کد خبر: 1937
1399/02/20 - 10:14


لغو پیش‌نیاز گواهی مالیات مستقیم برای صدور ضمانت‌نامه‌های بانکی

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان زنجان از لغو پیش نیاز ارائه گواهی مالیات مستقیم برای صدور ضمانت نامه و اعتبار اسنادی در بانک‌ها خبر داد

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان زنجان از لغو پیش نیاز ارائه گواهی مالیات مستقیم برای صدور ضمانت نامه و اعتبار اسنادی در بانک‌ها خبر داد.

حسن دادگر در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی صدای زنجان با اعلام این خبر گفت: بر اساس بخشنامه صادره از طرف بانک مرکزی، در راستای تسهیل فرایند‌های کسب و کار و تولید دیگر نیازی به ارائه گواهی مالیات مستقیم برای صدور ضمانت نامه و گشایش اعتبار اسنادی وجود ندارد.

وی افزود: پیشتر با افزایش سقف تسهیلات قابل ارائه، بدون نیاز به ارائه گواهی مالیات مستقیم گام بزرگی در راستای تسهیل فرآیند تولید برداشته شده بود که بر این اساس اشخاص حقیقی و حقوقی به ترتیب تا سقف دو میلیارد ریال و پنج میلیارد ریال می توانند از تسهیلات بانکی با این شرایط بهره‌مند شوند.

دادگر با اشاره به عملکرد نظام بانکی در استان تصریح کرد: نظام بانکی استان همیشه همراه و پشتیبان فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان استان بوده و در سال جهش تولید بیش از پیش این سیاست را دنبال می‌کند.

آغاز پذیره‌نویسی واحدهای سرمایه گذاری صندوق واسطه‌گری یکم

دادگر همچنین از آمادگی تمامی شعب بانک سپه استان برای پذیره‌نویسی واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق واسطه گری یکم خبر داد و گفت: این پذیره نویسی از 14 اردیبهشت ماه آغاز شده و تا آخر این ماه ادامه داشته و علاوه بر شعب بانک سپه ، از طریق سامانه اینترنت بانک و همراه بانک نیز قابل انجام است.

وی با بیان اینکه برای این پذیره نویسی داشتن کد معاملاتی بورسی لازم نیست ، افزود: دولت برای هر فرد دارای کد ملی حداکثر تا مبلغ 20 میلیون ریال امکان پذیره نویسی قرار داده و محدودیت سنی در این خصوص وجود ندارد.

مدیرشعب بانک سپه استان زنجان تصریح کرد: در شرایط موجود کشور و لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی جهت پیشگیری از شیوع بیماری کرونا، استفاده از خدمات غیر حضوری برای پذیره نویسی توصیه می‌شود./ ل.م

اقدام کننده: عیسی سهرابی

صدای زنجانکمیسیون هماهنگی بانک‌های استان زنجانگواهی مالیات مستقیمضمانت نامه‌های بانکی
sedayezanjannews.ir/nx1937


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»