کد خبر: 2070
1399/02/24 - 16:3


صدور مجوز بهره برداری از سفره خانه سنتی پردیس ابهر

مجوز بهره برداری از سفره خانه سنتی پردیس در شهرستان ابهر صادر شد و با شروع به کار این سفره خانه برای 7 نفردر تاسیسات گردشگری شهرستان ابهر اشتغال ایجاد شد

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- مجوز بهره برداری از سفره خانه سنتی پردیس در شهرستان ابهر صادر شد و با شروع به کار این سفره خانه برای 7 نفردر تاسیسات گردشگری شهرستان ابهر اشتغال ایجاد شد.

به‌گزارش پایگاه خبری صدای زنجان و به نقل از روابط‌عمومی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان، امیر ارجمند گفت: این سفره خانه از قدیمی ترین سفره خانه های سنتی ابهر بوده که در زمینی به مساحت 580 متر  احداث شده است.

او افزود: سفره‌خانه‌های سنتی علاوه بر اینکه یکی از جاذبه های گردشگری هر شهر محسوب می شود می ¬توانند در زمینه اشتغالزایی نیز نقش بسزایی ایفا کنند.سفره خانه پردیس ابهر در مجموع برای 7 نفر اشتغال زایی ایجاده کرده است.

ارجمند گفت: عملیات مرمتی سفره خانه سنتی پردیس با اعتباری معادل دو میلیارد ریال در سال 98 آغاز و اردیبهشت ماه سال 99 به اتمام رسیده وموفق به اخذ پروانه بهره‌برداری از اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان افزود: امروزه سفره خانه های سنتی نیازهای تمامی اعضای یک خانواده با علایق مختلف را پاسخگو هستند و به منظور استاندارد سازی سفره خانه های سنتی این اماکن بر اساس ضوابط ساختمانی، ایمنی و بهداشت و نیروی انسانی ارزیابی شده و  امتیازی که در این مرحله کسب می کنند درجه بندی می شوند و همچنین صدور پروانه بهره برداری و یا تمدید آن منوط بر گرفتن گواهی نامه استاندارد است.

انتهای پیام


صدای زنجاناداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجانسفره خانه سنتی پردیس ابهرصدور مجوز بهره برداری
sedayezanjannews.ir/nx2070


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»