کد خبر: 3978
1399/05/15 - 11:25


رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان عنوان کرد:

بیش از 7 هزار میلیارد تومان اعتبار برای اجرای پروژه‌های جهش تولید زنجان

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان گفت: مجموع ارزش اسمی سرمایه‌گذاری و اعتبارات برای اجرای ۲۷ پروژه جهش تولید این استان در سال جاری، هفت هزار و ۵۰ میلیارد تومان است که از محل‌های مختلف تامین می‌شود.

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان گفت: مجموع ارزش اسمی سرمایه‌گذاری و اعتبارات برای اجرای ۲۷ پروژه جهش تولید این استان در سال جاری، هفت هزار و ۵۰ میلیارد تومان است که از محل‌های مختلف تامین می‌شود.

رامین میرزایی در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان اظهار داشت: ۲۵ میلیارد و ۷۲۰ میلیون تومان از محل جدول ۱۴ قانون بودجه کشور، ۵۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان در قالب کمک‌های فنی و اعتباری، پنج میلیارد و ۷۲۰ میلیون تومان از محل اعتبارات استانی و ۱۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از محل بودجه شرکت‌های دولتی تامین می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: ۳۸۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان سرمایه در گردش، ۴۵۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان سرمایه ثابت، ۲۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان توسط نهادهای عمومی غیردولتی و پنج هزار و ۷۶۰ میلیارد تومان توسط بخش خصوصی تامین می‌شود و ۱۳ میلیون و ۱۳۶ هزار دلار نیز سرمایه‌گذاری ارزی صورت گرفته است.

میرزایی افزود: ۸۳۴ میلیارد تومان نیز تسهیلات است که طی توافق و تفاهمنامه با بانک‌های استان برای اجرای این طرح‌ها پرداخت خواهد شد.

وی تصریح کرد: با اجرای این پروژه‌ها برای ۶ هزار و ۷۹۲ نفر اشتغال ایجاد شده و ارزش تولیدی سالانه این پروژه‌ها ۱۳ هزار و ۶۵۵ میلیارد تومان است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان گفت: تفاهمنامه اجرای پروژه‌های جهش تولید این استان در چهار ماده و ۱۱ تبصره در ۱۲ تیرماه سال جاری بین استانداری زنجان و سازمان برنامه و بودجه کشور به امضا رسیده و ۱۶ تیرماه برای اجرا  به استان ابلاغ شده است.

وی با بیان اینکه اجرای این پروژه‌ها برای استان تاثیرگذار خواهد بود، اظهار داشت: تمام پروژه‌ها و حتی تکمیل طرح‌های عمرانی مانند فاز دوم بیمارستان ولی عصر(عج) نیز به سمت تحقق جهش تولید، سوق داده می‌شوند.

میرزایی خاطرنشان کرد: زنجان، جزو معدود استان‌هایی است که پروژه‌های جهش تولید را با مشارکت بخش خصوصی انجام می‌دهد زیرا سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، موثر و ماندگار است.

زنجان رتبه دوم فضای مساعد کسب و کار را دارد

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان زنجان نیز گفت: طبق آخرین گزارش وضعیت پایش محیط کسب و کار که از سوی اتاق بازرگانی ایران اعلام شده، زنجان در بهار ۹۹ بعد از استان آذربایجان غربی، رتبه دوم کشور را از نظر مساعد بودن فضای کسب و کار به دست آورده است.

علی یگانه‌فرد اظهار داشت: زنجان در سال ۹۶ رتبه ۹ را داشت که بعد از آن همواره روند صعودی را طی کرده است.

وی خاطرنشان کرد: استان‌های تهران، کرمان و سیستان و بلوچستان بر اساس این گزارش، بدترین شرایط را دارند.

یگانه‌فرد افزود: طبق این گزارش، زنجان جزو استان‌هایی است که کمترین تاثیر را نسبت به سایر استان‌ها از شیوع بیماری کرونا گرفته است./ایرنا/

انتهای پیام


صدای زنجانپروژه‌های جهش تولید زنجانرئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجانجلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی
sedayezanjannews.ir/nx3978


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»