کد خبر: 5274
1399/11/30 - 13:16


صدای زنجان از انتظار شهروندان برای گوشت قرمز منجمد گزارش می‌دهد؛

چشم به راه گوشت منجمد

شهروندان: دستمان به گوشت گرم که نمی‌رسد، منتظریم دستمان به گوشت قرمز منجمد برسد!/ مدیرکل پشتیبانی امور دام استان: آماده توزیع گسترده در بازار هستیم باید تنظیم بازار دستور دهد!

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- گزارش‌های میدانی از بازار حاکی از آن است که اقدامات بازدارنده برای کنترل قیمت گوشت قرمز تا حدودی کارساز نبوده است، شهروندان زنجانی می‌گویند: حالا که شب عیدی، گوشت قرمز گرم نمی‌توانند خریداری کنند حداقل مسئولان کاری کنند تا دست مردم به گوشت منجمد فرقی نمی‌کند داخلی یا خارجی برسد!

ماه‌ها از افزایش قیمت گوشت قرمز در بازار سپری می‌شود که البته صاحبنظران معتقدند: افزایش قیمت دام زنده، قاچاق دام، بالا رفتن قیمت گوشت وارداتی و کمرنگ بودن نظارت در افزایش این کالا و نابسامانی قیمت‌ها بی‌تاثیر نبوده است.

منتظریم دستمان به گوشت قرمز منجمد برسد!

یکی از قصابی‌های هر زنجان با بیان اینکه هم‌اکنون قیمت هر کیلو دام سبک و سنگین درب دامداری به ترتیب 47 و 37 هزار تومان است، می‌گوید: طبق قیمت هر کیلو دام زنده یاد شده، قیمت هر کیلو لاشه گوساله ۷۰ هزار تومان و لاشه گوسفندی ۹۲ هزار تومان است که متاسفانه به علت حضور دلالان و واسطه‌ها این مهم در بازار مصرف به قیمت‌های 120 تا 150 و گاها 170 هزار تومان (در دام سبک) رسیده است. 

او افزایش قیمت گوشت وارداتی را یکی از دلایل اصلی در گرانی گوشت قرمز اعلام کرده و تاکید می‌کند: تصمیم‌گیری‌های غیرکارشناسی مسئولان کشوری اثر منفی بر نرخ‌های بازار می‌گذارد و در این بین برخی از مغازه‌دارها از این موضوع سوء‌استفاده کرده و خودسرانه قیمت اعلام می‌کنند. به نظرم ورود گوشت قرمز منجمد می‌تواند بازار را در حالت تعادل نگه دارد.

یکی از شهروندان نیز با اشاره به قیمت گوشت قرمز در بازار تصریح می‌کند: از مسئولان می‌خواهیم تا حداقل برای پایان سال قیمت‌ها را کنترل و اقلام ضروری مردم را به موقع تامین کنند. گوشت قرمز گرم که نمی‌توانیم بخریم حداقل دست‌مان به گوشت منجمد برسد، فرقی نمی‌کند داخلی یا خارجی!

آماده توزیع گسترده گوشت قرمز منجمد در بازار استان زنجان هستیم

قاسم معینی، مدیرکل پشتیبانی امور دام استان زنجان در رابطه با زمان توزیع گوشت قرمز منجمد برای تنظیم بازار شب عید و تامین اقلام موردنیاز مردم به صدای زنجان می‌گوید: در حال حاضر گوشت قرمز، سفید و نهاده دامی به اندازه کافی ذخیره شده است و برای توزیع و نرخ‌گذاری، تابع دستور کارگروه تنظیم بازار هستیم.

مدیرکل پشتیبانی امور دام استان زنجان در مورد وارداتی یا داخلی بودن گوشت قرمز منجمد که بنا به اظهارات مسئولان کشوری طی چند روز آتی به میزان گسترده در بازار توزیع می‌شود، عنوان می‌کند: بخشی از این گوشت وارداتی (معمولا از برزیل) است. بخشی نیز داخلی است که بیشترین آن از استان اصفهان خریداری و ذخیره شده است.

معینی با بیان اینکه گوشت‌های ذخیره شده دارای تاریخ مصرف یکساله هستند، اضافه می‌کند: اگر قرار باشد تاریخ مصرف گوشت 18 ماهه شود، قطعا با مجوز دامپزشکی خواهد بود.

عرضه گوشت قرمز منجمد از ابتدای اسفندماه

15 بهمن‌ماه سال جاری، محمدرضا طلایی، مدیرعامل شرکت پشتیبانی در گفت‌وگو با رسانه‌ها با بیان اینکه برای عرضه و تنظیم بازار شب عید مشکلی نخواهیم داشت، گفت: در راستای تنظیم بازار محصولات پروتئینی، از نیمسال نخست بهمن ماه توزیع مرغ گرم و مرغ منجمد شروع شده و عرضه گوشت قرمز منجمد با نرخ مصوب از اول اسفندماه شروع می‌شود. تلاش داریم در آینده نزدیک برای اقشار کم درآمد گوشت گرم نیز عرضه کنیم.

به گفته مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دامم، قیمت مرغ گرم دولتی در بازار ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان، مرغ منجمد درب سردخانه ۱۴ هزار تا ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان و گوشت قرمز منجمد درب سردخانه ۷۰ تا ۷۵  هزار تومان توزیع می شود.

همچنین قیمت هرکیلوگرم تخم مرغ درب مرغداری ۱۴ هزار تومان عرضه پشتیبانی امور دام ۱۴ هزار ۵۰۰ و ۱۴ هزار و ۶۰۰ تومان، قیمت هر شانه تخم مرغ در میادین میوه و تره بار بدون بسته بندی بین ۳۰ تا ۳۲ هزار تومان  و با بسته بندی ۳۶ هزار تومان است.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی با بیان اینکه اولویت شرکت تامین ذخایر از محل تولید داخل است افزود: از ابتدای سال‌جاری تاکنون نزدیک ۴۹ هزارتن مرغ از مرغداران و پنج هزارو ۴۰۰ تن گوشت قرمز از دامداران خریداری شده است. پیش از این تامین گوشت قرمز از برزیل تامین می شد که امسال این میزان به حداقل خود رسیده است.

 

لیلا محمدی

انتهای پیام/


اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانبازار گوشت قرمزعرضه گوشت منجمدجهاد کشاورزی زنجان
sedayezanjannews.ir/nx5274


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»