کد خبر: 4266
1399/06/23 - 10:54


مشکل خاص شمشیربازان زنجانی در روزهای کرونایی

ماسک‌های میلیونی شمشیربازی

قبل از کرونا ورزشکاران از ماسک‌های گران قیمت شمشیربازی به صورت مشترک استفاده می‌کردند، موضوعی که امروز غیرممکن شده و فعالیت ورزشکاران را با مشکل مواجه کرده است

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- رئیس هیئت شمشیربازی استان زنجان گفت: قبل از کرونا ورزشکاران از ماسک‌های گران قیمت شمشیربازی به صورت مشترک استفاده می‌کردند، موضوعی که امروز غیرممکن شده و فعالیت ورزشکاران را با مشکل مواجه کرده است.

حامد افشاری اظهار کرد: ورزش شمشیربازی از سال 1382 در زنجان فعال است که بنیان‌گذاری این ورزش توسط آقای سودی انجام شده است.

رئیس هیئت شمشیربازی استان زنجان با اشاره به اینکه در طول فعالیت هیئت شمشیربازی در استان اقدامات بسیاری برای پرورش ورزشکاران رخ داده است، گفت: در همین راستا ورزشکارانی همچون محمد اسماعیلی و امیر خلفی و میثم نوروزی پرورش یافته‌اند.

وی با اشاره به اینکه در بخش بانوان نیز حرکت‌های خوبی در شمشیربازی رخ داده و حتی نخستین مدال شمشیربازی زنجان نیز توسط یک خانم کسب شده است، گفت: در اوایل دوره‌ای که شمشیربازی در زنجان آغاز به کار کرد، خانم سیما نیاری نخستین مدال رشته شمشیربازی زنجان را کسب کرد.

افشاری با اشاره به اینکه در حال حاضر 30 آقا و 20 خانم در رشته شمشیربازی فعالیت دارند، بیان کرد: در چند سال گذشته به شمشیربازی بانوان بی‌توجهی شده است اما در دوره جدید به دنبال گسترش بیشتر این ورزش هستیم.

رئیس هیئت شمشیربازی استان زنجان  با اشاره به اینکه امسال برنامه ما جذب ورزشکاران به سمت این ورزش و گسترش بیشتر آن در جامعه است، تصریح کرد: یکی دیگر از مهمترین برنامه‌های هیأت نیز حفظ ورزشکاران قبلی بوده است که در فضای شخصی فعالیت می‌کردند.

وی با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا موجب بروز مشکلاتی در فعالیت ورزشکاران شمشیربازی شده است، گفت: قرار بود سالن جدید هیأت شمشیربازی واقع در سالن بعثت به بهره‌برداری برسد که به خاطر کرونا رخ نداد.

افشاری با اشاره به اینکه سالن تجهیز شده یکی از زیباترین سالن‌های شمشیربازی است، گفت: کار تجهیز سالن به پایان رسیده و قطعا در صورت عادی شدن شرایط تمرینات خوبی در آن خواهیم داشت.

رئیس هیئت شمشیربازی استان زنجان با اشاره به اینکه از دیگر برنامه‌های هیأت بحث آماده‌سازی ورزشکاران حرفه‌ای است، گفت: در حال حاضر محمد اسماعیلی که از قهرمانان این رشته است، برای انتخابی المپیک برنامه دارد و یکی از مربیان به نام مهدی رضایی نیز فعالیت‌های حرفه‌ای خود را در این بخش انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه شمشیربازی زنجان از نظر سخت‌افزاری مشکل نداشته و تنها مشکل آن مربوط به تجهیزات است که به خاطر مشکل واردات به وجود آمده است، گفت: مثلا یک ماسک شمشیربازی حداقل یک و نیم میلیون تومان ارزش دارد که به خاطر همین موضوع قبلا بازیکنان به صورت مشترک از آن استفاده می‌کردند، اما امروز به خاطر شیوع کرونا این امکان وجود ندارد.

افشاری ادامه داد: درست است که شمشیربازی یک ورزش انفرادی است اما فعالان این رشته به صورت خانوادگی در سطح دنیا فعالیت دارند.

رئیس هیئت شمشیربازی استان زنجان ادامه داد: از دیگر برنامه‌های این هیأت راه‌اندازی رشته شمشیربازی در شهرستان‌ها است که با قول مساعد محمدی رئیس اداره ورزش و جوانان ابهر به زودی شاهد فعالیت این رشته جذاب در ابهر خواهیم بود.

فارس

انتهای پیام


صدای زنجانشمشیربازی زنجانحامد افشاریماسک های شمشیربازی
sedayezanjannews.ir/nx4266


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»