کد خبر: 4027
1399/05/20 - 17:14


مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان:

افزایش کرایه‌ها به دلیل جابه‌جایی کم مسافران است

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: افزایش کرایه‌ها از ابتدای اردیبهشت‌ماه امسال به دلیل جابه‌جایی کم مسافران در راستای رعایت پروتکل‌های بهداشتی بوده است.

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری زنجان- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: افزایش کرایه‌ها از ابتدای اردیبهشت‌ماه امسال به دلیل جابه‌جایی کم مسافران در راستای رعایت پروتکل‌های بهداشتی بوده است.

عبدالحسین علی‌اکبری شامگاه یکشنبه در کارگروه تنظیم بازار استان که در استانداری زنجان برگزار شد، با بیان اینکه حمل و نقل کالا و مسافر یکی از شاخص‌های مهم در توسعه‌یابی جوامع به شمار رفته و باعث افزایش تبادل در کالا و تردد گردشگران می‌شود، افزود: از همین رو باید اهتمام جدی در راستای رونق این بخش وجود داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۹۰۰۰ راننده حرفه‌ای در زنجان مشغول فعالیت در این حوزه چه در بخش حمل کالا و چه در بخش حمل مسافر هستند، تصریح کرد: آمار تفکیکی این بخش حاکی از آن است که ۷۰۰۰ نفر از رانندگان حرفه‌ای و فعال استان در بخش حمل کالا و ۲۰۰۰ نفر نیز در حوزه جابه‌جایی مسافر فعالیت می‌کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان با یادآوری اینکه برای این تعداد راننده در استان نیز تعداد ۱۲۰ شرکت حمل و نقلی کار ارائه خدمات و نظارت بر نحوه ارائه این خدمت از سوی رانندگان را بر عهده دارند، ادامه داد: از ۱۲۰ شرکت حمل و نقلی فعال در استان، ۵۰ شرکت در حوزه حمل و نقل و جابه‌جایی کالا خدمات می‌دهند و ۲۰ شرکت نیز فعالیت‌شان مربوط به جابه‌جایی مسافر است.

علی‌اکبری در ادامه با اشاره به اینکه افزایش کرایه‌ها در بخش جابه‌جایی مسافر اسفندماه هر سال صورت گرفته و در پایان تعطیلات نوروز دوباره به حالت قبلی بازمی‌گردد، خاطرنشان کرد: با توجه به شرایطی که امروز کشور به واسطه شیوع ویروس کرونا با آن درگیر است، این کرایه‌ها از ابتدای اردیبهشت‌ماه امسال به خاطر جابه‌جایی کم مسافران در راستای رعایت پروتکل‌های بهداشتی، افزایش یافت./مهر/

انتهای پیام


صدای زنجانافزایش کرایه‌هاعبدالحسین علی‌اکبریحمل و نقل کالا و مسافر
sedayezanjannews.ir/nx4027


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»