کد خبر: 4478
1399/07/08 - 23:15


استاندار زنجان اظهار کرد:

خودکفایی زنجان در تولید ماسک و ضدعفونی‌کننده

روزانه در استان 700 هزار ماسک تولید می‌شود که 400 هزار عدد آن به قیمت یک هزار تومان و 300 هزار عدد آن به قیمت یک هزار و 300 تومان ارائه می‌شود

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- استان زنجان از نظر مواد ضدعفونی کننده کاملا خودکفا بوده و ضمن تامین نیاز خود، نیاز استان‌های دیگر را نیز تامین می‌کند، علاوه‌ بر آن صفر تا 100 تولید مواد اولیه و خود ماسک در استان انجام می‌شود به طوری که روزانه در استان 700 هزار ماسک تولید می‌شود که 400 هزار عدد آن به قیمت هزار تومان و 300 هزار عدد آن به قیمت یک هزار و 300 تومان ارائه می‌شود.

فتح‌اله حقیقی، استاندار زنجان عصر امروز در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان زنجان که با محوریت اقتصاد دانش‌بنیان با حضور سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور برگزار شد، به مصوبات سفر گذشته وی به زنجان اشاره کرد و افزود: این مصوبات اجرایی شده که شتاب حرکت استارتاپ‌های استان نمونه بارز آن است که با مشارکت جوانان در حوزه‌های مختلف محقق شده است. ما امیدواریم مصوبات سفر امروز نیز هرچه سریع‌تر محقق شود.

استاندار زنجان ضمن تاکید بر لزوم رسیدن زنجان به جایگاه واقعی خود در حوزه فرش دستبافت عنوان کرد: متاسفانه هیچ گاه زنجان نتوانسته بود جایگاه خود را به عنوان تولیدکننده بزرگ فرش به دست بیاورد که به زودی کریدور صادراتی این صنعت در استان راه‌اندازی می‌شود.

حقیقی در بخش دیگری از اظهارات خود به وضعیت مطلوب زنجان در حوزه مواد ضودعفونی‌کننده در نتیجه فعالیت مداوم شرکت‌ها و واحدهای تولیدی مستقر در استان اشاره کرد و گفت: استان زنجان از نظر مواد ضدعفونی کننده کاملا خودکفا بوده و ضمن تامین نیاز خود، استان‌های دیگر را نیز تامین می‌کند علاوه‌ بر آن صفر تا 100 تولید مواد اولیه و خود ماسک در استان انجام می‌شود به طوری که روزانه در استان 700 هزار ماسک تولید می‌شود که 400 هزار عدد آن به قیمت یک هزار تومان و 300 هزار عدد آن به قیمت یک هزار و 300 تومان ارائه می‌شود. لازم به ذکر است ماسک تولیدی استان زنجان به استان‌های کشور نیز ارسال می‌گردد.

سیف‌اله رسولی، رئیس بنیاد نخبگان استان زنجان نیز در این جلسه، زنجان را مستعد سرمایه‌گذاری دانست و با اشاره به اهداف این مجموعه ابراز کرد: رسالت بنیاد نخبگان، شناسایی، جذب و پشتیبانی مادی و معنوی و کمک به اثرگذاری نخبگان است که حمایت از دانشجویان، توجه به امورات فرهنگی یکی از این موارد است.

وی ادامه داد: برای اولین بار با معرفی 24 نفر از اساتید دانشگاه‌ها درصدد تشکیل هسته‌هایی با عنوان طرح شهید احمدی روشن هستیم که بتواند مشکلات دستگاه‌های اجرایی استان را حل کند و تاکنون 50 درصد دستگاه‌ها با این طرح موافقت کرده و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان با تخصیص بودجه 700 میلیون تومانی در این امر همکاری می‌کند.

وی افزود: مدیران با احصای مشکلات جاری خود و با ارجاع آن به بنیاد نخبگان استان، از پتانسیل این بنیاد نخبگان استان استفاده کنند تا علاوه‌بر حل مشکل دستگاه‌ خود، خدمات بهتری را به شهروندان ارائه کند.

941

انتهای پیام

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانفتح اله حقیقیستاد اقتصاد مقاومتیتولید ماسک و ضدعفونی کننده
sedayezanjannews.ir/nx4478


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»