کد خبر: 13001
1403/07/16 - 9:10


افزایش ۱۳ درصدی شرکت‌های دانش‌بنیان در استان زنجان

رئیس پارک علم و فناوری استان زنجان از افزایش ۱۳ درصدی شرکت‌های دانش‌بنیان در استان خبر داد

پایگاه خبری صدای زنجان
پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ عباسعلی زمانی، رئیس پارک علم و فناوری استان زنجان  با بیان اینکه در طی سه سال گذشته تعداد واحد‌های فناور نیز از ۸۰ واحد به ۱۵۸ شرکت رسیده است، اظهار داشت: میزان درآمد آنها از ۶۰ میلیارد تومان به ۱۶۲ میلیارد تومان  و تعداد شاغلان در این حوزه از ۵۹۸ نفر  به بیش از یک هزار و ۲۰۰ نفر افرایش یافته است.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۳۰ شرکت دانش‌بنیان در استان زنجان فعالیت می‌کنند، گفت: از این تعداد ۲۱ شرکت در دانشگاه علوم‌پایه، ۵ شرکت در مرکز رشد و نوآوری دانشگاه زنجان، ۴ شرکت در پارک سلامت و ۵۳ شرکت هم در خارج از پارک و مراکز رشد مستقر هستند.
زمانی افزود: شرکت‌های دانش‌بنیان در سه رده نوپا، نوآوری، فناور هستند که در این راستا در استان زنجان ۷۸ درصد شرکت‌ها نوپا، ۱۶ درصد نوآور و ۶ درصد فناور هستند.وی ادامه داد: ۲۲ درصد شرکت‌ها در حوزه ماشین‌آلات و تجهیزات پیشرفته، ۱۵ درصد فناوری و اطلاعات و ارتباطات، ۲۴ درصد مواد پیشرفته و محصولات مبتنی بر فناوری شیمیایی، ۲۸ درصد برق الکترونیک و فوتونیک، ۶درصد فناوری‌های زیستی کشاورزی و صنایع غذایی، ۵ درصد هم سایر هستند.
رئیس پارک علم و فناوری استان زنجان گفت: پارک علم و فناوری استان زنجان رتبه ۱۷ را در بین پارک‌های کشور به خود اختصاص داده است.

منبع/ فارس

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانعلم و فناوریدانش بنیانکشاورزی و صنایع غذایی
sedayezanjannews.ir/nx13001


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»