کد خبر: 3992
1399/05/16 - 15:40


مدیر شعب بانک مسکن در استان زنجان:

بانک مسکن، بانک توسعه‌ای و تخصصی شده است

این بانک با تغییر به بانک توسعه‌ای و تخصصی در مسیر دولت گام برمی دارد

پایگاه خبری صدای زنجان

لیلا محمدی- مدیر شعب بانک مسکن در استان زنجان با اشاره به مقایسه پرداخت تسهیلات در ۴ ماهه نخست سال ۹۸ و ۹۹ گفت: این میزان در سال ۹۸، ۸۱۰ میلیارد ریال و در ۴ ماهه نخست سال جاری، بیش از یک هزار و ۱۳۳ میلیارد ریال بوده که حکایت از رشد ۳۹ درصدی تسهیلات اعطایی در 4 ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل دارد.

سلمان داشاد، مدیر شعب بانک مسکن زنجان پنج‌شنبه هفته قبل در نشست خبری با اصحاب رسانه استان ضمن گرامیداشت روز خبرنگار اظهار کرد: خبرنگاری را شغلی سخت اما هیجان‌انگیز است که فرد از روی عشق این شغل را انتخاب می‌کند تا در کمال صداقت، مشکل و صدای از مردم را با نوشتن و پیگیری آن‌ها برطرف کند.

داشاد با اشاره به تغییر نام بانک مسکن به بانک تخصصی و توسعه‌ای عنوان کرد: این بانک با تغییر نام به بانک توسعه‌ای در مسیر اهداف دولت گام بر می دارد.

مدیر شعب بانک مسکن زنجان با بیان اینکه عمده تسهیلات در اختیار اقشار ضعیف و متوسط جامعه خواهد بود، ابراز کرد: بیش از 90 درصد تسهیلات مربوط به بخش مسکن بوده و درصد ناچیزی به سایر حوزه‌ها اختصاص می‌یابد.

مدیر شعب بانک مسکن زنجان با اشاره به پرداخت تسهیلات در ۴ ماهه نخست سال ۹۸ و ۹۹ گفت: این میزان در سال ۹۸، ۸۱۰ میلیارد ریال و در ۴ ماهه نخست سال جاری، بیش از یک هزار و ۱۳۳ میلیارد ریال بوده که حکایت از رشد ۳۹ درصدی تسهیلات اعطایی در 4 ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل دارد. این در حالی است که میزان رشد منابع 10 درصد بوده است.

داشاد اضافه کرد: آمار و ارقام ارائه شده نشان می‌دهد که تسهیلات ارائه شده بیش از منابع جذب شده است. حتما استحضار دارید که بانک‌ها بیش از 80 درصد منابع خود را نمی‌توانند پرداخت کنند و اگر مقایسه‌ای هم انجام دهیم مشخص می‌شود که مبالغ پرداخت شده به متقاضیان بیش از مبالغ جذب شده بوده است.

مدیر شعب بانک مسکن زنجان با بیان اینکه این بانک در راستای اهداف دولت با طرح اقدام ملی هماهنگ شد و یکی از بانک‌های اصلی پرداخت تسهیلات را برعهده خواهد داشت، ادامه داد: روش بهره‌مندی از تسهیلات به این شیوه است که متقاضیان پس از ثبت‌نام از طریق راه و شهرسازی پالایش شده و در صورت حائز شرایط بودن از دستگاه یاد شده، ثبت‌نام به صورت سیستمی به بانک مسکن منتقل می‌شود و پس از افتتاح حساب از طریق سامانه پیامکی به اشخاص حائز شرایط اعلام می‌گردد.

داشاد با بیان اینکه افراد پس از دریافت پیامک موظف به پرداخت وجه اولیه به میزان 40 میلیون تومان هستند، تاکید کرد: پرداخت این وجه فیزیکی نبوده و از سامانه پیامکی روش پرداخت غیرفیزیکی به متقاضیان حائز شرایط نیز اعلام می‌شود.

واریز وجه اولیه از سوی بیش از 2500 متقاضی مسکن اقدام ملی در زنجان

مدیر شعب بانک مسکن زنجان تعداد افراد متقاضی مسکن که اقدام به افتتاح حساب کرده‌اند (طرح اقدام ملی تامین مسکن)را تا به امروز بیش از 2 هزار و 500 نفر اعلام کرد و گفت: میزان مبالغ واریز شده به حساب بانک مسکن نیز بیش از 100 میلیارد تومان بوده است.

داشاد با بیان اینکه پروژه‌های معرفی شده از سوی راه و شهرسازی باید با جزئیات به بانک ارائه شود، تاکید کرد: افراد (سازنده یا مالک) معرفی شده از سوی راه و شهرسازی در صورتی که تمامی مدارک خود را طبق شیوه‌نامه بانک به ما ارائه دهند آمادگی کامل داریم تا روند عقد قرارداد جهت اعطای تسهیلات را در اسرع وقت انجام دهیم.

داشاد با بیان اینکه شیوه‌نامه بانک مسکن در دو حالت است که بخشی از آن مربوط به پروژه 800 واحدی جهاد نصر است، ابراز کرد: در این رابطه منتظر دریافت پروانه و مدارک اولیه هستیم تا سریعا اقدامات مربوط به عقد قرارداد را در دستور کار قرار دهیم.

مدیر شعب بانک مسکن زنجان اضافه کرد: بخشی از پروژه‌ها در قالب سازمان ملی زمین و مسکن است که در زنجان متولی آن اداره کل راه و شهرسازی است که بیش از 3 هزار و 325 واحد نیز تامین اعتبار شده تا عقد قرارداد مربوطه را به هر شیوه‌ای که دستگاه‌های مربوطه اعلام کنند، را انجام دهیم.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود به شیوه‌نامه تنظیم شده مربوط به تفاهم‌نامه امضا شده بین بانک مسکن و بنیاد مسکن اشاره کرد که مشکلی در این رابطه وجود نداشته و سهمیه این مهم نیز در مدت زمان مقرر پرداخت خواهد شد.

انتهای پیام

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانبانک مسکن زنجانسلمان داشادتسهیلات مسکن
sedayezanjannews.ir/nx3992


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»