کد خبر: 12687
1403/06/07 - 9:43


مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان :

اپراتورها تمایلی برای سرمایه‌گذاری در زنجان ندارند

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان تصریح کرد: اپراتورها تمایلی برای سرمایه‌گذاری در زنجان ندارند و ترجیحشان این است که در شهرهای توریستی سرمایه‌گذاری کنند

پایگاه خبری صدای زنجان
پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ فرزاد توکلی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان اظهار داشت: در حال حاضر 116 روستای بالای 20 خانوار در زنجان باقی مانده است که باید وضعیت اینترنتشان یا بهبود و یا پوشش کامل پیدا کنند، در واقع از این تعداد اینترنت 82 روستا پوششان بهبود و اینترنت 34 روستای دیگر متصل شوند.

وی از بالا بودن قیمت راه‌اندازی اینترنت خبر داد و گفت: ایجاد هر سایت اینترنت نزدیک به 4 میلیارد تومان هزینه دارد. ارتقا و بهبود سایت هم حداقل 2 میلیارد تومان هزینه دارد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان تصریح کرد: سرعت افزایش سرعت اینترنت در دنیا به شدت در حال ارتقا است‌ و نسلG 4 در حال منسوخ شدن است. در کشورمان هم اپراتورها در حال حاضر بیشتر ترجیح می‌دهند در شهرهای توریستی که صرفه اقتصادی بیشتری دارد سرمایه‌گذاری کنند.

وی گفت: طبیعی است اپراتورها در روستاها و شهرستان‌های استان زنجان تمایلی به سرمایه‌گذاری نداشته باشند چون که اصلا به صرفه نیست. به همین دلیل دولت باید در راه‌‌اندازی سایت‌ها ورود کند و آن هم بسیار هزینه‌بر است.

منبع/ تسنیم

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانمدیرکل ارتباطاتنسل 4Gاپراتور
sedayezanjannews.ir/nx12687


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»