کد خبر: 4598
1399/07/22 - 15:24


اعمال محدودیت‌های کرونایی در زنجان سبب شد:

کاهش 80درصدی مصرف لوازم آرایشی در زنجان

یداله منصوری: بانوان زنجانی به علت استفاده از ماسک، چندان سمت خرید «رُژ» و «کرم پودر» نمی‌روند

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- ممنوعیت برگزاری مراسم جشن و دورهمی ناشی از اعمال محدودیت‌های کرونایی و لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی سبب کاهش خرید 80 درصدی لوازم آرایشی شد.

یداله منصوری، رئیس اتحادیه لوازم بهداشتی و آرایشی زنجان در گفت‌وگو با پایگاه خبری صدای زنجان ضمن مقایسه اجناس ایرانی با خارجی به لحاظ کیفیت اظهار کرد: لوازم آرایشی نظیر کرم‌پودر دارای سرب هشتد این عنصر در اجناس ایرانی حدود 10درصد اما در لوازم آرایشی تولید کشورهای اروپایی بسیار محدود و حدود 2 درصد است. هم‌اکنون به علت محدودیت در واردات و اعمال تحریم‌ها این اقلام در بازار یافت نمی‌شود اگر هم باشد بسیار محدود است.

وی با بیان اینکه به علت مشکلات یاد شده بعلاوه اعمال مالیات بر اجنالس وارادتی، بخشی از لوازم آرایشی از مبادی غیررسمی وارد کشور و به تبع آن استان می‌شود، تصریح کرد: نمی‌گویم همه این اجناس قاچاق بوده و محتوای آن مشکل دارد. برخی از لوازم آرایشی که از ان به عنوان کالای قاچاق نام برده می‌شود مشکل محتوایی ندارد و بیشتر به علت نپرداختن مالیات و نداشتن سیب سلامت و لیبل قاچاق محسوب می‌شود.

افزایش 60 تا 100درصدی قیمت برخی لوازم آرایشی

رئیس اتحادیه لوازم بهداشتی و آرایشی زنجان که معتقد است قبل از شیوع کرونا 35 تا 40 درصد اجناس از خارج از کشور و از طریق مبادی غیررسمی وارد استان می‌شد، ابراز کرد: این میزان در حال حاضر به زیر 30 درصد رسیده است.

رئیس اتحادیه لوازم بهداشتی و آرایشی زنجان با اشاره به خسارت کرونا به این صنعت افزود: در حال حاضر به علت بسته بودن مرزها و شیوع کرونا شاهد افزایش 60 تا 100 درصدی قیمت برخی لوازم آرایشی هستیم.

کاهش چشم‌گیر استفاده از «رُژ» و «کرم پودر» در بین بانوان زنجانی

وی در بخش دیگری از اظهارات خود به کاهش مصرف لوازم آرایشی پس از اعمال محدودیت‌های کرونایی عنوان کرد: به علت ممنوعیت برگزاری مراسم جشن اعم از عروسی، تولد و دورهمی خانوادگی میزان مصرف و خرید لوازم ارایشی با کاهش 80  درصدی مواجه بوده است.

رئیس اتحادیه لوازم بهداشتی و آرایشی زنجان «رُژ» و «کرم پودر» را از جمله لوازم آرایشی اعلام کرد که این روزها به علت ضرورت استفاده مردم از ماسک برای پیشگیری از ابتلا به کرونا، با کاهش چشمگیر خرید (70 تا 80 درصدی) بانوان مواجه شده است.

گرایش نیروهای تعدیل شده بخش صنعت و کشاورزی به صنوف

منصوری با اشاره به روند ریزشی واحدهای فعال در عرضه فروش لوازم آرایشی و بهداشتی از دو سال گذشته تا کنون افزود: هم اکنون در شهرستان زنجان 220 واحد دارای مجوز کسب هستند و میزان واحدهای فاقد مجوز نیز حدود 40 مورد گزارش شده است. اگر طی دو سال ماهانه 5 مجوز کسب صادر می‌کردیم این میزان به ابطال 5 مجوز  و 2 مجوز کسب رسیده است.

وی با بیان اینکه از 220 واحد دارای مجوز 15 واحد از قدیم‌الایام در این صنف مشغول به کار بوده‌اند، اضافه کرد: حدود 80 درصد افراد مشغول در صنف لوازم آرایشی و بهداشتی مستاجر بوده و تعدادی نیز به صورت موقتی این شغل را انتخاب کرده‌اند که با مشکلات اقتصادی خانوارها این موضوع افزایش پیدا کرده است.

منصوری با اشاره به خسارت کرونا به بخش صنعت و کشاورزی و افزایش تعداد شاغلان بیکار در استان زنجان گفت: هم اکنون کلیه صنوف استان که صنف لوازم آرایشی و بهداشتی نیز از آن مستثنی نیست شاهد حضور نیروهای تعدیل شده از بخش صنعت و کشاورزی است که برای اداره امور خانوارشان این حوزه از کسب و کار را انتخاب کرده‌اند.

لیلا محمدی

انتهای پیام


اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانکاهش مصرف لوازم ارایشیاتحادیه لوازم بهداشتی و آرایشی زنجانمحدودیت کرونایی زنجان
sedayezanjannews.ir/nx4598


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»