کد خبر: 2104
1399/02/25 - 16:53


گزارش صدای زنجان از وعده‌های جدید به اعضای شرکت تعاونی مسکن علوم پزشکی در تجمع امروز اعضا

17 خرداد؛ وعده جدید تعاونی علوم پزشکی

جمعی از اعضای شرکت تعاونی مسکن علوم پزشکی زنجان امروز پنجشنبه 25 اردیبهشت‌ماه در اعتراض به عدم تعهد پیمانکار به وعده تحویل واحدها واقع در فاز یک گلشهر در محل پروژه تجمع کردند.

پایگاه خبری صدای زنجان

لیلا محمدی- جمعی از اعضای شرکت تعاونی مسکن علوم پزشکی زنجان امروز پنجشنبه 25 اردیبهشت‌ماه در اعتراض به عدم تعهد پیمانکار به وعده تحویل واحدها واقع در فاز یک گلشهر در محل پروژه تجمع کردند. معترضان در گفت‌وگو با مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره شرکت تعاونی علوم پزشکی ضمن ابراز گلایه از عدم تعهد مسئولان این شکرت در قبال وعده تحویل واحدها اعلام کردند در صورت عدم تعهد شرکت تعاونی در تحویل کلیدهای واحدها‌یشان در مدت زمان مقرر، موضع را تا احقاق حقوق خود از طریق مراجع قضایی پیگیری می‌کنند.

یکی از تجمع‌کنندگان در گفت‌وگو با پایگاه خبری صدای زنجان با اشاره به مشکلات 18 ساله پروژه مسکن علوم پزشکی گفت: وقتی برای پیگیری به مسئولان شرکت تعاونی مراجعه می‌کنیم، می‌گویند «حیثیت شرکت را از بین برده‌اید!»، ما ناراضی هستیم مگر با پیگیری حیثیت شرکت از بین می‌رود؟ ما به هیچ عنوان برای دعوا در این مکان حضور نیافته‌ایم، فقط برای احقاق حقوق‌مان جمع شده‌ایم. طبق آخرین قول مسئولان، قرار بود شهریورماه 98 واحدها تحویل اعضا شود اما این امر هیچ‌گاه اتفاق نیفتاد.

ابهام

وی با تاکید بر اینکه کارهای شرکت تعاونی علوم پزشکی زنجان از نظر قاونی قابل پیگیری است، ادعا کرد: قرارداد اولیه پروژه 12 میلیارد تومان (در سطح 60 هزار مترمربع و هر متر حدود 200 هزار تومان) بود اما هم‌اکنون این میزان به 54 میلیارد تومان رسیده است! این قرارداد قابل تغییر نیست، چرا مبلغ قرارداد تغییر یافته است، آن هم 5 برابر!؟ 

این فرد عنوان کرد: اگر این گونه نیست چرا مجوز ساخت پروژه در محل اجرا، در معرض عموم گذاشته نشده است؟ این شرکت تعاونی که برخلاف اساسنامه فعالیت می‌کند، همچنان خواهان دریافت پول از ذی‌نفعان فازهای یک، دو و سه است.

یکی دیگر از اعضای شرکت تعاونی مسکن علوم پزشکی زنجان با اشاره به اینکه شرکت چند وقت پیش برای تکمیل نهایی پروژه اعلام کرده که افراد نسبت به واریز 70 میلیون تومان اقدام کنند، افزود: هر یک از اعضا، برای صاحب‌خانه شدن، تاکنون به جز احتساب سود، حدود 90 میلیون تومان به حساب شرکت واریز کرده‌اند. الان هم می‌گویند 70 میلیون تومان برای انشعاب باید واریز کنید. قبلا مبلغ مربوط به انشعابات گاز و آب را پرداخت کرده‌ایم. جدای از این، پل انشعاب در منازل شخصی 70 میلیون تومان نمی‌شود چه برسد به مجتمع‌های مسکونی!

وی ضمن ابراز نارضایتی از عملکرد واحد نظارت اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان و رصد فعالیت‌های شرکت تعاونی مسکن علوم پزشکی زنجان تصریح کرد: در حال حاضر لیست 65 نفر از ذی‌نفعان در دسترس نماینده اعضاست اما خبری از اسامی سایر افراد ذی‌نفع در فاز یک پروژه نیست. به گمانم مسئولان شرکت تعاونی از نام و نشان این افراد خبر داشته باشند!

وی با اشاره به اینکه فردی که به عنوان پیمانکار در این پروژه فعالیت می‌کرد به علت تخلفات مشمول ماده 46 (خلع ید پیمانکار) شده است، ادعا کرد: این فرد در ظاهر هیچ کاره اما همه کاره شرکت است! در حال حاضر نیز در قراردادهای منعقد شده این شرکت با ذی‌نفعان، هیچ نامی از مجری و پیمانکار به میان نیامده است!

این شهروند همچنین مدعی شد: طبق آیین نامه تبصره سه ماده سه اساسنامه شرکت تعاونی، پروژه با این ابعاد باید به مناقصه گذاشته شود تا پیمانکاران گریددار مسئولیت آن را بر عهده گیرند اما اعضای هیئت مدیره شرکت با بی‌توجهی به قانون، هرگز این کار را نکردند!

یکی دیگر از شهروندان نیز با بیان اینکه اگر هیئت مدیره فعلی ادعای پاک‌دستی دارد باید به تعهداتش در قبال اعضا عمل کرده و در موعد مقرر واحدها را تحویل می‌داد، افزود: پروژه تقریبا تمام شده است و هیچ دلیلی برای تعلل از سوی هیئت مدیره وجود ندارد، فقط بدون حساب و کتاب می‌گویند 70 میلیون تومان پول واریز کنید!

این شهروند که مدعی است شرکت تعاونی مسکن علوم پزشکی زنجان 100 درصد مقصر بوده و اقداماتش در این مدت خارج از مفاد اساسنامه و آیین‌نامه تبصره ۳ ماده ۳ اساسنامه بوده است، تصریح کرد: این حرف‌هایم را در هر مرجع ذیربطی که لازم باشد، بدون واهمه و ترس می‌گویم!

وی با بیان اینکه برای تامین مبالغ اعلامی از سوی شرکت تعاونی برای تکمیل پروژه تاکنون فقط سه بار طلای همسرم را فروخته‌ام، ابراز کرد: مستاجر هستم و به امید خانه‌دار شدن اقدام به این کار کرده‌ام. به نظرم اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان هم نمی‌تواند مشکل را حل کند، ما از نهادهای امنیتی یا شخص رئیس قوه قضائیه تقاضا داریم تا برای روشن شدن اذهان عمومی وارد میدان شده و حساب‌های شرکت را حسابرسی و مورد بررسی قرار دهند.

به گزارش پایگاه خبری صدای زنجان در این تجمع مسئولان هیئت مدیره شرکت تعاونی قول دادند 17 خردادماه 99 کلیدهای این واحدها را به تمامی 65 معترض تحویل دهند.

اعضا پس از شنیدن حرف‌های مسئولان پروژه اعلام کردند در صورت عدم تعهد شرکت تعاونی در تحویل کلیدهای واحدها‌یشان در مدت زمان مقرر، موضوع را تا احقاق حقوق‌شان از طریق مراجع قضایی پیگیری خواهند کرد.

گفتنی است اسامی مصاحبه کنندگان با پایگاه خبری صدای زنجان در این تجمع نزد این رسانه محفوظ است.

انتهای پیام

اقدام کننده: عیسی سهرابی

صدای زنجانشرکت تعاونی مسکن علوم پزشکیتجمع
sedayezanjannews.ir/nx2104


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»