کد خبر: 5296
1399/12/09 - 13:20


سوال عضو شورای شهر زنجان از شهردار و رئیس شورای شهر زنجان:

چرا هزینه میدان ۱۵ خرداد یک میلیارد افزایش یافت؟

رئیس شورا: ترک تشریفات هزینه را افزایش داد

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- یکی از اعضای شورای شهر زنجان خطاب به شهردار و رئیس شورای شهر زنجان نسبت به چرایی افزایش یک میلیاردی هزینه پروژه میدان ۱۵ خرداد سوال کرد که در پاسخ دلیل اصلی رد ترک تشریفات برای این پروژه و افزایش قیمت پیشنهادی پیمانکاران عنوان شد.

به گزارش پایگاه خبری صدای زنجان، امامعلی دادخواه خطاب به شهردار و رئیس شورای شهر زنجان از چرایی افزایش اعتبار یک میلیاردی هزینه پروژه المان میدان ۱۵ خرداد سوال کرد.

این عضو شورای شهر زنجان اظهار کرد: آیا پروژه میدان ۱۵ خرداد با اعتبار ۴ میلیارد تومانی مد نظر به اتمام می‌رسد؟ چرا که در بودجه ۱۴۰۰ شهرداری نیز اعتباری برای کف سازی این پروژه در نظر گرفته شده است.

اما عباس راشاد، رییس شورای شهر زنجان در پاسخ به سوالات این عضو شورا یادآور شد: وقتی با رد ترک تشریفات مخالفت شد و آن شیوه کنار گذاشته شد، طبیعی است با افزایش قیمت انجام پروژه نسبت به قیمت پیمانکار در ترک تشریفات مواجه شویم.

انجام پروژه میدان ۱۵ خرداد با افزایش هزینه یک میلیاردی به سال آینده موکول شد

راشاد در ادامه پاسخ خود این‌گونه متذکر شد: قیمت ارائه شده برای انجام پروژه میدان ۱۵ خرداد طبق فهرست بها، یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بود ولی قیمت به روز ارائه شده از سوی پیمانکار مربوطه که قرار بود با ترک تشریفات به وی واگذار شود ۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان یعنی در واقع حداقل قیمت بود ولی با رد ترک تشریفات طبیعی است با افزایش قیمت مواجه شویم.

وی با تاکید بر این‌که قیمت انجام پروژه با ترک تشریفات ۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان بود ولی در حال حال با مناقصه انجام شده دو قیمت ۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیونی و ۳ میلیارد و ۹۰۰ میلیونی از سوی پیمانکاران پیشنهاد شده است، تصریح کرد: در این قیمت‌ها پیمانکاران قیمت می‌دهند و شورا و شهرداری دخالتی در این زمینه ندارد.

وی خاطرنشان کرد: مابه التفاوت قیمت انجام پروژه میدان ۱۵ خرداد در حدود یک میلیارد تومان است که انجام آن به سال بعد موکول می‌شود./ 940

انتهای پیام/


اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانمیدان 15 خرداد زنجانافازیش هزینه هاعباس راشاد
sedayezanjannews.ir/nx5296


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»