کد خبر: 4605
1399/07/23 - 16:0


نماینده صندوق اعتباری هنر در استان زنجان با اشاره به جبران خسارت‌های ناشی از کرونا اعلام کرد:

هنرمندان درجه یک، هدیه 5 میلیون تومانی دریافت می‌کنند

زمان ثبت‌نام برای هنرکارت همچنان ادامه دارد

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- نماینده صندوق اعتباری هنر در استان زنجان اظهار کرد: صندوق اعتباری هنر هدیه‌ای بابت جبران خسارت‌های ناشی از کرونا به اعضای خود اختصاص داده است که این هدیه برای هنرمندان دارای نشان درجه یک هنری 5 میلیون تومان و برای اعضای عادی صندوق یک میلیون و 500 تومان است.

مرتضی بهمنی، نماینده صندوق اعتبار هنری در استان زنجان در گفتگو با پایگاه خبری صدای زنجان با اشاره به اینکه صندوق اعتباری هنر بابت کرونا سه مرحله کمک هزینه به هنرمندان پرداخت کرده است، گفت: در سه ماهه اول سال بیمه‌های تامین اجتماعی هنرمندان توسط صندوق اعتباری هنر واریز شده است. همچنین در سه ماهه دوم سال بیمه تکمیلی هنرمندان رایگان شد.

وی با اشاره به اینکه در سه ماهه سوم بحث هنرکارت پیش آمد، خاطرنشان کرد: بحث هنر کارت از سال 85 مطرح شد که بنا بود تا صندوق اعتباری هنر یک شناسنامه فرهنگی و هنری به اعضایش بدهد که قابل استفاده در سطح کشور باشد.

این مسئول با اشاره به آنکه صندوق اعتباری هنر هدیه‌ای بابت جبران خسارت‌های ناشی از کرونا به اعضای خود اختصاص داده است، افزود: این هنرکارت، مبلغ 5 میلیون برای هنرمندان دارای نشان درجه یک هنر و مبلغ یک میلیون و 500 برای اعضای عادی صندوق، در نظر گرفته است و کسانی که در تاریخ اعلام شده برای دریافت هنرکارت ثبت‌نام کرده‌اند مشمول این هدیه خواهند شد.

بهمنی ادامه داد: اعضای صندوق طی سه مرحله این هدیه را دریافت خواهند کرد  در وهله اول هنرمندانی که رتبه درجه یک هنری دارند، مرحله دوم خبرنگاران و هنرمندان هنرهای تجسمی و مرحله سوم هم فعالان قرآنی و و سایر هنرمندان از این هدیه برخوردار خواهند شد. این سه مرحله شامل همه اعضای صندوق می‌شود.

این مقام مسئول تاکید داشت: هنرکارت اعضایی که ثبت‌نام کرده‌اند، طی هفته آینده به استان خواهد رسید و برای توزیع آن اطلاع‌رسانی انجام خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه زمان ثبت‌نام برای هنر کارت همچنان ادامه دارد، گفت: هر شخصی در هر زمانی در صندوق اعتباری هنر عضو شود می‌تواند در هنرکارت هم ثبت‌نام داشته باشد، ولی هدیه یک میلیون و 500 هزار تومانی به افرادی تخصیص می‌یابد که بابت آن ثبت‌نام کرده‌‌اند. کسی که 5 ماه آینده در این سامانه ثبت‌نام کند دیگر این یک میلیون و 500 را دریافت نخواهد کرد.

بهمنی ادامه داد: هم اکنون به خاطر ثبت‌نام بیمه تکمیلی، عضویت‌ها در سامانه صندوق اعتباری هنر بسته شده است و اگر هنرمندی بخواهد اکنون جزو این صندوق بشود، امکان دسترسی و عضویت در این صندوق برای او وجود ندارد، به همین دلیل طبیعتا نمی‌تواند برای دریافت هنرکارت نیز اقدام کند.

نماینده صندوق اعتبار هنر در استان زنجان در خصوص بیمه تکمیلی هنرمندان نیز افزود: براساس قرارداد منعقد شده با «بیمه سرمد»، خدمات بیمه تکمیلی همانند سال گذشته در قالب سه طرح (امید، آرامش و رفاه) با پوشش‌ها و حق بیمه متفاوت ارائه می‌شود. براین اساس متقاضیان جدید می‌توانند با انتخاب یکی از طرح‌ها، افراد تحت تکفل خود را نیز در همان طرح ثبت‌نام کنند و اعضایی که در سال گذشته از خدمات بیمه تکمیلی صندوق برخوردار بودند و بیمه تکمیلی فصل تابستان آنها از سوی صندوق تمدید شد با پرداخت حق بیمه (سهم فرد و افراد تحت تکفل ) طرح فعلی خود، تا پایان قرارداد از مزایای بیمه تکمیلی همان طرح برخوردار می‌شوند. اعضای صندوق اعتباری هنر با پرداخت بخشی از حق بیمه کل، مشمول بهره‌مندی از خدمات بیمه درمان تکمیلی می‌شوند و مابقی هزینه بر عهده صندوق است. ضمن اینکه لازم به یادآوری است؛ بر اساس مقررات، ارائه خدمات بیمه درمان تکمیلی منوط به ثبت‌نام در سامانه هنرکارت است.

بهمنی خاطرنشان کرد: هنرکارتی که ارائه می‌شود عضو شبکه شتاب است و این کارت به هنرمندان کل کشور در هر جا این امکان را می‌دهد تا از خدمات ارائه شده صندوق اعتباری هنر بهره ببرند، به عنوان مثال صندوق اعتباری هنر با هتل‌ها و فروشگاه‌ها و سایر مراکز اعم از مراکز فرهنگی و سینماها قرارداد می‌‌بندد ولی نحوه ارائه این خدمات با هنر کارت خواهد بود و هنرمندی که هنرکارت دریافت کرده است با ارائه این کارت می‌تواند از خدمات تخفیفی آن استفاده کند.

زهره میرعیسی‌خانی

انتهای پیام


اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانصندوق اعتباری هنرکارت هدیه هنرمرتضی بهمنی
sedayezanjannews.ir/nx4605


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»