کد خبر: 4261
1399/06/22 - 22:37


پایانی قصه کلاس‌های سنتی

مطالعات محققان نشان می‌دهد کلاس‌های آموزش ویدئویی نسبت به کلاس‌های سنتی برای کودکان جذاب‌تر بوده و یادگیری آنها را بهبود می‌بخشد

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- یادگیری پایه‌‌ای برای پیشرفت دانش کودکان است. روند یادگیری باید جذاب و سرگرم‌کننده باشد تا کودکان یادگیری را دوست داشته باشند. تنها ابزار آموزشی موجود برای کودکان که باعث جذابیت بیشتر آنها می‌شود، کلاس‌های ویدئویی است. کلاس‌های آموزش ویدئویی نسبت به کلاس‌های سنتی برای بچه‌ها جالب و جذاب‌تر است. مزایای فیلم‌های آموزشی امروزه در بین فراگیران بسیار زیاد است و این فیلم‌ها می‌تواند در یادگیری و پیشرفت کودکان تأثیر بسیار مفیدی ایجاد کند.

ایجاد تعامل بین دانش‌آموزان

کودکانی که برای یادگیری فیلم تماشا می‌کنند، باید درگیر محتوا شوند. از این رو، محتوا باید با در‌نظر‌گرفتن سطح درک فراگیرانی که در کلاس‌ها شرکت می‌کنند تولید شود. اگر مطالب و مهارت توضیح‌دادن معلم در حد عالی باشد، کودکان بدون هیچ مشکلی این مطالب را یاد می‌گیرند و در ذهن‌شان نقش می‌بندد.

کلاس‌های ویدئویی درک آسانی را برای کودکان فراهم می‌کند. ویژگی‌های مثبت فیلم آموزشی ذهنیت کودکان را به سمت یادگیری درس معطوف می‌کند. از طرفی هم جلسات ویدئویی خسته‌کننده هیچ نتیجه‌ای ندارند و از این رو مطالب باید جالب و جذاب باشد. گزینه دیگر، یادگیری ویدئویی آنلاین است، مخصوصاً وقتی صحبت از درس‌های مربوط به علوم باشد. برخی برنامه‌های تلویزیونی که مباحث علوم و فیزیک را به‌صورت عملی پخش می‌کنند، می‌توانند نقش مهمی در یادگیری کودکان ایفا کنند.

اهمیت نوع محتوای فیلم‌های آموزشی برای یادگیری کودکان

کلاس‌های آموزش ویدئویی برای کودکانی که تماشا می‌کنند، باید واقع‌بینانه و آموزنده باشد. کلاس‌های ویدئویی معتبر باعث می‌شود جلسات درس برای بچه‌ها جالب‌تر شود. پیشرفت کودکان ‌مقدار زیادی به ذهنیت مثبت و سطح دانش آنها بستگی دارد. هر دوی این ویژگی‌ها در آینده کودکان را به فردی کامل تبدیل می‌کند. فیلم آموزشی باید دید آنها نسبت به مطالعه را بهبود بخشد و مزایایی را برای زندگی آنها به‌دنبال داشته باشد.

کودکان عاشق بازی‌های ویدئویی هستند، زیرا بازی‌ها جالب هستند و ذهن و روح کودکان را درگیر می‌کند. به همین ترتیب، فیلم‌های آموزشی نیز بیش از آموزش شفاهی دانش‌آموزان را به خود جلب می‌کند.

کاملاً واضح است که فیلم‌های آموزشی در تعامل و درگیر کردن کودکان نقشی اساسی دارند. دانش‌آموزان باید فیلم‌های سرگرم‌کننده و انگیزشی مشاهده کنند تا برای مدت بیشتری به‌ آنها توجه کرده و گوش دهند.این امر در طولانی‌مدت موجب علاقه به یادگیری شده و تغییرات زیادی را در بین دانش‌آموزان ایجاد می‌کند؛ درنتیجه منجر به پیشرفت آنها می‌شود. ویدئوهایی که فکر و ذهن دانش‌آموزان را برمی‌انگیزد، تغییرات گسترده‌ای در زندگی کودکان به وجود می‌آورد. بنابراین، فیلم‌ها باید سرگرم‌کننده بوده و انگیزه دانش‌آموزان را برای دستیابی به اهداف زندگی خود روشن کنند.

همچنین کلاس‌های ویدئویی تعاملی بهتر از گوش دادن به آن است. درواقع جلسات ویدئویی همراه با پرسش و پاسخ کودکان را بیشتر به تعامل وامی‌دارد. هنگامی‌که جلسه فیلم برای مدت زمان محدودی به پایان رسید، معلم می‌تواند از دانش‌آموز در مورد آنچه که درک کرده است سؤال بپرسد. این نوع جلسه تعاملی تغییرات زیادی را در رفتار یادگیری دانش‌آموزان ایجاد می‌کند. دانش‌آموزانی که از بینش و انگیزه مشخصی برخوردار هستند با روند یادگیری درگیر می‌شوند. از این رو، کلاس‌های ویدئوییآموزشی باید به‌گونه‌ای تنظیم شود که باعث تمرکز بیشتر آنها شود.

جذابیت بیشتر جلسات ویدئویی پرشور و فعال

سطح تمرکز کلید اصلی دیگری برای موفقیت در آموزش از طریق هر ابزار آموزشی است. جلسات ویدئویی پرشور و فعال شنوندگان را به خود جذب می‌کند و درنتیجه باعث تمرکز بیشتر آنها می‌شود. اگر قدرت تمرکز در شنونده زیاد باشد، این کلاس‌ها موفقیت‌آمیز خواهد بود. دروس ویدئویی آموزشی علاوه‌ بر نظری، باید عملی و کاربردی باشد. در صورت تماشای فیلم‌های کاربردی، حتی برنامه‌های درسی سخت نیز به‌راحتی برای دانش‌آموز قابل‌درک می‌شود.

افزایش قدرت حافظه دانش‌آموزان

مشکل دیگری که در بین دانش‌آموزان وجود دارد، قدرت حافظه در ساعات امتحان است. تماشای فیلم‌های آموزشی باعث می‌شود حافظه مطالب را برای مدت طولانی حفظ کند و درنتیجه مشکل قدرت حافظه به حداقل می‌رسد. درواقع محتوای ارائه‌شده در کلاس‌های ویدئویی برای مدت زیادی در ذهن باقی می‌ماند و این امر به او در روزهای امتحان کمک می‌کند. همچنین دانش‌آموزانی که دارای مشکلات اختلال‌توجه هستند نیز با استفاده از این کلاس‌ها می‌توانند روند یادگیری خود را بهبود بخشند.

پیشرفت کودکان کاملاً به ذهنیت، نگرش و تمرکز آنها در هنگام یادگیری مربوط می‌شود. این سه ویژگی توسط فیلم‌های آموزشی افزایش می‌یابد. درواقع فیلم‌های آموزشی بیش از هر ابزار دیگری موجب تعامل دانش‌آموزان برای یادگیری می‌شود و درنهایت پیشرفت یادگیری را برای آنها به ارمغان می‌آورد.

آنا

انتهای پیام


صدای زنجانآموزش و پرورشآموزش مجازیآموزش در کرونا
sedayezanjannews.ir/nx4261


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»