کد خبر: 12090
1403/03/31 - 15:7


مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان در نشست مطبوعاتی مطرح کرد؛

جشن غدیر در زنجان برگزار می‌شود

حجت‌السلام علی یوسفی: باید توجه کرد در زمینه بزرگداشت مسئله غدیر مردم‌ با اعتقاد خود پای کار باشند

پایگاه خبری صدای زنجان
پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ سمیه محرمی: حجت‌الاسلام علی یوسفی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه ترویج مسئله غدیر در جامعه امری مهم است، اظهار کرد: این مهم با تمام توان و قوا در سال‌های متوالی در بین آحاد مردم بوده و رواج داشته است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان در نشست به مناسبت تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه این سازمان پس از تاسیس، فعالیت‌های متعددی را در حوزه تبلیغ انجام داده است، اظهار کرد: حضور مردم، فعال کردن حلقه‌های میانی، ترویج سبک زندگی و تقویت فعالیت‌های قرآنی از جمله اقدامات بوده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه یکی از رسالت‌های کنونی سازمان، هدایت نسل نو به سمت معارف الهی و انقلاب اسلامی است، گفت: از دیگر رویکردهای اصلی سازمان ترویج معارف الهی و معارف انقلاب اسلامی است.

وی خاطر نشان کرد: ترویج معارف الهی و معارف انقلاب اسلامی در حوزه‌هایی از قبیل تشکل‌ها، مؤسسات قرآنی و بانوان با جدیت پیگیری می‌شود.

تبیین هویت بانوی ایرانی اسلامی از برنامه‌های تبلیغات اسلامی است

یوسفی با اشاره به اینکه تبیین هویت بانوی ایرانی اسلامی، سازماندهی، انسجام بخشی هیات‌های مذهبی با تقویت زیرساخت‌ها از دیگر برنامههای این اداره کل است، افزود: در راستای تحقق برنامه‌ها، مشارکت نهادهای متولی امر اهمیت زیادی دارد و این اداره کل به مناطق روستایی و نقاط حاشیه توجه دارد که در این راستا بهره‌گیری از ظرفیت‌ها نتایج خوبی را به دنبال دارد.

 تقویت فعالیت‌های مردم نهاد، راهبرد اصلی تبلیغات اسلامی است

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان اینکه راهبرد اصلی تبلیغات اسلامی، تقویت فعالیت‌های مردم نهاد است، بیان کرد: باید حلقه‌های میانی را تقویت کرد تا نتیحه مد نظر حاصل شود.

وی افزود: در نقاط حاشیه شهر روحانیون در قالب طرح‌های مختلف مستقر بوده و در زمان حاضر بیش از یک‌هزار مسجد در استان وجود دارد که امکان تامین امام جماعت برای همه آنها وجود ندارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه همگانی کردن مراسم‌ها از جمله رویکردهای های سازمان تبلیغات اسلامی است، تصریح کرد: مشارکت مردم در برنامه‌های جشن غدیر از جمله آن به شمار می‌رود که باید همانند محرم نمود داشته باشد.

اقامه نماز صبح در 20 درصد مساجد زنجان

یوسفی با اشاره به اینکه شاخص‌ترین روحانیون این اداره کل در مناطق حاشیه‌نشین شهر زنجان حضور دارند، تاکید کرد: هم‌اکنون پایگاه‌های اجتماعی در این مناطق فعال هستند و نسبت به خدمت‌رسانی اقدام می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه بیش از یک هزار مبلغ آقا و خانم در سطح استان فعال هستند، ادامه داد: در ۹۰ درصد مساجد شهری نمازجماعت مغرب و عشاء اقامه می‌شود، در 60 درصد این مساجد، نماز ظهر و عصر برگزار شده و همچنین نماز صبح در ۲۰ درصد مساجد شهری زنجان برگزار می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان، در ادامه با بیان اینکه کاهش آسیب‌های اجتماعی در استان به نوع سبک زندگی اسلامی باز می‌گردد، گفت: چالش‌های نسل نو و ارتباط با فضای مجازی از جمله آسیب‌های کنونی است که در این راستا باید آگاهی‌بخشی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه یکی از رسالت‌های کنونی سازمان، هدایت نسل نو به سمت معارف الهی و انقلاب اسلامی است، اضافه کرد: این موضوع در حوزه‌های‌های مختلفی مورد توجه‌ قرار گرفته است.

یوسفی با اشاره به اینکه مشارکت مردم در غدیر با فرهنگ‌سازی امکان‌پذیر است، تاکید کرد: طی چند سال گذشته تلاش شده است مردمی‌سازی فعالیت‌ها ‌بیش از گذشته مد نظر قرار گیرد.

این مسئول با بیان اینکه ترویج مسئله غدیر در جامعه امری مهم است، اظهار کرد: این مهم با تمام توان و قوا در سال‌های متوالی در بین آحاد مردم بوده و رواج داشته است.

یوسفی، مشکل معیشتی طلاب را از جمله مشکلات مبتلا به این حوزه ذکر کرد و گفت: اختلاف سلایق بین نهادها نیز از دیگر مسائل موجود بر سر راه پیشبرد برنامه‌ها و تحقق اهداف مساجد است.

فعالیت بیش از یک هزار مبلغ دینی در زنجان

وی تعداد مبلغان استان زنجان را ۷۰۰ نفر، روحانیون مستقر را ۴۰ نفر و روحانیون طرح هجرت را ۳۰ نفر و طلاب طرح امین در مدارس را ۳۰۰ نفر اعلام کرد و افزود: بیش از یک هزار مبلغ فعال در مجموع در استان فعالیت می کنند.

یوسفی به برنامه‌های ماه محرم نیز اشاره کرد و گفت: در ماه محرم در حوزه رسانه تولید محتوا، در هیئت مذهبی کمک به هیئت و اختصاص زیرساخت‌ها و اقلام و برگزاری دوره آموزشی طلایه داران تبلیغ و اعزام روحانیون، برنامه‌های نسل نو با پویش های مختلف در حوزه کارهای فرهنگی اجرا خواهد شد، همچنین طرح «زندگی با آیه‌ها» که در ماه رمضان شروع شده در ماه محرم ادامه خواهیم داد.

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانتبلیغات اسلامیمبلغ دینیبانوی ایرانی
sedayezanjannews.ir/nx12090


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»