کد خبر: 4403
1399/07/02 - 14:31


معاون سیاسی و امنیتی استاندار زنجان در شورای مبارزه با مواد مخدر:

برای کشت احتمالی «شاهدانه» طرح بدهید

به گفته معاون سیاسی، امنیتی استاندار زنجان، برای جلوگیری از کشت احتمالی شاهدانه در استان باید طرح عملیاتی تدوین شود

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- به گفته معاون سیاسی، امنیتی استاندار زنجان، برای جلوگیری از کشت احتمالی شاهدانه در استان باید طرح عملیاتی تدوین شود.

خدابخش مرادی نافچی امروز در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر استان ضمن تأکید بر این مطلب که نیروی انتظامی با همکاری منابع طبیعی و فرمانداران، بخشداران، دهیاران و نهادهای مربوطه باید برای جلوگیری از کشت احتمالی شاهدانه در مناطقی از استان طرح عملیاتی تدوین کنند، اظهار کرد: جلسات شورای مواد مخدر نه فقط در زنجان بلکه باید در شهرستان‌های استان نیز با مسئولیت فرماندار تشکیل شده و اقدامات پیشگیرانه مختص هر شهرستان مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرد چرا که این اقدام از وظایف ذاتی فرمانداران است.

مرادی ضمن تأکید بر ضرورت اجرای طرح جمع‌آوری معتادان متجاهر در زنجان و ابلاغ آن به دستگاه‌های مربوطه اظهار کرد: اداره کل ورزش و جوانان با توجه به همکاری قبلی باید سالن ورزشی مد نظر را مجدداً برای نگهداری از معتادان فعال کند تا نیروی انتظامی جمع‌آوری این افراد از سطح شهر را با همکاری سپاه، شهرداری، بهزیستی و ورزش و جوانان آغاز کند.

وی با اشاره به این‌که هر چند اقدامات انجام شده حوزه مبارزه و پیشگیری از اعتیاد در استان قابل تقدیر است ولی با توجه اهمیت حوزه اعتیاد و تأثیر نامطلوب آن در جامعه، سطح انتظار از شورای مبارزه با مواد مخدر بیشتر است، عنوان کرد: با توجه به گزارش‌های دریافتی در این حوزه باید تلاش مضاعفی انجام دهیم‌.

معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان با اشاره به این‌که زنجان در مسیر ارتباطی غرب به مرکز کشور قرار داشته و می‌تواند به عنوان مسیر مهم در انتقال و قاچاق مواد مخدر به شهرهای مرکزی باشد، افزود: در حراست از مبادی ورودی و خروجی برای جلوگیری از ورود موادمخدر به استان و شهرهای دیگر از نیروی انتظامی و نهادهای مسئول انتظار تدوین برنامه عملیاتی در حوزه کشف مواد مخدردر مبادی مذکور می‌رود.

به گفته این مسئول با شیوع ویروس کرونا و غیرفعال بودن کمپ‌‌های ترک اعتیاد ماده 15  با پراکندگی معتادان در نقاط مختلف شهر مواجهیم، یادآور شد: ناامن کردن محیط برای حضور معتادان یکی از راهکارهای اساسی در این حوزه است.

وی با اشاره به این‌که علاوه بر قاچاق مواد مخدر در حوزه توزیع غیررسمی متادون‌ و روانگردان‌ها نیز باید نظارت‌ها تقویت شود، خاطرنشان کرد: توزیع این قرص‌های روان‌گردان و متادون‌ها می‌تواند تهدید جدی برای جامعه باشد.

این مسئول با اشاره به این‌که وجود معتاد متجاهر خاص شهر زنجان نبوده بلکه در برخی از شهرستان‌های استان نیز شاهد این معضل هستیم، خاطرنشان کرد: در هر شهرستانی که با تراکم معتادان متجاهر مواجه هستیم به ویژه در شهرستان‌های ابهر و خرمدره، فرمانداران می‌توانند اعلام کنند تا در صورت نیاز با ایجاد مکانی این معتادان در همان شهرستان نگهداری شوند که محقق شدن این امر نیازمند پای کار بودن مدیران شهرستانی است.

وی با بیان این‌که با توجه به بازگشایی مدارس عملیاتی شدن طرح یاری گران زندگی باید در دستور کار قرار گرفته و اجرایی شود، عنوان کرد: برنامه‌ریزی‌های لازم برای اجرایی شدن این طرح حتی به صورت غیرحضوری نیز باید انجام شود.

به گفته مرادی در حوزه آسیب‌های اجتماعی باید بر نقاط آسیب‌زا تمرکز کرد تا نتایج موثری حاصل شود از همین رو کمیته فرهنگی شورای مبارزه با مواد مخدر باید در مناطق حاشیه شهر ورود کرده و فعالیت‌های فرهنگی تقویت شود که در این زمینه جلسه آینده کمیته فرهنگی موظف به ارائه گزارش‌هایی از اقدامات انجام شده در این زمینه است.

وی با تأکید بر بومی‌سازی پروتکل‌های ابلاغی برای مراکز ماده ۱۵ترک اعتیاد در استان خاطرنشان کرد: با بومی سازی پروتکل‌های ارائه شده باید ببینیم در شرایط فعلی امکان ارائه چه خدماتی به معتادان متجاهر وجود دارد، با این اقدام می‌توان از ظرفیت این مراکز با توجه به این‌که در وضعیت فعلی امکان پذیرش معتاد را ندارند، استفاده کرد.

942

انتهای پیام

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانشورای مبارزه با مواد مخدرخدابخش مرادی نافچیکشت شاهدانه
sedayezanjannews.ir/nx4403


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»