کد خبر: 4708
1399/08/10 - 12:49


مدیر کار آفرینی و اشتغال اداره‌کل کار استان:

ارائه تسهیلات کرونایی به 6 هزار کسب‌وکار

مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان خاطر نشان کرد: هم اکنون نیز 3 هزار و 500 پرونده نیز برای دریافت تسهیلات در شبکه­های بانکی در دست اقدام است که تا آخر آبان ماه امسال پرداخت می­‌شود

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره‌کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان زنجان با بیان اینکه تاکنون به 6 هزار بنگاه و کارگاه آسیب دیده از کرونا تسهیلات ارائه شده است، گفت: با اعطای تسهیلات به این کارگاه‌ها و مراکز، اشتغال 9 هزار و 700 نفر حفظ شده است.

با شیوع کرونا و تعطیلی برخی از مراکز ، بسیاری از بنگاههای کسب و کار متضرر شدند که در راستای مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا ویروس با هدف حمایت و پشتیبانی از این بنگاه‌ها، تسهیلاتی در نظر گرفته شد.

براساس این تسهیلات، هر یک از دستگاه‌ها رسته­های مرتبط با خود را به ستاد ملی مبارزه با کرونا معرفی کردند که به گفته مدیر کار آفرینی و اشتغال اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان 14 رسته کسب و کار با 700 زیر رسته در سامانه کارا تعریف شده که هر دستگاه گروه هدف را تایید می­‌کنند.

مراکز تولید و توزیع مواد غذایی، حمل و نقل عمومی برون شهری و درون شهریف مراکز مربوط به گردشگری، تولید و توزیع پوشاک، کیف و کفش، مراکز توزیع آجیل و خشکبار، قنادی و بستنی، مراکز و مجتمع­های ورزشی، موسسات خصوصی، مراکز و مجتمع­های فرهنگی و آموزشی، واحدهای گوشتی و تولید محصولات گلخانه­ای از جمله این رسته­ها هستند که در سامانه کارا تعریف شده است.

طیب جفعری با بیان اینکه کارگاه‌ها و مراکز آسیب‌دیده از کرونا تا آخر مهرماه مهلت داشتند که در سامانه کارا ثبت نام نام کنند، اظهار کرد: برای ارائه تسهیلات با نرخ 12 درصد به متقاضایان متضرر  کمیته­ای تشکیل نمیشد به طوری‌که برای افرادی که دچار زیان شده بودند نیز تسهیلات 6 میلیون تومانی اعطا می‌شد.

این مسئول به تعداد متقاضیان آسیب دیده از کرونا که موفق به دریافت تسهیلات شدند، اشاره کرد و گفت: از ابتدای خرداد ماه تاکنون 6 هزار پرونده که در سامانه کارا ثبت نام کروه بودند از این تسهیلات  برخوردار شدند که با ارائه تسهیلات به این بنگاههای متضرر، اشتغال 9 هزار و 700 نفر حفظ شده است.

مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان در ادامه خاطر نشان کرد: هم اکنون نیز 3 هزار و 500 پرونده نیز برای دریافت تسهیلات در شبکه­های بانکی در دست اقدام است که تا آخر آبان ماه امسال پرداخت می­‌شود.

به گفته وی، مهلت ثبت نام در سامانه کارا تا آخر مهر ماه امسال بوده که از ابتدای ثبت نام تاکنون حدود 99 میلیارد و 600 میلیون تومان برای بنگاههای متضرر از کرونا در استان زنجان تسهیلات ارائه شده است.

زهرا احمدی

انتهای پیام


اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانتسهیلات کروناییاداره کار زنجانطیب جعجفری
sedayezanjannews.ir/nx4708


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»