کد خبر: 4566
1399/07/19 - 13:44


رئیس انجمن موسیقی استان زنجان خبر داد:

برنامه‌ریزی برای بزرگداشت مجازی استاد شجریان

رئیس انجمن موسیقی استان زنجان اظهار کرد: قرار نیست در استان ما استادی شبیه شجریان داشته باشیم اما باید این نیرو و انگیزه را در جوانان داشته باشیم که به دیدن این اساتید بروند

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- رئیس انجمن موسیقی استان زنجان اظهار کرد: قرار نیست در استان ما استادی شبیه شجریان داشته باشیم اما باید این نیرو و انگیزه را در جوانان داشته باشیم که به دیدن این اساتید بروند.

کیارش میرمحمد رضایی در گفتگو با پایگاه خبری صدای زنجان، با اشاره به اینکه از لحظات ابتدایی دریافت خبر فوت استاد شجریان انجمن موسیقی استان به دنبال برگزاری مراسمی با یاد و خاطره‌ی این استاد گرانقدر عرصه موسیقی بود، گفت: در حال حاضر درگیر برنامه‌ریزی برای برگزاری یک مراسم گرامیداشت برای این استاد ارجمند موسیقی سنتی کشور هستیم و در این زمینه دو آیتم برای برگزاری در نظر گرفته‌ایم که باید دید چه تصمیم نهایی در این خصوص گرفته می‌شود.

کیارش میرمحمدرضایی با اشاره به اینکه یکی از تصمیمات اتخاذ شده در این زمینه، بازخوانی یکی از آثار  استاد شجریان هست، گفت: احتمالا امروز بخشی از کارهای مربوط به این موضوع انجام بگیرد منتها با در نظر گرفتن شرایط کرونا و اینکه امکان تجمع افراد در استان وجود ندارد، تصمیم بر این است که چند روز آتی در برنامه‌ای آنلاین یک بزرگداشت مجازی برای گرامیداشت یاد و خاطره این استاد عرصه موسیقی داشته باشیم.

وی با اشاره به برخی از چهره‌های استان زنجان در حوزه موسیقی سنتی عنوان کرد: یکی از هنرمندان این حوزه در استان استاد «اصغر محمدی» هستند که با بسیاری از خوانندگان متعدد کشوری از قدیم الایام کار داشتند و آلبومی با عنوان «ظهور» با استاد بسطامی داستند و در جشنواره موسیقی فجر نیز در بخش آهنگسازی موسیقی ایرانی بارها مقام آورده‌اند. ضمن اینکه در بحث نوازندگی هم در جشنواره‌های متعدد ما برگزیدگانی داشته‌ایم که در این زمینه فعالیت می‌کنند.

میرمحمد رضایی با اشاره به اینکه ضعف جدی در مبحث تدریس و آموزش موسیقی در استان دیده می‌شود، گفت: هنرمندان ما نیازمند این هستند که برای آموزش‌های بیشتر به تهران و شهرهای بزرگ‌تر سفر کنند تا به لحاظ کیفی آموزش مطلوب‌تری ببیند و این موضوع کاملا مشهود است.

وی در این خصوص ادامه داد: در بحث آموزش من همیشه به دوستان جوان که تازه وارد این حوزه می‌شوند، پیشنهاد می‌کنم که همت کنند و بروند اساتید را از نزدیک ببیند، قرار نیست در استان ما استادی شبیه شجریان داشته باشیم اما باید این نیرو و انگیزه را در جوانان داشته باشیم که به دیدن این اساتید بروند چرا که اگر می‌بینیم فردی در استان در این حوزه پیشرفت کرده به این دلیل است که این فرد همت کرده و به تهران رفته است و نزد اساتید به نام آموزش دیده است و در این زمینه پویا و فعال بوده است.

رئیس انجمن موسیقی استان با اشاره به اینکه طبیعتا باید برای دیده شدن یک کار، همه‌جانبه عمل کرد، اظهار داشت: ما در بخش تولید آثار باید جدی کار کنیم، کار که تولید نشود، مسلما دیده هم نخواهد شد و در بخش پخش آثار هم باید جدی‌تر فعالیت داشته باشیم و طبیعی است که وقتی ما درست نمی‌توانیم کاری را توزیع کنم، کار دیده نشود.

944

انتهای پیام

 

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانانجمن موسیقی زنجانکیارش میرمحمدرضاییاستاد شجریان
sedayezanjannews.ir/nx4566


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»