کد خبر: 5143
1399/10/29 - 13:19


مدیر شعب بانک مسکن استان زنجان:

مسکن ملی برای اقشار کم‌درآمد نیست

مدیر شعب بانک مسکن استان زنجان معتقد است طرح اقدام ملی مسکن مختص خانواده‌هایی است که تا حدودی توانایی مالی دارند نه افراد دهک پائین جامعه

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- مدیر شعب بانک مسکن استان زنجان که معتقد است طرح اقدام ملی مسکن مختص خانواده‌هایی است که تا حدودی توانایی مالی دارند نه افراد دهک پائین جامعه، می‌گوید: برای حمایت از این متقاضیان وام 100 میلیون تومانی در نظر گرفته شده است و ما متناسب با واریزهای متقاضیان، پرداخت‌ها را انجام می‌دهیم.

سلمان داشاد امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در پاسخ به سؤالی مبنی بر تعداد متقاضیانی که در مراحل میانی طرح اقدام ملی مسکن، توان پرداخت 40 میلیون تومان را نداشته‌اند به صدای زنجان گفت: متناسب با واریزهای متقاضیان، پرداخت‌ها را داریم، با فرض اینکه 100 میلیون تومان را ما تامین می‌کنیم و مابقی وجه (مبلغ موردنیاز برای تکمیل واحد) توسط متقاضی آماده است کار را به پیش می‌بریم. به تناسب پیشرفت پروژه از محل اورده متقاضی و تسهیلات بانک مسکن، مبالغ به پروژه مربوطه اختصاص می‌یابد. این طرح برای کسانی است که تا حدودی توانایی مالی‌ دارند و جزو دهک پائین و ضعیف جامعه که شامل خانوارهای تحت پوشش ارگان‌های حمایتی نظیر بهزیستی و کمیته امداد هستند، نمی‌شود.

داشاد در بخش دیگری از اظهارات خود ضمن گرامیداشت 25 دی‌ماه سالروز هشتادودومین سال تاسیس بانک مسکن عنوان کرد: بانک مسکن تنها بانکی است که عمده فعالیتش در بخش مسکن بوده و بیشترین تسهیلات پرداختی نیز به این حوزه مربوط می‌شود.

رشد بیش از 80 درصدی تسهیلات اعطایی بانک مسکن

داشاد ضمن مقایسه مجموع تسهیلات پرداختی طی 10 ماهه امسال با مدت مشابه سال قبل تصریح کرد: در 9 ماهه امسال و سال قبل به ترتیب بیش از 3 هزار و 825 میلیارد ریال و 2 هزار و 130 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده شده که حاکی از رشد بیش از 80 درصدی است.

مدیر شعب بانک مسکن استان زنجان با بیان اینکه بانک مسکن در اجرای سیاست‌های دولتی، تنوع تسهیلاتی بالایی دارد که تسهیلات در حوزه تسهیلات روستایی، تسهیلات غیرمترقبه، وام‌های ازدواج، بافت فرسوده و غیره نمونه آن است، ابراز کرد: سال قبل نیز طرح بزرگ اقدام ملی مسکن به بانک مسکن محول شد، این بانک در حوزه تامین مالی و پرداخت تسهیلات طرح مذکور فعالیت دارد. ما مفتخریم که این طرح عظیم و بزرگ را با همت همکاران خود در استان زنجان و کشور به نتیجه برسانیم.

داشاد ادامه داد: خوشبختانه زنجان در حوزه مسکن مهر جزو استان‌های پیشرو کشور محسوب شده و یکی از موفق‌ترین‌ استان‌ها در طرح اقدام ملی مسکن است.

مدیر شعب بانک مسکن استان زنجان، اداره کل راه و شهرسازی را متولی اصلی طرح اقدام ملی مسکن اعلام کرد و گفت: ستاد فرمان اجرایی امام خمینی(ره) نیز یکی از ارگان‌هایی است که در این زمینه فعالیت می‌کند، راه و شهرسازی نیز پرو‌ژه‌های مستقل دارد و بنیاد مسکن و حتی خودمالکان هم می‌توانند به این موضوع وارد شوند.

معرفی 1182 واحد به بانک

داشاد با بیان اینکه بیش از 9 هزار و 615 نفر واریز وجه داشته‌اند (متقاضی مسکن در طرح اقدام ملی) تصریح کرد: بیش از 3 هزار و 673 میلیارد ریال میزان واریزی بوده است که همچنان ادامه دارد که از این مبلغ حدود 840 میلیارد ریال به پروژه‌های که عقد قرارداد شده، واریز گردیده است.

مدیر شعب بانک مسکن استان زنجان از معرفی 1182 واحد به بانک در استان تا به امروز خبر داد و گفت: در واقع این پروژه‌ها عقد قراداد شده و شروع عملیات ساختمانی نیز آغاز شده که از محل اورده متقاضیان حدود 840 میلیارد ریال پرداخت شده است. امیدواریم این موضوع در تعادل بخشی به مسکن کمک کند.

طرح مهراندیش

داشاد در بخش دیگری از اظهارات خود به طرح‌های حمایتی بانک مسکن از مشتریان اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه تعدادی از مشتریان به علت شیوع کروناویروس در بازپرداخت اقساط معوقه داشتند. طرح مهر اندیش را اجرایی کردیم.

مدیر شعب بانک مسکن استان زنجان اضافه کرد: در جهت ایجاد شرایط و مشوق‌های لازم برای مشتریان دارای اقساط غیرجاری به ویژه با در نظر گرفتن شرایط اقتصادی اقشار جامعه، هیئت مدیره بانک، طرح مهراندیش شامل بخشودگی 6 درصد خالص جرائم تسهیلات صرفا به نسبت واریز نقدی را از تاریخ 20/9/99 لغایت 20/12/99 به مرحله اجرا گذاشتند.

طرح 82

داشاد همچنین از اجرای طرح 82 نیز خبر داد و گفت: با توجه به رسالت بانک مبنی بر کمک به خانه‌دار شدن اقشار مختلف و به منظور تقویت قدرت خرید متقاضیان مسکن و کاهش هزینه‌های اخذ تسهیلات برای مشتریان، مقرر شد از تاریخ 25/10/99 لغایت 22/11/99 به مناسبت هشتادودومین سالروز تاسیس بانک و ایام دهه فجر، تمامی متقاضیانی که در بازه زمانی مذکور قصد بهره‌مندی از تسهلات خرید مسکن از محل اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن را دارند با در نظر داشتن شرایط بانک بتوانند حداکثر 50 درصد از مبلغ تسهیلات قابل پرداخت از محل اوراق گواهی حق تقدم را از محل منابع بدون سپرده دریافت کنند.


لیلا محمدی

انتهای پیام/


اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانسلمان داشادبانک مسکناقدام ملی مسکن
sedayezanjannews.ir/nx5143


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»