کد خبر: 4541
1399/07/16 - 11:40


مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زنجان در رابطه با نحوه توزیع گاز مایع و شایعه سهمیه‌بندی این سوخت:

سهمیه‌بندی کپسول‌های گاز مایع مطرح نیست

حمید حبیبی: برای جلوگیری از هرگونه سوء‌استفاده و در راستای عدالت اجتماعی نظام توزیع، الکترونیکی شد

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زنجان گفت: سهمیه‌بندی کپسول‌های گاز مایع به هیچ عنوان مطرح نیست بلکه به منظور جلوگیری از سوء‌استفاده و تحویل این سوخت به مصرف‌کننده واقعی، نظام توزیع گاز مایع در سطح استان الکترونیکی شده است و هیچ کمبودی در بحث توزیع یا تامین گاز مایع نه تنها در سطح استان و حتی کشور وجود ندارد و روال توزیع همانند سال‌ها و ماه‌های گذشته انجام می‌گیرد.

بنا به اظهارات مسئولان مربوطه هم‌اکنون در زنجان 912 روستای دارای سکنه به ثبت رسیده که در ۵۱۲ روستا عملیات گازرسانی انجام و ۴۰۰ روستا که عمدتا صعب‌العبورند نیز نیازمند نفت سفید و گاز مایع هستند که شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زنجان نیاز آن‌ها را تامین می‌کند.

حمید حبیبی، مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زنجان در گفت‌وگو با پایگاه خبری صدای زنجان با اشاره به تمهیدات صورت گرفته جهت تامین گاز مایع موردنیاز روستانشینان یا حاشیه‌نشینان فاقد گاز طبیعی و ادعاهای مطروحه در رابطه با سهمیه‌بندی گاز مایع اظهار کرد: در وهله نخست باید گفت که سهمیه‌بندی کپسول‌های گاز مایع به هیچ عنوان مطرح نیست بلکه به منظور جلوگیری از سوء‌استفاده و تحویل این سوخت به مصرف‌کننده واقعی، نظام توزیع گاز مایع در سطح استان الکترونیکی شده است و هیچ کمبودی در بحث توزیع یا تامین گاز مایع نه تنها در سطح استان و حتی کشور وجود ندارد و روال توزیع همانند سنوات و ماه‌های گذشته انجام می‌گیرد. حتی در میزان توزیع گاز مایع بین گروه‌های هدف در شهریورماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل 8 درصد رشد را نشان می‌دهد.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زنجان الکترونیکی شدن تحویل گاز مایع به متقاضیان را علت اصلی سردرگمی در سطح کشور و استان دانست و افزود: در سال‌های اخیر سوخت موردنیاز مختص خانوارهای نفت‌ سفیدسوز روستایی به جای آن که به دست این گروه که از نعمت گاز طبیعی بی‌بهره بودند، برسد، در سوخت خودروها مورد استفاده قرار می‌گرفت و یا با قیمت بالایی به دست خانوارهای روستایی می‌رسید. از این رو نظام جدیدی در حوزه توزیع سوخت موردنیاز این قشر تحت عنوان «شارژ سهمیه در کارت بانکی سرپرست خانوار» طراحی شد.

حبیبی با اشاره به شناسایی عاملان توزیع و تجهیز آن‌ها به پوزهای بانکی تصریح کرد: در این پوزها اپلیکیشن مربوطه که به سامانه تجارت آسان شرکت پخش فراورده‌های نفتی وصل است، نصب شد.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زنجان با بیان اینکه ماهانه به صورت خودکار ۴۶ کیلوگرم برای دریافت گاز مایع در کارت بانکی سرپرست خانوار شارژ می‌شود، اضافه کرد: خانوارهای هدف می‌توانند گاز مایع خود را در قالب کپسول 2 کیلویی و 11 کیلویی به قیمت دولتی دریافت کنند. خانوارهای روستایی و حاشیه‌نشین فاقد گاز طبیعی شامل حدود 27 هزار خانوار و مصرف‌کنندگان متفرقه شامل صنوف خدمات‌رسان نظیر صافکار، برش‌کار، ایزوگام‌کار، نقاش، زرگر، مسگر یا سایر فعالان حوزه معدنی و صنعتی و غیره را دو گروه نیازمند به گاز مایع اعلام کرد که شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زنجان در توزیع این سوخت، آن‌ها را در لیست قرار داده است.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زنجان اضافه کرد: فراخوان مربوطه در زمینه دعوت از ایزوگام‌کاران، نقاشان، باغشهرها، خانه‌باغ‌ها، کارخانجات و صنایع جهت حضور در سامانه نظام‌مند توزیع گاز مایع داده شده و افراد می‌توانند با مراجعه به سامانه سدف به آدرس https://newtejaratasan.niopdc.ir/، نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند. کارشناسان مربوطه پس از شناسایی کامل متقاضی، افراد حائز شرایط را سهمیه‌بگیر دائم ثبت می‌کنند. این طرح از ابتدای مردادماه صورت گرفته و از این پس توزیع گاز مایع با نظام جدید انجام می‌شود.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زنجان از صنوف خدمات‌رسان که به گاز مایع نیاز دارند خواست تا برای سهمیه‌دار شدن نسبت به ثبت‌نام الکترونیکی اقدام کنند. به گفته مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زنجان، ثبت‌نام فقط شامل صنوف بوده و برای روستائیان هدف برای بهره‌مندی از گاز مایع نیازی به ثبت‌نام نیست چرا که خانوارهای مربوطه توسط این شرکت شناسایی و سهمیه گاز مایع آن‌ها ماهانه در کارت‌ سرپرست خانواده به صورت خودکار شارژ می‌شود.

941

انتهای پیام

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانحمید حبیبیکپسول گاز مایعشرکت نفت زنجان
sedayezanjannews.ir/nx4541


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»