کد خبر: 3930
1399/05/12 - 11:33


رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان زنجان:

اگر قوانین داخلی کشور اذیت نکند، صاحبان صنایع سرپا می‌مانند

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان زنجان قوانین سختگیرانه داخلی را با توجه به تحریم‌های ظالمانه را تاسف بار دانست و گفت: بخشنامه‌هایی که بانک مرکزی در شرایط فعلی صادر می‌کند سد راه تولیدکنندگان است.

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان - رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان زنجان قوانین سختگیرانه داخلی را با توجه به تحریم‌های ظالمانه را تاسف بار دانست و گفت: بخشنامه‌هایی که بانک مرکزی در شرایط فعلی صادر می‌کند سد راه تولیدکنندگان است.

سجاد نباتچیان با اشاره به مشکلات واحدهای صنعتی استان زنجان اظهار کرد: در حال حاضر واحدهای صنعتی بیشتر با مشکلات بخشنامه‌های بانک مرکزی مواجه هستند.

وی با تاکید براینکه در حال حاضر بانک مرکزی واردات مواد اولیه را برای واحد‌های تولیدی مشکل‌ساز کرده است تصریح کرد: کرونا مشکل آنچنانی در روند تولید استان زنجان ایجاد نکرده است.

نباتچیان مشکل تحریم‌های داخلی را بزرگترین سد راه تولیدکنندگان عنوان کرد و افزود: با وجود بیماری کرونا واحدهای تولید با رعایت کامل موارد بهداشتی کار می‌کنند و مشکلی در واحدهای تولیدی زنجان در این راستا وجود ندارد.

وی با بیان اینکه بخشنامه سختگیرانه بانک مرکزی تقریبا برای تمامی واحدهای تولیدی در استان زنجان مشکل ایجاد کرده است، افزود: این قوانین سختگیرانه بیشتر واحدهایی که مواد اولیه آنها وارداتی است را تحت تاثیر قرار داده است.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان زنجان ابراز کرد: با وجود اینکه آمریکا رسما صنایع نساجی ایران را تحریم کرده است اما فعالان بخش خصوصی از راه‌های قانونی کار خود را به راحتی انجام می‌دهند، همین تولیدکنندگان در قوانین سختگیرانه داخلی مانده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه در شرایط کنونی باید دولت کاری کند تا دست تولیدکننده و صادرکننده باز باشد و بتواند با مشکلات تحریم‌های ظالمانه دشمن مقابله کند عنوان کرد: تصمیم شورای تامین استان و دستوری که به گمرک استان داده شد برای واحدهای تولیدی موثر بود و کمی از مشکلات واحدها را برطرف کرد.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان زنجان خاطرنشان کرد: بانک مرکزی رسما به گمرک ایران دستور داده که کالایی اعم از مواد اولیه واحدهای تولیدی و غیره را به صورت امانی آزاد نکند.

وی با تاکید براینکه این شرایط زمینه را برای تعطیلی واحدهای تولیدی فراهم می‌کند، ابراز کرد: در حال حاضر اگر قوانین داخلی کشور اذیت نکند صاحبان صنایع به هر طریقی که می‌توانند واحدهای خود را سر پا نگه می‌دارند.

نباتچیان با تاکید بر اینکه بخش خصوصی راه خود را به صورت قانونی پیدا ‌می‌کند، ابراز کرد: تولیدکنندگان از سد تحریم‌های دشمن به راحتی عبور می‌کند اما متاسفانه در داخل با قوانین داخلی مواجه می‌شوند که این امر واقعا تاسف‌آور است./موج‌رسا/

انتهای پیام

اقدام کننده: س.س

صدای زنجانرئیس خانه صنعت، معدن و تجارتتولیدکنندگانقوانین سختگیرانه
sedayezanjannews.ir/nx3930


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»