کد خبر: 1954
1399/02/20 - 15:12


به بهانه روز جهانی موزه و هفته میراث فرهنگی؛

برگزاری مسابقه عکاسی از جاذبه‌های گردشگری و تاریخی

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان از برگزاری مسابقه عکاسی از جاذبه های گردشگری و تاریخی استان زنجان خبر داد

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان از برگزاری مسابقه عکاسی از جاذبه های گردشگری و تاریخی استان زنجان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صدای زنجان و به نقل از  روابط عمومی اداره میراث فرهنگی ،گردشگری و صنایع دستی استان زنجان، امیرارجمند گفت: ارزش میراث فرهنگی در واقع قدمت و پابرجا بودن آنچه است  که از گذشته های دور برای بشریت باقی مانده است. میراث فرهنگی روز به روز بیشتر جایگاه خود را در میان عموم پیدا می کند. آنچه بسیار حائز اهمیت است این است که بتوان به بهترین شیوه این میراث را حفظ و از تجربه های بی نظیر گذشتگان بهره برد. این مسابقه با هدف آشنایی با میراث فرهنگی، معرفی بناها ،آثار باستانی، موزه¬ها و اهمیت حفظ میراث طبیعی و فرهنگی برگزار می شود.

وی ادامه داد: میراث فرهنگی همچنین منبع شناسایی تاریخ و تحولات یك ملت است كه اكنون به عنوان یك نماد مملوس (مثل بناهای باستانی و تاریخی) و یا به صورت غیر مملوس (مثل آئین ها و مراسم ها) در واقع سرمایه های ارزشمند یك ملت و كشور محسوب می شوند که در اختیار انسانها است.

ارجمند خاطرنشان کرد:  «در استان زنجان یک اثر تاریخی در فهرست میراث جهانی یونسکو ،848 اثر تاریخی ،فرهنگی در فهرست آثار ملی ثبت شده است که از  این تعداد 766 اثر غیرمنقول ، 11اثر طبیعی  ، 48 اثر ناملموس و 22 اثر منقول است.

وی در خصوص نحوه ارسال آثار افزود: شرکت کنندگان در تمامی بخش¬ها می¬بایست ضلع بزرگ آثارشان بیشتر از 3000 پیکسل باشد.کیفیت عکس¬ها را به صورتی انتخاب کنید که حجم هر عکس بیشتر3MB و حداکثر 6MB باشد.عکس ها باید با فرمت jpg  و مود RGB در قالب لوح فشرده تحویل روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان گردد.

وی ادامه داد: مهلت ارسال تصاویر از مورخه 28 اردیبهشت تا پایان تیر است.ارسال عکس توسط شرکت‌کنندگان به‌منزله اعلام مالکیت عکس است. درصورت اثبات عدم صحت این موضوع، شرکت‌کننده موردنظر از مراحل مسابقه حذف‌ می شود.شرکت عموم علاقه‌مندان در این مسابقه آزاد است.محدودیتی در ارسال تعداد عکس ها وجود ندارد و عکس های ارسالی حتما باید از جاذبه ¬های گردشگری و آثار تاریخی شاخص استان زنجان و با رعایت شئونات اسلامی ارسال گردند.


صدای زنجاناداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استانمسابقه عکاسیجاذبه‌های گردشگری و تاریخی زنجان
sedayezanjannews.ir/nx1954


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»