کد خبر: 9538
1402/01/17 - 12:37


تعرفه‌های جدید حمل و نقل عمومی شهری در مسیر تصویب قرار گرفت؛

پیشنهاد افزایش کرایه تاکسی‌ها تا 50 درصد و اتوبوس‌ها تا 33 درصد در زنجان

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری زنجان اظهار کرد: تعرفه تاکسی‌ها تا 50 درصد و تعرفه اتوبوس تا 33 درصد افزایش می‌یابد، ما نمی‌توانیم از تاکسی‌ها حمایت کنیم اما مبلغی به‌صورت یارانه به رانندگان اتوبوس‌ها پرداخت می‌شود.

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان/ زهره میرعیسی‌خانی: رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری زنجان اظهار کرد: تعرفه تاکسی‌ها تا 50 درصد و تعرفه اتوبوس تا 33 درصد افزایش می‌یابد، ما نمی‌توانیم از تاکسی‌ها حمایت کنیم اما مبلغی به‌صورت یارانه به رانندگان اتوبوس‌ها پرداخت می‌شود.

داود نوری، رئیس سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری زنجان در گفت‌وگو با صدای زنجان با اشاره به اینکه هنوز قیمت‌های حمل‌ونقل عمومی استان تغییری نکرده است، اظهار کرد: پروسه افزایش تعرفه حمل‌ونقل عمومی سازوکاری دارد که در این زمینه پیشنهاددهنده سازمان حمل‌ونقل عمومی شهرداری زنجان است که پیشنهاد مربوطه  درزمینهٔ افزایش تعرفه‌ها را اسفندماه به شورای اسلامی شهر داده است و این موضوع در صحن علنی شورا هم تصویب‌شده است و سپس بر اساس پروسه به فرمانداری انتقال‌یافته است و فرمانداری هم در قالب نامه‌ای این تعرفه را به ستاد تنظیم بازار ارسال کرده است که متأسفانه هنوز ستاد تنظیم بازار در این زمینه اظهارنظری نداشته که به احتمال زیاد شنبه یا یکشنبه هفته آینده جلسه ستاد تنظیم بازار تشکیل خواهد شد تا در این زمینه تصمیم‌گیری شود.

 وی ادامه داد: بر این اساس پیشنهاد شده تا تعرفه‌ تاکسی ها تا 50 درصد نسبت به سال قبل افزایش یابد، همچنین در بحث اتوبوس ها به‌طور متوسط 33 تا 34 درصد افزایش تعرفه‌ها را خواهیم داشت. ضمن اینکه ما سعی کردیم در این زمینه تعرفه اتوبوس ها را کمتر افزایش بدهیم تا به‌نوعی باعث جذب مردم به سمت استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی شویم.

به گفته نوری، در حال حاضر منتظر تصویب نهایی این آمار از سوی ستاد تنظیم بازار و اعلام رسمی آن هستیم.

وی در پاسخ به گله برخی از رانندگان در خصوص نامتناسب بودن این تعرفه‌ها با میزان هزینه استهلاک و تعمیرات ماشین اظهار کرد: قدر مسلم بخشی از این گله‌ها درست و به‌جا است اما دست ما نیز بسته است و با توجه به اینکه 2400 راننده در طرفی و بالغ‌بر 500 هزار نفر جمعیت استان در طرف دیگر این ماجرا قرار دارند، تلاش داریم که رضایت مردم را تأمین کنیم.

رئیس سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری زنجان  افزود: با توجه به اوضاع بد معیشتی و اقتصادی مردم، اینکه ما بخواهیم یک‌میزان هم به مشکلات مردم بیفزاییم چندان درست نیست. ضمن اینکه ما دوست داشتیم که این تعرفه‌ها را تا 70 درصد افزایش دهیم تا بتوانیم رضایت رانندگان را هم تأمین کنیم اما ما نمی‌توانیم رضایت شهروندان را در این زمینه نادیده بگیریم.

 وی با اشاره به اینکه این موضوع یک پیکان دوجهته است که هر دو سمت این پیکان به سمت ما است، اظهار کرد: رانندگان و مردم هر دو از معترضان به این تعرفه‌ها هستند. ضمن اینکه ما در جهت حمایت از رانندگان  از سالهای گذشته یارانه‌هایی را برای اتوبوس‌ها در نظر گرفته‌ایم و هر ماه مبلغی بر اساس نظر کارشناس رسمی دادگستری  و مصوبه شورای حمل و نقل عمومی پرداخت می‌کنیم . ولی تاکسی‌ها چون پلاک «ت» هستند و به نوعی شخصی محسوب می‌شوند نمی‌توانیم از این‌ها حمایتی داشته باشیم چراکه در قانون هیچ موردی در این زمینه تعبیه نشده است و حتی هیچ‌کدام از شهرهای ایران هم هم‌چین کاری را انجام نداده‌اند. بنابراین در مورد تاکسی‌ها تنها کمکی که می‌شود کرد این است که قیمت‌ها را به‌نوعی افزایش بدهیم که بتوانند به‌راحتی دخل‌وخرج خود را تأمین بکنند.

 

انتهای پیام/

اقدام کننده: سروش سلطانی

صدای زنجانافزایش کرایه تاکسی‌
sedayezanjannews.ir/nx9538


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»