کد خبر: 4638
1399/07/28 - 15:8


مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان در پاسخ به سؤال صدای زنجان در مورد نتایج رسیدگی قضایی به دو فقره چک برگشتی مربوط به فروش تیم فوتبال شهرداری زنجان اعلام کرد:

رئیس هیئت فوتبال زنجان محکوم شد

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان: طبق رای دستگاه قضایی، اصفهانیان باید 260 میلون تومان را به حساب هیئت فوتبال یا اداره کل ورزش برگرداند

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- هیئت فوتبال استان سال ۹۴ به منظور جلوگیری از سقوط تیم فوتبال شهرداری زنجان نسبت به واگذاری امتیاز تیم به استان البرز اقدام کرد اما بدون توجه به مفاد قرارداد واگذاری از طرف مقابل چک ضمانتی دریافت نکرد به طوری که مسئولان ورزشی به دنبال وصول دو فقره چک (هر کدام ۱۳۰ میلیون تومان) دست به دامان سیستم قضایی شدند. مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان در رابطه با روال قضایی پرونده می‌گوید: طبق رای صادره دستگاه قضا، رئیس هیئت فوتبال باید مبلغ چک در مجموع 260 میلیون تومان‌ را به حساب اداره کل یا هیئت برگرداند.

علی خلیلی، مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان امروز در نشست با خبرنگاران در پاسخ به نتایج پیگیری‌های این دستگاه در نقدکردن دو فقره چک برگشتی (هر کدام ۱۳۰ میلیون تومان) مربوط به فردی که تیم فوتبال زنجان در لیگ دسته دو را چند سال پیش خریداری کرده است، به صدای زنجان گفت: به عنوان یک کارشناس می‌گویم وقتی مسئولان وقت شورای شهر در پاسخ به پیگیری‌های هیئت فوتبال استان اعلام کردند قصد ندارند برای حضور در مسابقه تیم بدهند، راهی جز فروش امتیاز تیم فوتبال نبود، یا باید می‌فروختیم یا باید نظاره‌گر سقوطش می‌شدیم. امتیاز این تیم را فدراسیون به زنجان داده بود. به نظرم باید چنین اتفاقی می‌افتاد و فروش تیم در آن برهه زمانی منطقی‌ترین کاری بود که می‌شد انجام داد.

خلیلی با اشاره به پیگیری‌های صورت گرفته از زنجان در رابطه با دو فقره چک برگشتی مربوط به فروش تیم فوتبال زنجان عنوان کرد: این پرونده از طریق مراجع قضایی پیگیری شده و در حال حاضر رای مبنی بر عودت مبلغ چک‌ها صادر شده است. طبق رای صادره فریدون اصفهانیان باید مبلغ چک در مجموع 260 میلیون تومان‌ را به حساب اداره کل یا هیئت برگرداند. البته هیئت فوتبال نسبت به این رای اعتراض کرده و در حال حاضر پرونده در دیوان عدالت اداری است.

وی اضافه کرد: از سوی دیگر هیئت فوتبال زنجان چک دریافتی از خریدار را به اجرا گذاشته، در مراجع قانونی طرح دعوی کرده و حکم توقیف اموال را هم گرفته است.

بر اساس قرارداد واگذاری امتیاز تیم فوتبال دسته ۲ زنجان به البرز که بین اصفهانیان (انتقال دهنده) و هادی ترابی (انتقال‌گیرنده) از استان البرز (هشتگرد) منعقد شد. مقرر گردید ۱۵۰ میلیون تومان از ۴۱۰ میلیون تومان مبلغ کل واگذاری تیم در زمان تنظیم و قبل از امضای قرارداد به نام هیئت فوتبال استان واریز شود که در حال حاضر این پول بنا به اظهارات مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان در حساب هیئت فوتبال زنجان است.

خسارت کرونا به استعدادهای برتر ورزشی

خلیلی در بخش دیگری از اظهارات خود ضمن گرامیداشت هفته تربیت‌بدنی به آثار مخرب تحریم و شیوع کروناویروس در ورزش اشاره کرد و گفت: کرونا در حوزه قهرمانی و همگانی بیشترین آسیب را متحمل شده است.

وی آسیب‌های کم‌تحرکی و بی‌تحرکی نظیر چربی خون، فشار خون و چاقی را از عوارض کرونا اعلام کرد که در دوران پساکرونا باید شاهد بروز انواع بیماری‌های غیرواگیر باشم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان با بیان اینکه تعداد محدودی از قهرمانان ما که به صورت ملی فعالیت می‌کردند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی تمرینات انفرادی خود را در اماکنی که در اختیارشان گذاشته شده بود، انجام می‌دادند، تصریح کرد: بیشترین آثار منفی کرونا متوجه ورزشکارانی که به عنوان استعدادهای برتر شناخته شده بودند، گردید که در آینده آثار آن محرز می‌شود.

