کد خبر: 1808
1399/02/15 - 10:28


هزینه 20 میلیاردی برای تثبیت شغل 800 مددجو

مدیرکل بهزیستی استان از هزینه 20 میلیارد ریالی برای تثبیت شغل 800 مددجو از طریق پرداخت سهم بیمه خویش‌فرمایی و کارفرمایی خبر داد

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدی زنجان/ مدیرکل بهزیستی استان از هزینه 20 میلیارد ریالی برای تثبیت شغل 800 مددجو از طریق پرداخت سهم بیمه خویش‌فرمایی و کارفرمایی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری - تحلیلی صدای زنجان و به نقل از روابط عمومی بهزیستی استان، محمد محمدی از پرداخت حق بیمه خویش‌فرمایی و کارفرمایی به تعداد 758 نفر خبر داد و اظهارکرد: در سال گذشته براساس اعتبار ابلاغ شده از سوی سازمان بهزیستی کشور به منظور تثبیت اشتغال‌های ایجاد شده از طریق پرداخت سهم بیمه خویش‌فرمایی و کارفرمایی نزدیک به ۲۰ میلیارد ریال به جامعه هدف پرداخت شده است.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان افزود: حمایت‌های بیمه خویش‌فرمایی و کارفرمایی با هدف ایجاد بسترهای لازم جهت ثبات و پایداری اشتغال‌های ایجاد شده‌، از طریق پرداخت سهم بیمه خویش‌فرمایی و کارفرمایی انجام می‌شود.

وی تصریح کرد : یکی از شیوه‌ها و راه‌های حفظ و پایداری اشتغال ایجاد شده ارائه بسته‌های کمکی و تشویقی بوده که در این زمینه بهزیستی با تأمین بخش عمده ‌با اعتباری نزدیک به 2 میلیارد ریال تسهیلات بیمه کارفرمایی پرداخت کرده است.

این مقام مسئول در زمینه به کارگیری افراد دارای معلولیت توسط بخش خصوصی خاطر نشان کرد: در صورت به کار گیری افراد دارای معلولیت کمک هزینه ارتقای کارایی فرد دارای معلولیت شاغل تا 5 سال قابل پرداخت است که در سال گذشته مبلغ نزدیک به 3 میلیارد ریال  به 35 نفر از این افراد پرداخت شده است.

وی میزان شدت معلولیت فرد دارای معلولیت جویای کار را برای تعیین میزان کمک هزینه ارتقای کارایی مهم ارزیابی کرد و افزود: این امر براساس طبقه¬‌بندی عملکرد، ناتوانی و سلامت و تغییرات آن در کمیسیون پزشکی- توانبخشی تعیین نوع و شدت معلولیت و کمیته تخصصی توانبخشی حرفه‌ای و اشتغال افراد دارای معلولیت سازمان بهزیستی انجام می‌‌شود.

محمدی یادآورشد: کارفرمایان به منظور بهره‌مندی از این کمک هزینه باید در ابتدا به عنوان متقاضی به کارگیری فرد دارای معلولیت، در سامانه اشتغال سازمان بهزیستی و بانک اطلاعاتی کارفرمایان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ثبت نام کنند.

وی بیان کرد: کارفرمایان باید با افراد معلول جویای کار حداقل قرارداد به کارگیری یکساله منعقد کرده و حقوق و دستمزد این افراد را براساس مصوبات شورای عالی کار و سایر قوانین و مقررات مربوطه پرداخت کنند.

مدیرکل بهزیستی عنوان کرد: در راستای حمایت‌ها برای ایجاد اشتغال تسهیلات با نرخ بهره ۴ درصد پرداخت می‌شود و در صورتی که کارفرما در مجموعه خود از افراد معلول استفاده کند برای به‌کارگیری هر شخص معلول 5 تا 25 میلیارد ریال تسهیلات ارائه می‌شود.


صدای زنجاناداره کل بهزیستی استان زنجاناشتغال زایی
sedayezanjannews.ir/nx1808


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»