کد خبر: 1764
1399/02/10 - 19:36


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان:

۴ خوشه صنعتی در استان زنجان تشکیل شد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری زنجان از تشکیل چهار خوشه صنعتی در استان زنجان خبر داد

پایگاه خبری صدای زنجان

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری زنجان از تشکیل چهار خوشه صنعتی در استان زنجان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای زنجان و به نقل  از اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان، امیر ارجمند گفت: توسعه خوشه چاقو راهکاری کارآمد در ساماندهی مشاغل این حوزه است و توانمندی های صنعت گران استان زنجان را ارتقا می بخشد.

وی اظهار کرد: برنامه های انجام شده در این یک سال شامل، راه اندازی وب سایت، تهیه کلیپ، انتشار نشریه، معرفی خوشه از طریق صدا و سیما و تهیه بانک اطلاعاتی از ذینفعان خوشه می ­باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی زنجان، گفت: صنعتگران چاقو توانمندی‌های بسیاری در این عرصه دارند که به واسطه این مدل می توان توانمندی های آنان را ارتقا بخشید و گام های بلندتری در این زمینه برداشت.

ارجمند تاکید کرد: در زنجیره ارزش صنعت چاقوسازی، نقاط ضعف و قوت، تهدیدها و فرصت­ها، روش حل مشکلات و مسائل  احصاء می شود.

وی چاقوسازی را  صنعت و هنر تاریخی استان زنجان خواند و تصریح کرد: با توجه به مشکلات پیش آمده در زمینه تولید و فروش چاقو در کشور و نیاز این صنعت به حمایت، تشکیل خوشه صنعت چاقوی زنجان در اولویت قرار گرفته است و این توسعه خوشه یک مدل سه ساله است که در صورت بومی سازی دستاوردهای قابل توجهی خواهد داشت و توسعه خوشه موجب اعتمادآفرینی و ظرفیت سازی در جامعه خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی زنجان، تصریح کرد: فرش دستبافت، کفش، روی و چاقو خوشه‌های شناسایی شده در استان زنجان هستند که با احتساب صنعت چاقو تاکنون چهار خوشه صنعتی در این استان تشکیل شده است./ل.م

اقدام کننده: عیسی سهرابی

صدای زنجاناداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری زنجانچاقوسازی زنجانخوشه‌های صنعتی
sedayezanjannews.ir/nx1764


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»