کد خبر: 2009
1399/02/22 - 14:39


اعلام فهرست جدید کسب‌وکارهای مشمول استمهال سه ماهه اقساط بانکی

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان زنجان از اعلام فهرست جدید رسته های شغلی آسیب دیده از بیماری کرونا، جهت امهال سه ماهه تسهیلات این مشاغل در بانک ها خبر داد

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان زنجان از اعلام فهرست جدید رسته های شغلی آسیب دیده از بیماری کرونا، جهت امهال سه ماهه تسهیلات این مشاغل در بانک ها خبر داد.

حسن دادگر در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی صدای زنجان اظهار کرد: بر اساس بخشنامه جدید صادره از طرف بانک مرکزی، مراکز و مجتمع های فرهنگی ، آموزشی هنری و رسانه‌ای، موسسات خصوصی دارای مجوز از وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی که در حوزه های درمان و تشخیص فعالیت می‌کنند و همچنین آموزشگاه های رانندگی ، آرایشگاه‌ها ، سالن‌های زیبایی و گرمابه‌ها به فهرست قبلی اعلامی اضافه شده‌اند.

وی افزود : کسب و کارهای مشمول این بخشنامه برای بهره مندی از امکان استمهال اقساط سه ماهه در بازه زمانی اول اسفند ماه 1398 لغایت 31 اردیبهشت ماه 1399 ، بایستی تا بهمن ماه 1398 بدهی غیرجاری نداشته و جزو مشتریان خوش حساب بانک‌ها باشند.

دادگر با بیان اینکه روش عملیاتی کردن این طرح بستگی به ساز و کار های بانک ها دارد ، تصریح کرد: مشتریان بانک ها که مشمول طرح استمهال هستند می توانند با مراجعه حضوری به بانک ها و یا مراجعه به پایگاه اینترنتی بانک عامل خود با مراحل اجرای این طرح آشنا شده و اقدام به ثبت درخواست خود کنند.

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان گفت: بر اساس این بخشنامه اقساط امهال شده به بعد از آخرین قسط تسهیلات مشتریان منتقل شده و برای سه ماه مذکور وجه التزامی دریافت نمی‌شود.

وی افزود: همزمان با طرح امهال اقساط ، مهلت سه ماهه برای رفع سوء اثر چک های برگشتی نیز برای کسب و کار های آسیب دیده از بیماری کرونا در نظر گرفته شده است.

طبق بخشنامه قبلی بانک مرکزی ده رسته شغلی مشمول طرح استمهال سه ماهه اقساط می‌شدند که شامل مراکز تولید و توزیع غذای آماده، مراکز گردشگری، حمل‌ونقل عمومی درون و برون شهری، دفاتر خدمات مسافری، تولید و توزیع پوشاک، تولید و توزیع کیف و کفش، مراکز توزیع آجیل، خشکبار، قنادی، بستنی و آبمیوه، مراکز و باشگاه‌ها و مجتمع ورزشی و تفریحی و همچنین مراکز تولید و توزیع صنایع دستی بود./ ل.م

اقدام کننده: عیسی سهرابی

صدای زنجانکمیسیون هماهنگی بانک‌های استان زنجانمشاغل آسیب دیده از کرونااستمهال اقساط بانکی
sedayezanjannews.ir/nx2009


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»