کد خبر: 3950
1399/05/13 - 11:34


نماینده مردم خدابنده خبر داد:

تلاش برای تصویب طرح دو فوریتی "جهش تولید مسکن"

این طرح برای کنترل قیمت بازار مسکن و اجاره بهاست

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- سخنگوی کمیسیون عمران مجلس از تلاش کمیسیون عمران برای تصویب طرح دو فوریتی "جهش تولید مسکن" خبر داد و گفت: دولت توانایی مقابله با افزایش بی‌رویه قیمت سیمان و فولاد را ندارد.

سید البرز حسینی اظهار داشت: از زمان آغاز کمیسیون عمران در مجلس یازدهم، طرح دو فوریتی جهش تولید در حوزه مسکن مطرح شده است.

وی با اشاره به اینکه طرح دو فوریتی تولید مسکن در راستای حمایت از اقشار آسیب‌پذیر جامعه مطرح شده است، یادآور شد: این طرح همچنین در کنترل قیمت بازار مسکن، حوزه ساخت و ساز و عرضه و اجاره بها گام بزرگی محسوب می‌شود.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طرح دو فوریتی تولید مسکن سه محور مهم دارد، گفت: واگذاری زمین ارزان در اختیار سازندگان یکی از مباحث مورد نظر کمیسیون عمران بوده و یکی از این محورهای مهم، طرح دو فوریتی جهش تولید مسکن به شمار می‌رود.

حسینی با اشاره به اینکه موضوع واگذاری زمین ارزان قیمت، دولت به ویژه وزارت جهاد کشاورزی را موظف و مکلف می‌کند تا اراضی موجود در حریم شهری را در اختیار وزارت راه و شهرسازی بگذارند، تشریح کرد: تفاهم‌نامه‌ای هم در این زمینه با دو وزارت مذکور منعقد شده و در صورت قانونی شدن این طرح دو فوریتی، تاثیر بسیار خوبی در عرضه زمین ارزان خواهد داشت.

وی محور دوم طرح دو فوریتی احداث مسکن را عرضه یک میلیون واحد مسکونی در سال عنوان کرد و گفت: بر اساس برآوردها سالانه 900 هزار تا یک میلیون واحد مسکونی نیاز کشور است.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بر اساس آمارها 2.5 واحد مسکونی خالی در کشور وجود دارد که در صورت عرضه این واحدها، بخش بزرگی از مشکل کمبود مسکن در کشور برطرف می‌شود، افزود: در این طرح در زمینه ساماندهی منابع مالی تولید مسکن هم پرداخته شده و حسابی در این راستا با عنوان «حساب مسکن» نزد بانک مسکن پیش‌بینی شده که مسئولیت آن بر عهده وزارت راه و شهرسازی خواهد بود.

وی هدف اصلی از بازگشایی حساب مسکن را مدیریت منابع مالی و اعتبارات حوزه مسکن عنوان کرد و افزود: اقساط واحدهای مسکونی مهر، اعتبارات، منابع مالیاتی در این بخش مدیریت می‌شود.

حسینی محور سوم را توجه به مصالح مورد نیاز مسکن برشمرد و یادآور شد: نیاز است به این حوزه بیشتر توجه شده و پایش ویژه شود چرا که اخیرا سیمان و فولاد با افزایش قیمت مواجه بوده و دولت توانایی مقابله با افزایش بی‌رویه قیمت را ندارد. /تسنیم/

انتهای پیام


صدای زنجانجهش تولید مسکنسید البرز حسینیکنترل قیمت بازار مسکن
sedayezanjannews.ir/nx3950


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»