کد خبر: 5312
1399/12/10 - 16:13


حکایت قفسه‌های خالی از روغن در زنجان؛

احتکار خانگی

رئیس اتحادیه خواربار و لبنیات‌فروشان زنجان: 40 درصد روغن‌های خریداری‌شده در خانه‌ها احتکار می‌شود، مردم می‌ترسند سال بعد روغن گران شود

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- رئیس اتحادیه خواربار و لبنیات‌فروشان زنجان که کمبود روغن در بازار را قابل قبول نمی‌داند، معتقد است: 40 درصد خرید روغن خوراکی توسط مردم به کانال احتکار خانگی هدایت می‌شود چرا که مردم از ترس گرانی روغن در سال بعد دست به احتکار زده‌اند!

جلیل علی‌محمدی، رئیس اتحادیه خواربار و لبنیات‌فروشان زنجان با اشاره به توزیع نزدیک به 20 هزار کارتن روغن پخت و پز تولید شده کارخانه روغن نباتی جهان توسط این اتحادیه در آذرماه سال جاری در شهر زنجان اظهار کرد: علاوه بر این، نزدیک به 30 هزار کارتن روغن مصرفی خانوارها در مدت زمان یاد شده توسط سایر شرکت‌ها در سطح شهر زنجان توزیع شد. آمارهای یاد شده مختص شهر زنجان بوده و قطعا روغن موردنیاز شهرستان‌های استان توسط روغن نباتی جهان و سایر شرکت‌های تولیدکننده به دست مصرف‌کنندگان رسیده است.

رئیس اتحادیه خواربار و لبنیات‌فروشان زنجان با اشاره به صدور حواله‌های 9 هزار و 500 و 6 هزار و 750 تایی روغن جهت توزیع بین خانوارهای زنجانی طی روزهای اخیر تصریح کرد: اخیرا از 16 هزار و 250 کارتن به هر واحد بسته به وسعت مغازه، 20 کارتن تحویل داده شد.

علی‌محمدی از تحویل حواله 11 هزار کارتنی روغن خوراکی خبر داد و گفت: قرار است از امروز روزانه یک هزار و 250 کارتن بین 60 واحد صنفی زیرمجموعه اتحادیه خواربار شهر زنجان توزیع شود. روغن‌ها 810 گرمی بوده که به قیمت مصوب تنظیم بازاری 8 هزار و 450 تومان به دست مصرف‌کننده خواهد رسید.

رئیس اتحادیه خواربار و لبنیات‌فروشان زنجان با تاکید بر اینکه «بی‌انصافی است اگر بگوییم در بازار روغن نیست»، ادامه داد: برخی از واحدهای صنفی که زیرمجموعه اتحادیه خواربار نیستند می‌گویند روغنی برای توزیع بین مصرف‌کنندگان ندارند، مشخص است اتحادیه به واحدی که زیرمجموعه اتحادیه نیست مثل مرغ‌فروشی یا هر واحد دیگری، روغنی برای توزیع در اختیارش قرار نمی‌دهد، 600 واحد زیرمجموعه اتحادیه فعال‌اند که روغن‌های نباتی جهان به صورت دوره‌ای در اختیارشان قرار گرفته تا به دست شهروندان زنجانی برسانند.

رئیس اتحادیه خواربار و لبنیات‌فروشان زنجان اضافه کرد: با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته از ابتدای بروز مشکل در بازار روغن شده تا پایان اسفندماه جاری 48 هزار کارتن جهت توزیع در بازار مصرف در اختیار صنوف مربوطه قرار گیرد. یادآوری می‌شود در کنار تولیدات کارخانه روغن نباتی جهان، محصولات سایر شرکت‌های نیز در فروشگاه‌ها و مراکز خرید توزیع می‌شود.

این اظهارات علی‌محمدی در رابطه با توزیع روغن خوراکی در سطح شهر زنجان در حالی مطرح است که مشاهدات میدانی حکایت از کمبود روغن در بازار را دارد. رئیس اتحادیه خواربار و لبنیات‌فروشان زنجان در این زمینه عنوان کرد: ما معتقدیم 80 درصد توزیع به درستی صورت می‌گیرد اگر ابهاماتی در رابطه با 20 درصد نحوه توزیع روغن وجود داشته باشد باید بازرسان دستگاه‌های ذیربط نظیر سازمان صنعت، معدن و تجارت رصدهای کافی را انجام دهند تا مشکل احتمالی برطرف شود.

علی‌محمدی همچون مسئولان استانی دلیل نابسامانی در بازار روغن را احتکار خانگی دانسته و هر گونه مطالب مربوط به کمبود روغن در بازار را قابل قبول نمی‌داند به صدای زنجان گفت: 40 درصد خرید روغن خوراکی توسط مردم به کانال احتکار خانگی هدایت می‌شود، مردم از ترس گرانی روغن در سال بعد دست به احتکار زده‌اند!

انتهای پیام/

خبرنگار: لیلا محمدی

 

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانروغنقفسه خالیاحتکار خانگی
sedayezanjannews.ir/nx5312


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»