین تکلیف این پروژه شدند که ظاهرا از اواخر دهه 80 به علت نبود زیرساخت‌های لازم مدنظر متخصصان تا به امروز راکد مانده است.

طبق اظهارات افراد مطلع؛ شرکت صنعتگران قیدار نبی در سال ۱۳۸۶به ثبت رسیده است که طی آن سرپرست وقت اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان خدابنده قطعه زمینی به  مساحت هزار مترمربع  در شهرقیدار، سال ۸۶ به  این تعاونی، به  ارزش ۵۰ میلیون تومان فروخته است.

پس از آن؛ اداره تعاون شهرستان خدابنده، در خواست باز پس گرفتن آن زمین را از شرکت تعاونی صنعتگران قیدار نبی داشت که  اعضا با این خواسته مخالفت‌ کردند؛ که همین موضوع آغازی بر اختلاف‌ها می‌تواند باشد.

یکی از ذی‌نفعان به صدای زنجان می‌گوید: از آن تاریخ مشکلات مربوطه به وجود آمد، حساب بانکی تعاونی صنعتگران قیدار نبی بسته شد  در حالی  که  بسته شدن حساب بانکی شرکت تعاونی،غیر قانونی بود؛ چرا که از طرف مقام ذی صلاح ابلاغی به ما صورت نگرفته بود و ازسال ۹۳ تا سال 99 حساب تعاونی صنعتگران مسدود شد. جلسات مجمع درتعاونی صنعتگران برای حل  مشکلات مذکور افاقه نکرد و مجمع تشکیل شده توسط  سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان خدابنده به ثبت نرسیده و رسمیت نداشته است.

دیگر عضو این شرکت تعاونی به صدای زنجان هم می‌گوید: عضو و سهام دار شرکت تعاونی صنعتگران قیدار نبی  هستم. این شرکت طبق مستندات و مدارک در سال ۸۶ با هدف ایجاد شهرک صنفی و سایت کارگاهی تاسیس شده است و در همان سال اقدام به خریداری زمین و اخذ مجوز ها و موافقت های مورد نیاز از جمله تغییر کاربری اراضی در همان سال ها اقدام به ساخت ۵۰۰ متر مربع سازه بتنی بعنوان پل آب‌رو و خیابان کشی نموده است ولی بدلیل فراهم نبودن زمینه نبود زیر ساخت های لازم شهرستانی پروژه راکت مانده است.

بنا بر اظهارات ذی‌نفعان پروژه مربوط به شرکت تعاونی صنعتگران قیدار نبی؛ اکنون با توجه به نیاز مبرم شهرستان خدابنده به ۲۲۰ واحد تجاری صنعتی سایت موجود( شلوغی شهرستان و کمبود اماکن تجاری صنعتی و افزایش اجاره بهای واحد های تجاری و کارگاهی ) صاحبان و سهامداران شرکت که تمامی از اصناف مشاغل مزاحم شهری شهرستان میباشند شروع به ساخت واحد ها تجاری و صنعتی نموده اما اداره اراضی شهرستان خدابنده پیشرفت فیزیکی پروژه را کافی ندانسته و اقدام به جلوگیری از احداث سایت کارگاهی کرده است.

نبود موافقت اصولی دستگاه‌های مدنظر قانون؛ علت رکود چند ساله این پروژه است که باید از مبادی قانونی نیز پیگیری شود اما یکی از ذی‌نفعان در گفت‌وگو با صدای زنجان ادعا می‌کند: به دلیل تغییرات قوانین کشوری و شیوه نامه های مربوط به صدور مجوز در درگاه ملی مجوز ها هیچ سازمان ارگان و اداره به ما موافقت اصولی نمیدهد یعنی نمیدانند چگونه باید اقدام کنند!

طرح مربوط به شرکت تعاونی صنعتگران قیدار نبی در خدابنده؛ مشمول عوارض است

البته یک منبع آگاه که نامش نزد صدای زنجان محفوظ است در گفت‌وگو با صدای زنجان می‌گوید: سال 1389 مجوز تغییر کاربری برای شرکت صادر شده اما تا سال 1391 هیچ پروژه‌ای از سوی این شرکت صورت نگرفته است؛ حتی در سال 1391 نیز مجدد مجوز تمدید هم شده اما بعدها در محل اجرای طرح؛ اتوبان احداث شده که دارای تقاطع هست لذا باید مسائل مربوط به راه و سایر مسائل زیست محیطی و حرائم مجدد مورد استعلام قرار گیرد.

این منبع ادامه می‌دهد: موضوع مهمی که در این بین وجود دارد؛ «در آن زمان؛ طرح مذکور مشمول عوارض نبوده است» اما در حال حاضر؛ این طرح جزو طرح‌هایی است که مشمول عوارض مدنظر قانون می‌باشد.

با به روی کار آمدن هیئت مدیره جدید شرکت تعاونی صنعتگران قیدار نبی مشکلات گذشته به تدریج رفع می‌شود

پیگیری‌های صدای زنجان جهت صحت ادعاهای مطروحه در خصوص مشمول عوارض شدن زمین مدنظر برای اجرای پروژه شرکت تعاونی صنعتگران قیدار نبی خدابنده و اختلاف بر سر زمین بین اداره تعاون خدابنده و شرکت تعاونی مذکور که منجر به بلاتکلیفی 17 ساله ذی‌نفعان شده است از طریق کردلو، رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خدابنده نتیجه‌ای نداشت.

اما طیب جعفری، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان در گفت‌وگو با صدای زنجان با بیان اینکه مسائل و مشکلات شرکت تعاونی صنعتگران قیدار نبی مربوط به سال‌های گذشته بوده است، بدون اشاره به زمین مورد اختلاف بین اداره کار خدابنده و شرکت مذکور که عاملی بر بلاتکلیفی نزدیک به 17 ساله ذی نفعان پروژه می‌تواند باشد، عنوان می‌کند: هیئت مدیره جدید؛ روی کار آمده و کارهای قانونی را برای رفع مسائل و مشکلات به پیش می‌برد. سهامداران شرکت و اعضای آن در آخرین انتخابات؛ نمایندگان خود را انتخاب کرده‌اند. مشکلات و نگرانی‌های مربوط به سال‌های گذشته اعضا به هیئت مدیره جدید شرکت تعاونی؛ منتقل شده است.

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانشرکت تعاونیصنعتگران قیدار نبیمشکلات
sedayezanjannews.ir/nx11996


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»