کد خبر: 12364
1403/05/01 - 12:7


معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان :

زائران اربعین زنجانی با ۲۸ هزار سرویس رفت و برگشت جابجا می‌شوند

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان با بیان اینکه امسال 28 هزار سرویس زائرین اربعین حسینی با ناوگان اتوبوسی استان انجام می‌شود، گفت: پیش‌بینی ها از افزایش 20 درصدی اعزام زائران زنجانی به عتبات عالیات در ایام اربعین حسینی استان حکایت دارد

پایگاه خبری صدای زنجان
پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای استان زنجان با بیان اینکه امسال 28 هزار سرویس زائرین اربعین حسینی با ناوگان اتوبوسی استان انجام میشود، گفت: پیشبینی ها از افزایش 20 درصدی اعزام زائران زنجانی به عتبات عالیات در ایام اربعین حسینی استان حکایت دارد.

غلامرضا کرمی  در نخستین جلسه کمیته حمل و نقل و سوخت استان افزود: در راستای برگزاری هرچه باشکوهتر مراسم اربعین سال 1403، همانند سال گذشته کمیته حملونقل و سوخت اداره کل راهدار ی و حمل و نقل جادهای استان، نسبت به برنامهریزی همه جانبه و جامع در چارچوب وظایف محوله برای ارایه خدمات شایسته در جابجایی زائرین اربعین مهیا کردن امکانات لازم مبادرت کرده است.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته 33 هزار و 759 زائر از استان در مراسم اربعین با 842 دستگاه اتوبوس جابجا شدند، اظهار داشت: طبق پیشبینیهای صورت گرفته امسال این میزان افزایشی خواهد شد.

به گفته کرمی، برآوردها حاکی از آن است که امسال 14 هزار نفر مسافر اربعین اعزام و 14 هزار نفر بازگردانده شود، بنابراین با توجه به محدودیتهای ناوگان مسافری 28 هزار سرویس با ناوگان اتوبوسی به خاک عراق خواهیم داشت.

این مسوول با تاکید بر اینکه از تمام ظرفیت ناوگان بخش حمل و نقل مسافر استان برای ارائه خدمات هرچه مطلوبتر به زائران اربعین استفاده میشود، گفت: جابهجایی ایمن زائران اولویت اول ادارهکل راهداری و حمل و نقل جادهای استان است.

کرمی تصریح کرد: همچنین در راستای افزایش توان ناوگان حمل و نقل استان زنجان و برای جابهجایی زائران از ظرفیت سایر دستگاههای اجرایی نیز استفاده خواهد شد.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای استان زنجان به افزایش دما به بالای 50 درجه و لزوم تعامل تمام دستگاه ها در این سفر ملی مذهبی اشاره و خاطرنشان کرد: با هماهنگی های انجام شده تلاش می شود، با تامین نیازهای زائران خدمت رسانی به نحو مطلوب صورت گیرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای استان زنجان نیز در این زمینه گفت: هدف از برگزاری این جلسه تامین ناوگان مورد نیاز و استفاده از تمامی ظرفیتهای موجود به منظور جابجایی زائران سید الشهدا(ع) است که امیدواریم با کمک دیگر سازمانها و نهادهای دخیل، خدماترسانی و جابهجایی زائران را شایسته و به بهترین شکل انجام دهیم.

اصغر اسماعیلی، با اشاره به اهمیت طرح جابهجایی سفرهای اربعین و ارتقا ایمنی در طی مدت زمان انجام سفر، افزود: سعی شود نحوه خدماترسانی به زائران حسینی که جزو دغدغههای اصلی است، با فعالیتهای مؤثر و مستمر این دغدغهها کاهش و مرتفع شود.

وی اظهار داشت: همه دستگاههای اجرایی هر ساله اداره کل را مسئول جابهجایی مسافران میدانند بنا براین تلاشهایمان باید به گونهای باشد که با رفع نقاط ضعف سالهای گذشته، بتوانیم بهترین سرویس به زائرین حسینی را داشته باشیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای استان زنجان در ادامه بر افزایش موکبها در محورهای پر تردد تاکید کرد و گفت: سال گذشته با همکاری مجتمعهای خدماتی رفاهی شاهد کاهش تصادفات ناشی از خستگی و خواب آلودگی بودیم که امیدواریم امسال نیز با افزایش ایستگاههای توقف در حوزه استحفاظی استان به کاهش تصادفات کمک کرده و این فرآیند را به خوبی سپری کنیم.

منبع/ایرنا

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجاناربعینحمل و نقلاتوبوس
sedayezanjannews.ir/nx12364


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»