کد خبر: 1910
1399/02/18 - 11:6


۳ گام هیئت اندیشه‌ورز دانشگاه آزاد اسلامی زنجان در تولید دانش علیه کرونا

رئیس هیئت اندیشه‌ورز دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان با تشریح سه گام مهم این هیئت برای تحقق اهداف گفت: نخست تشکیل کارگرو‌ه‌های محتوایی در حوزه‌های اقتصادی، سیاسی، مشاوره‌ای و مدیریتی پیشنهاد شد

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- رئیس هیئت اندیشه‌ورز دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان با تشریح سه گام مهم این هیئت برای تحقق اهداف گفت: نخست تشکیل کارگرو‌ه‌های محتوایی در حوزه‌های اقتصادی، سیاسی، مشاوره‌ای و مدیریتی پیشنهاد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای زنجان و به نقل از خبرگزاری آنا، حسین محمدی با توجه به ابلاغ شیوه‌نامه «تولید دانش مواجهه با چالش‌های حاصل از معضل جهانی ویروس کرونا و استخراج روش‌های کاربست این دانش و بررسی حکمرانی در جهان پساکرونا» به هیئت‌های اندیشه‌ورز دانشگاه آزاد اسلامی به تشریح اقدامات هیئت‌ اندیشه‌ورز تعالی علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان غربی پرداخت.

وی اظهار کرد: بلافاصله بعد از ابلاغ شیوه‌نامه، فعالیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان در دو حوزه استادان و دانشجویان با سه گام عملیاتی فعال شد؛ نخست در حوزه استادان تشکیل کارگرو‌ه‌های محتوایی در حوزه‌های اقتصادی، سیاسی، مشاوره‌ای و مدیریتی پیشنهاد شد.

رئیس هیئت اندیشه‌ورز تعالی علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان اضافه کرد: در این کارگروه‌ها که به‌صورت مجازی به تبادل اطلاعات درباره وضعیت اقتصادی، سیاسی، مشاوره‌ای و مدیریتی دوران پساکرونا در سطح بین‌المللی، منطقه‌ای، ملی و خرد پرداخته شد، چالش‌ها، آثار پیامدها و راهکارهای پیش‌رو در این ایام و گذر از آن مورد بررسی قرار گرفت.

محمدی بیان کرد: در کنار تشکیل کارگروه‌های تخصصی سعی بر آن شد که فعالان دانشجویی نیز با راه‌اندازی تالارهای گفتگومحور در حوزه‌های مرتبط (فنی، مهندسی، علوم انسانی، پزشکی و سلامت) به تبادل افکار پرداخته و ایده‌های عملیاتی را آماده کنند.

وی متذکر شد: حضور دانشجویان علاقه‌مند در این مباحث و ایجاد تعامل با استادان به عمق‌بخشی تحلیل‌ها و استخراج روش‌های به‌کارگیری آنها در آینده پیش‌رو کمک قابل توجهی کرده است.

ارزیابی فعالیت و تحقیقات هیئت‌ اندیشه‌ورز در زنجان

رئیس هیئت اندیشه‌ورز تعالی علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان ادامه داد: استادان هم به بررسی و تحلیل‌های خود درباره چالش‌های پیش‌رو پرداختند که ایده‌ها و تحلیل‌های اولیه آماده و توسط گروه‌های تخصصی ۱۷گانه دانشگاه جمع‌بندی و ارائه خواهد شد.

محمدی در پاسخ به این پرسش که «نتیجه فعالیت و تحقیقات هیئت‌های اندیشه‌ورز تاکنون چگونه بوده و به چه صورت ارائه خواهد شد؟» عنوان کرد: پیش‌بینی‌ها آن است که چهار کارگروه فعال در این زمینه بتوانند خروجی قابل ارائه‌ای را درباره حوزه‌های تخصصی مورد اشاره داشته باشند و این می‌تواند به ایجاد یک نظام موضوعی قابل ارائه و کار توسط دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه منجر شود.

وی ادامه داد: از سوی دیگر ایده‌های احصاشده توسط اعضای هیئت‌علمی پس از بررسی‌های صورت گرفته می‌تواند وارد فاز اجرا و اقدام شود؛ البته جمع‌بندی صورت گرفته از راهکارهای ملی و خرد کارگروه‌ها می‌تواند منجر به ارائه مشاوره‌های کاربردی خوبی برای مسئولان اجرایی استان زنجان شود.

پیشتازی دانشگاه آزاد اسلامی در عرصه‌های تولید دانش

رئیس هیئت اندیشه‌ورز تعالی علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه «ارزیابی شما از ابلاغ این شیوه‌نامه و بندهای ابلاغی آن و نتایج به دست آمده چیست و آیا دانش تولیدی هیئت در مقابله با چنین بحران‌هایی در آینده مفید خواهد بود؟» اظهار کرد: با اطمینان می‌توان گفت که تهیه و ابلاغ این بخشنامه در شرایط کنونی، پیشرو بودن دانشگاه آزاد اسلامی را در عرصه‌های تولید دانش در مقایسه با سایر مراکز علمی نشان می‌دهد و بیانگر آن است که نگاه مدیریتی حاکم بر دانشگاه به‌دنبال آن است که از تهدیدات ایجادشده فرصت بسازد.

محمدی ابراز امیدواری کرد که با همراهی بدنه هیئت‌علمی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان عبور از این بحران که تمام کشورهای به اصطلاح پیشرفته را زمین‌گیر کرده به بهترین شکل ممکن تحقق یابد.

وی با ارزیابی تولید دانش مواجهه با چالش‌های حاصل از معضل جهانی ویروس کرونا در هیئت‌های اندیشه‌ورز متذکر شد: ارزیابی‌های اولیه نشان می‌دهد که ریل‌گذاری‌های صحیحی در این باره صورت گرفته و امیدوار هستیم با همفکری‌های صورت گرفته در کارگروه‌ها و ایجاد ارتباط مطلوب بین دانشجویان و استادان علاوه بر اینکه شاهد تولید محتوای قابل ارائه در مجامع علمی بین‌المللی باشیم؛، بلکه با نتایج به دست آمده به تغذیه فکری و مشاوره‌ای فعالان مدیریتی و اقتصادی استان زنجان نیز کمک کنیم./ انتهای پیام


صدای زنجاندانشگاه آزاد اسلامی استان زنجانهیئت اندیشه‌ورز دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجاندانش علیه کرونا
sedayezanjannews.ir/nx1910


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»