کد خبر: 4720
1399/08/11 - 11:55


رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان:

اشباع بازار مرغ، عطش بازار گوشت را می‌کاهد

ناصر فغفوری: قیمت دام زنده کاهش نیابد، قیمت‌ها در بازار گوشت قرمز اصلاح نمی‌شود

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- هم‌اکنون قیمت‌ها در بازار گوشت قرمز نابسامان بوده و تقاضای مردم برای مصرف به طور چشم‌گیری کاهش یافته است، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان که کاهش قیمت دام زنده را شرط کاهش قیمت‌ها در بازار گوشت قرمز می‌داند، امیدوار است با اشباع بازار مرغ، عطش بازار برای خرید گوشت قرمز کاهش یابد.

ناصر فغفوری، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان در گفت‌وگو با پایگاه خبری صدای زنجان با اشاره به وضعیت قیمت‌ گوشت قرمز در بازار اظهار کرد: به علت قاچاق دام زنده به استان‌های مرزی تحت تاثیر نرخ دلار، قیمت گوشت قرمز افزایش یافته است.

وی با اشاره به وظایف نیروی انتظامی در مقابله با خروج دام زنده از استان‌ها به استان‌های مرزی کشور عنوان کرد: این تصمیم در راستای جلوگیری از قاچاق دام به خارج از کشور بوده و به طور مثال در زنجان خروج دام به مقصد استان‌های همجوار نظیر قزوین و تهران با مجوز دستگاه‌های مربوطه مشکلی ندارد اما اگر مقصد استان‌هایی نظیر کردستان و آذربایجان غربی باشد قطعا ممنوع است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به رایزنی‌های صورت گرفته با تنها کشتارگاه صنعتی دام سنگین زنجان و درخواست برای کاهش سود تاکید کرد: به نظرم تا زمانی که قیمت دام زنده کاهش نیابد، قطعا قیمت گوشت قرمز پائین نمی‌رود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان که معتقد است کمبود گوشت مرغ در بازار و گرایش مردم به مصرف گوشت قرمز یکی از دلایل افزایش گوشت قرمز می‌تواند باشد، اضافه کرد: با توجه به تزریق بالای گوشت مرغ گرم در بازار طی روزهای اخیر و اشباع بازار زنجان از این کالا، میزان تقاضای مصرف نسبت به گوشت قرمز کاهش یافته که به نظر می‌رسد طی روزهای آتی شاهد افت قیمت گوشت قرمز در بازار می‌شویم.

گفتنی است قیمت گوشت قرمز در بازار زنجان از دو هفته قبل افزایش یافته است. این افزایش از قیمت گوشت گوساله شروع و به تدریج تکانه‌های آن به گوشت گوسفندی رسید. در حال حاضر قیمت گوشت گوساله در بازار زنجان به طور متوسط 120 تا 130 و قیمت گوشت گوسفندی البته اگر در بازار موجود باشد به قیمت 140 تا 150 هزار تومان توسط قصابی‌ها عرضه می‌شود.

لیلا محمدی

 انتهای پیام


اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانقیمت گوشت قرمزناصر فغفوریگوشت مرغ
sedayezanjannews.ir/nx4720


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»