کد خبر: 5149
1399/10/30 - 14:12


صدای زنجان ادعای اختلاط بنزین با نفت در یکی از جایگاه‌های شهر را بررسی می‌کند؛

بنزین‌ها قاطی دارند؟

مدیر روابط‌عمومی شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زنجان: مسئولان جایگاه مورد مشکوک را گزارش دادند، اما مشکل خاصی مشاهده نشد!

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- تعدادی از شهروندان طی تماسی با دفتر صدای زنجان با ارائه تصاویری از بنزین‌ یکی از جایگاه‌ها که حاکی از اختلاط آن با نفت بود خواستار تشدید نظارت‌ها و بررسی دقیق دستگاه‌های ذیربط شدند.

یکی از شهروندان با اشاره به اختلاط بنزین و نفت در یکی از جایگاه‌های زنجان از مسئولان خواست تا با توجه به شرایط اقتصادی دشوار خانوارها نسبت به بازرسی دقیق از جایگاه‌ها اقدام کنند چرا که نتیجه استفاده از بنزین بی‌کیفیت افزایش تعداد مراجعات به تعمیرگاه‌های خودرو و صرف هزینه سنگین برای خرید لوازم یدکی است!

اما مصطفی برجی، مدیر روابط عمومی شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زنجان در این رابطه با اشاره به اینکه طی روزهای اخیر یکی از جایگاه‌داران با ارائه گزارشی مبنی بر مشاهده مورد مشکوک در فرآورده بنزین موجود در مخزن خواستار بررسی موضوع شد، اظهار کرد: به دنبال دریافت این گزارش، کارشناسان کنترل کیفیت در محل حاضر شده و نسبت به بررسی موضوع و تست از مخزن اقدام کردند.

وی با بیان اینکه مورد مشکوکی در بررسی کارشناسان شرکت پخش فرآورده‌های نفتی مشاهده نشده است، تاکید کرد: تا به امروز هیچ مشتری و شهروند ناراضی از کیفیت بنزین و یا فردی که بابت بروز مشکل در کارکرد خودرو ناشی از استفاده از بنزین بی‌کیفیت شاکی باشد به ما مراجعه نکرده است.

اما سیدتقی ترابی، رئیس اتحادیه مكانیسین‌های اتومبیل زنجان در گفت‌وگو با صدای زنجان با بیان اینکه دلیل بالا نرفتن تعمیرات این نیست که خودروها خراب نشده و نیاز به تعمیر نداشته‌اند، معتقد است: گرانی و یا بُنجول بودن لوازم یدکی سبب شده تا صاحبان خودروها علاقه‌ای به تعمیر خودرو پس از بروز مشکل نداشته باشند.

ترابی با اشاره به تاثیر مخرب بنزین مخلوط با نفت بر کارکرد موتور خودرو و تحمیل هزینه سرسام‌آور بابت تعمیر اساسی آن به صاحبان خودرو تصریح کرد: بنزین بی‌کیفیت بر سوپاپ، پیستون، سیت و گیت‌ها تاثیر مخربی دارد. بنا به گفته دوستان، چند روز پیش یکی از شهروندان خودروی خود را برای تعمیر آورده بود، ماشین ظاهرا سالم بود و تنها مشکلی که داشت ریپ‌زدن بود! البته صاحب خودرو در جریان نبود که علت این ریپ زدن به کیفیت بنزین برمی‌گردد!

رئیس اتحادیه مكانیسین‌های اتومبیل زنجان با بیان اینکه استفاده از بنزین بی‌کیفیت (اختلاط بنزین و نفت) منجر به بروز مشکل در موتور می‌شود، اضافه کرد: بنزین راحت می‌سوزد اما نفت سنگین سوخته و دود تولید می‌کند. این دود کردن‌ها بر پیستون و سوپاپ‌ها تاثیر مخربی دارد.

ترابی ساییدگی بوش‌های داخل موتور و رینگ را نتیجه استفاده از بنزین بی‌کیفیت اعلام کرد که نتیجه آن چیزی جز صرف هزینه بالا برای تعمیر اساسی موتور خودرو نیست!

بنا به گفته رئیس اتحادیه مكانیسین‌های اتومبیل زنجان موتور خودرویی (از جمله پرشیا و سمند) که با 3 میلیون تومان تعمیر می‌شد در حال حاضر به 8 الی 9 میلیون تومان رسیده است.

رئیس اتحادیه مكانیسین‌های اتومبیل زنجان با تاکید بر اینکه از بین رفتن بوش‌ها بستگی به کارکرد خودرو دارد به طور مثال بوش‌ها در 100 کیلومتری ساییده شده و از بین نمی‌روند، اضافه کرد: تشخیص علت این ساییدگی و از بین رفتن تدریجی بوش‌ها با تعمیرکار متخصص است و رانندگان شاید اطلاعی از دلیل از بین رفتن آن نداشته باشند.


لیلا محمدی

انتهای پیام/


اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانشرکت نفت زنجاناختلاط در بنزین
sedayezanjannews.ir/nx5149


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»