تعطیلی 21 باشگاه ورزشی در زنجان

وی با بیان اینکه نزدیک 361 باشگاه ورزشی بخش خصوصی در سطح استان فعال هستند که محل امرار معاش بسیاری از باشگاه‌داران و مربیان از این محل است، ابراز کرد: از این تعداد 21 باشگاه ورزشی به علت شیوع کروناویروس و محدودیت‌های ناشی از آن تعطیل شده‌اند.

خلیلی از تحقق 90 درصدی تسهیلات کرونایی به حوزه ورزش استان خبر داد و گفت: اداره کل ورزش و جوانان تمامی تلاشش را کرد تا متقاضیان وام کرونایی از این وام بهره‌مند شوند. 10 درصد باقی مانده نیز شاید مشتاق به دریافت وام نبودند.

این مسئول بر لزوم پیگیری مشکلات باشگاه‌داران در ایام کرونایی از سوی اداره کل ورزش و جوانان استان و مسئولان استانی و کشوری تاکید کرد و گفت: از باشگاه‌داران درخواست می‌کنمی برای تضمین سلامتی ورزشکاران، خانواده‌ها و شهروندان زنجانی محدودیت‌ها را رعایت کنند.

سفر وزیر ورزش و جوانان به زنجان

خلیلی از سفر مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش و جوانان به زنجان خبر داد و گفت: وزیر ورزش روز پنجشنبه یکم آبان ماه به منظور افتتاح 10 پروژه ورزشی استان در زنجان حضور می‌یابد.

استخر هیدج، استخر صائین‌قلعه، سکوی تماشاگران شهرستان سلطانیه، سالن 700 نفری باکیفیت که توسط خیر ساخته شده، سالن تیراندازی زنجان، سالن شمشیربازی زنجان، خانه جوانان در مجموعه ورزشی انقلاب زنجان و پروژه استاندارد ورزشی اسب‌سواری زنجان از جمله پروژه‌هایی است که به گفته مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان با حضور وزیر ورزش به بهره‌برداری و افتتاح قرار می‌گیرد.

با افتتاح این پروژه‌ها نزدیک 18 هزار مترمربع به سرانه ورزشی استان اضافه می‌شود. میزان اعتبار هزینه شده نیز نزدیک 50 میلیارد تومان بوده که بسیاری از 10 پروژه یاد شده مربوط به سال‌های گذشته بوده که ناتمام بودند و امسال به بهره‌برداری می‌رسند.

کاهش تعداد ورزشکارن سازمان‌یافته به علت شیوع کروناویروس

خلیلی با بیان اینکه با فعالیت دولت یازدهم و دوازدهم (از سال 92 تا 99) تعداد ورزشکاران سازمان یافته ما در سال 92، 41 هزار و 558 نفر بود، ادامه داد: این میزان تا سال 96 (قبل از مدیریت بنده در اداره کل ورزش و جوانان)  حدود 48 هزار نفر بود و در سال 98 به 53 هزار و 946 نفر رسید. البته با توجه به شیوع کروناویروس تعداد ورزشکاران سازمان یافته قطعا همانند سال 98 نیست و قطعا کاهش چشمگیری داشته است.

توسعه خانه‌های ورزش روستایی

این مسئول بر لزوم توسعه خانه‌های ورزش روستایی در حوزه ورزش همگانی و قهرمانی عنوان کرد: این مهم یکی از سیاست‌های وزراتخانه و اداره کل ورزش و جوانان بوده است. در سال 96 فقط 10 مکان خانه ورزش روستایی داشتیم که در حال حاضر به 149 مورد رسیده است. البته با حضور وزیر ورزش در یکم آبان ماه سال جاری در زنجان، 6 خانه ورزش روستایی نیز افتتاح می‌شود که میزان خانه‌های ورزشی روستایی استان به 155 مورد می‌رسد.

بدعهدی شهرداری در قبال هیئت ورزش‌های همگانی

خلیلی با اشاره به بی‌توجهی شهرداری به تعهدات خود در قبال جامعه ورزشی از جمله ورزش همگانی می‌گوید: سال قبل در همایش پیاده‌روی مقرر شد شهرداری هزینه‌های مربوط به جوایز (خودرو و دوچرخه‌ها) را متقبل شود، حتی شهردای وقت این موضوع را روی سن در مقابل همه مردم اعلام کرد. اما این مهم تا به امروز اتفاق نیفتاده است و تمامی هزینه‌ها بر دوش هیئت ورزش‌های همگانی افتاده است. ما انتظار داریم شهرداری در قبال قول‌های داده شده و وظایف خود پاسخگو بوده و اقدامات لازم را انجام دهد.

 لیلا محمدی

انتهای پیام


اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانفریدون اصفهانیانعلی خلیلیورزش و جوانان زنجان
sedayezanjannews.ir/nx4638


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»