کد خبر: 4738
1399/08/15 - 12:24


با پیگیری‌های صدای زنجان محقق شد؛

حق‌التدریسی‌های زنجان استخدام شدند

با پیگیری‌های صدای زنجان، حدود 29 نفر از نیروهای حق‌التدریسی که پس از برگزاری آزمون اخیر کنار گذاشته شده بودند، حکم‌شان را گرفته و همگی سر کار برگشتند

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- با پیگیری‌های صدای زنجان، حدود 29 نفر از نیروهای حق‌التدریسی که پس از برگزاری آزمون اخیر کنار گذاشته شده بودند، حکم‌شان را گرفته و همگی سر کار برگشتند.

این معلمان حق‌التدریسی به علت عدم تمکین اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان از مصوبه مجلس شورای اسلامی مبنی بر بکارگیری مجددشان یکشنبه ۲۰ مهرماه سال جاری برای چندمین بار در محل این اداره حضور یافته بودند.

شنیده‌ها حاکی از آن داشت که مسئولان اداره کل آموزش و پرورش استان به جای جذب نیروهای حق‌التدریسی و با هدف جبران کمبود نیرو نسبت به پرداخت اضافه‌کاری به نیروهای فعلی فعال در اداره کل اقدام کرده‌ بود.

طبق قانون در رابطه با جذب نیروهای حق‌التدریسی و نهضت سوادآموزی در سال ۹۷، برای ۴ گروه از نیروهای مشغول در آموزش و پرورش شامل خرید خدمتی‌ها، معلمان پیش دبستانی، نهضتی‌های سوادآموزی، معلمان و آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی در 97.6.13 قانونی تصویب شد که این افراد جذب شوند و امسال آخرین سالی است که وزارت آموزش و پرورش طبق قانون می‌تواند به جذب آنها اقدام کند.

نمایندگان مجلس یازدهم که معتقد بودند در این قانون برای سه گروه آزمون استخدامی بعد از دوره آموزشی لحاظ شده است اما برای گروه نهضت سوادآموزی که شرایطشان شبیه مابقی است یک دوره آزمون قبل از دوره آموزشی گذاشته‌اند و دوباره دوره آموزشی یک ساله و مجدداً آزمون استخدامی لحاظ کرده‌اند که با این شرایط حق این دوستان اجحاف می‌شود و در حق آنها بی‌عدالتی صورت می گیرد.

 در جلسه علنی چهارشنبه ۹ مهرماه سال جاری  پس از استماع گزارش رد طرح اصلاح ماده الحاقی مصوب ۱۳ شهریور سال ۹۷ به قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق‌التدریس و آموزش‌یاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش مصوب ۱۵ مهر سال ۸۸ و اصلاحات و الحاقات بعدی با کلیات طرح با ۱۵۱ رأی موافق، ۸۳ رأی مخالف و ۹ رأی ممتنع از مجموع ۲۴۹ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

یازدهم ماه جاری محمدرضا احمدی سنگری، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با حضور در جمع خبرنگاران در این زمینه با تأکید بر اینکه قرار است تمام افرادی که در آزمون موفق نشدند جذب آموزش و پرورش شوند، افزود: تمام افراد شرکت‌کننده در آزمون اخیر آموزش و پرورش چه پذیرفته‌شدگان (۱۷ هزار نفر) و چه حدوداً ۶ هزار نفر که پذیرفته نشدند، برای ادامه کار خود باید در دانشگاه فرهنگیان دوره‌هایی را بگذرانند.

پس از انتشار گزارشی تحت عنوان «دادن اضافه‌کاری به خودی‌ها، به‌جای جذب حق‌التدریسی‌ها»، اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان پس از بررسی نسبت به تعیین تکلیف 29 نیروی حق‌التدریسی اقدام کرد که در پی آن با صدور احکام مربوطه تمامی نیروها استخدام شدند.

لیلا محمدی

انتهای پیام


اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانمعلمان حق التدریسیاموزش و پرورش زنجان
sedayezanjannews.ir/nx4738


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»