کد خبر: 2126
1399/02/27 - 15:16


خبری از مصوبه کتبی افزایش قیمت نان نیست

رئیس اتحادیه نانوایان زنجان با بیان اینکه تا به امروز (شنبه 27 اردیبهشت‌ماه) هیچ مصوبه‌ای مبنی بر افزایش نرخ نان به صورت کتبی از سوی استانداری یا ....

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- رئیس اتحادیه نانوایان زنجان با بیان اینکه تا به امروز (شنبه 27 اردیبهشت‌ماه) هیچ مصوبه‌ای مبنی بر افزایش نرخ نان به صورت کتبی از سوی استانداری یا سازمان صمت استان دریافت نکرده‌ایم، گفت: قرار بود سال قبل افزایش 20 درصدی نرخ نان در استان اجرایی شود اما به دلیل شیوع کروناویروس متوقف شد.

کمال الماسی، رئیس اتحادیه نانوایان استان در گفت‌وگو با پایگاه خبری صدای زنجان در رابطه با افزایش قیمت نان از ابتدای خردادماه اظهار کرد: مقرر شده بود افزایش 20 درصدی قیمت نان سال 98 اعمال شود اما به دلیل شیوع کروناویروس، عملیاتی نشد.

وی با بیان اینکه تا به امروز (شنبه 27 اردیبهشت‌ماه) نیز هیچ مصوبه‌ای مبنی بر افزایش 20 درصدی نرخ نان به صورت کتبی از سوی استانداری یا سازمان صمت استان دریافت نکرده‌ایم، عنوان کرد: با وجود افزایش قیمت هزینه‌های جاری و حامل‌های انرژی، قیمت نان نزدیک به 6 سال است هیچگونه که افزایشی را شاهد نبوده است.

رئیس اتحادیه نانوایان استان کم شدن وزن چانه‌ها را رد کرد و گفت: اگر وزن چانه‌ها کم‌تر از حد نرمال باشد، در تنور می‌سوزد، هیچ یک از نانوایی‌های سطح استان چنین کاری را نمی‌کنند، البته در صورت مشاهده چنین تخلفی، بازرسان دستگاه‌های اجرایی نسبت به معرفی به مراجع قانونی اقدام می‌کنند.

وی با اشاره به فعالیت یک هزار و 650 نانوایی در سطح استان تصریح کرد: از این میزان، 800 نانوایی در سطح شهر زنجان فعالیت می‌کنند. خوشبختانه مشکلی از نظر کمبود واحدهای نانوایی در سطح استان وجود ندارد.

ناصر فغفوری، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان صبح امروز با اشاره به افزایش قیمت نان در اکثر استان‌ها اظهار کرده بود که این افزایش در استان زنجان از پایان اردیبهشت‌ماه عملیاتی می‌شود.

فغفوری با بیان اینکه در استان مازندران نیز افزایش قیمت نان از یکم خردادماه عملیاتی می‌شود، گفت: در زنجان نیز طبق مصوبه تنظیم بازار از چند روز دیگر عملیاتی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مصوبه مربوط به اختیاراتی است که مهرماه سال قبل به استان‌ها داده شد تا نسبت به شرایط استان قیمت نان را افزایش دهند، اضافه کرد: اکثر استان‌ها قبل از بهمن سال قبل این افزایش قیمت را اعمال کردند، اما در زنجان با رایزنی صورت گرفته بنا به دلایلی افزایش قیمت نان با تأخیر اجرایی می‌شود.

فغفوری با بیان اینکه طبق برآورد افزایش قیمت نان تقریبا 20 درصد است، افزود: این افزایش قیمت تقریبا کف استان‌هاست، چون استان زنجان کارخانجات آردسازی زیادی دارد./ل.م

انتهای پیام

اقدام کننده: عیسی سهرابی

صدای زنجانسازمان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجاناتحادیه نانوایان زنجانقیمت نان
sedayezanjannews.ir/nx2126


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»