کد خبر: 7894
1400/06/06 - 9:52


رئیس هیئت شمشیربازی استان زنجان خبر داد:

تجهیزات شمشیربازی زنجان «ته» کشید

حامد افشاری: دولتی‌ها «هیتر» که جزو اموال هیئت شمشیربازی بود را پس از 1.5 سال تحویل دهند!

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- چند سالی است که کشور در واردات تجهیزات شمشیربازی با مشکلاتی مواجه است، در حال حاضر تجهیزات هیئت که به صورت رایگان در اختیار ورزشکاران قرار می‌گرفت به صفر رسیده است. رئیس هیئت شمشیربازی استان زنجان می‌گوید: ما در این شرایط انتظار کمک از مسئولان استانی نداریم، اما حداقل از آن‌ها می‌خواهیم تا «هیتر» که جزو تجهیزات گرمایشی ما است را پس از 1.5 سال تحویل بدهند!

حامد افشاری در گفت‌وگو با صدای زنجان «از دست رفتن استعدادهای ورزشی به جهت تعطیلی‌های مکرر ناشی از شیوع کروناویروس» و «کمبود و حتی نبود تجهیزات» را از مشکلات ورزش شمشیربازی استان اعلام می‌کند که چندین سال است این هیئت با آن دست و پنجه نرم می‌کند.

کرونا ورزش شمشیربازیِ زنجان را زخمی کرد

زنجان که یکی از قهرمانان شمشیربازی کشور در اسلحه «اپه» محسوب می‌شود 2 سالی است با ورودکروناویروس به کشور، امیدی برای قرار گرفتن در سکوهای برتر ندارد.

نزدیک به 20 نفر از شمشیربازان آقا و خانم در رده‌های مختلف سنی جزو استعدادهای شناسایی‌شده بودند اما به علت تعطیلی‌های کرونایی از ابتدای سال و با برداشته شدن محدود محدودیت‌ها برای فعالیت باشگاه‌ها هنوز هم خبری از بیشتر آن‌ها نیست.

درهای سالن اختصاصی و البته دولتی رشته شمشیربازی تحت عنوان سالن بعثت، واقع در دانشسرا که یکی از بهترین سالن‌های کشور محسوب می‌شود، از ابتدای سال به صورت محدود و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به روی علاقمندان به شمشیربازی گشوده شده است.

به گفته افشاری در بین این 20 ورزشکار، یک الی 2 نفر عضو تیم ملی بودند و چندین نفر نیز جزو امیدهای زنجان برای ملی‌پوش شدن بودند که فعلا برای تمرین به باشگاه مراجعه نمی‌کنند!

طی 2 سال اخیر و با شیوع سراسری کروناویروس هیچ مسابقه رسمی برگزار نشده است، البته «افشاری» می‌گوید: زنجان 4 سال پیاپی قهرمان «اپه» کشور بود اما اگر پس از این نیز مسابقه‌ای در سطح ملی برگزار شود، هیچ یک از ورزشکاران زنجانی آمادگی برای حضور در مسابقات را ندارند. البته از امسال تمرینات را با توجه به محدودیت‌های کرونایی، به صورت جسته و گریخته آغاز کرده‌ایم، اما لطمه دیدن ورزش از این ویروس را نمی‌توان انکار کرد. منظور من از گفتن این حرف‌ها مخالفت با تعطیلی‌ها نیست، به هر حال سلامتی افراد باید اولویت مسئولان باشد.

تجهیزات شمشیربازی به صفر رسید!

تجهیزات شمشیربازی اعم از شمشیر، لباس و ماسک وارداتی هستند اما حدود 2 سال است که این تجهیزات به کشور وارد نمی‌شود و ورزشکاران در تهیه این وسایل با مشکلاتی مواجهند.

رئیس هیئت شمشیربازی استان با بیان اینکه به لحاظ تجهیزات به صفر رسیده‌ایم، عنوان می‌کند: هزینه کلی برای خرید تجهیزات کامل این رشته، مبلغ آنچنانی نیست و در حدود 3 تا 4 میلیون تومان است اما همین تجهیزات نیست که توسط ورزشکاران خریداری شود! قبلا هیئت این تجهیزات را داشت و ما نیز به صورت رایگان در اختیار ورزشکاران قرار می‌دادیم اما منابع فعلی ما نیز در گذشت این سال‌ها ضعیف شده است البته مسئولان کشوری قول خرید بخشی از تجهیزات در نیمه دوم سال جاری را داده‌اند.

علاوه بر این مسائل، هیئت شمشمیربازی زنجان 1.5 سال است نمی‌تواند «هیتر» مختص این مجموعه را که اهدایی است را از ارگان‌های دولتی پس بگیرد!

افشاری با بیان اینکه به علت عدم هماهنگی بین اداره کل ورزش و جوانان و دانشگاه علوم پزشکی زنجان 1.5 سال است «هیتر» اهدایی به هیئت شمشیربازی استان زنجان در سالن ورزشی مادران و کودکان زنجان که به نقاهتگاه تبدیل شده، مانده است!، می‌گوید: به فصول سرد سال نزدیک می‌شویم، ما از مسئولان می‌خواهیم تا «هیتر» هیئت شمشمیربازی را که قرار بود یک هفته‌ای برگردانند، پَس بدهند! این وسیله در سالن مذکور بلااستفاده است و حتی یک بیمار در آن مکان نگهداری نمی‌شود، ما به اداره کل ورزش و جوانان استان اعتماد کردیم و این وسیله را به صورت موقتی تحویل مسئولان نقاهتگاه دادیم نه دائمی! امیدوارم مسئولان به این مطالبه ما ترتیب اثر بدهند!

انتهای پیام/

خبرنگار: لیلا محمدی

 

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانشمشیربازی زنجانحامد افشاریامکانات
sedayezanjannews.ir/nx7894


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»