کد خبر: 5412
1399/12/28 - 12:11


رئیس اتحادیه میوه‌ و تره‌بار زنجان:

سیب و پرتقال تنظیم‌بازار، بازار را خراب کرد

سیدمرتضی هاشمی: میوه‌های تنظیم بازاری را بعد از عید با نصف قیمت به ما می‌دهند تا بفروشیم

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- رئیس اتحادیه میوه و تره بار زنجان ضمن انتقاد از عدم ترتیب اثر دادن به پیشنهادات و مشاوره‌های این صنف در نرخ‌گذاری میوه شب عید می‌گوید: «تا وقتی کار دست کاردان نسپرده شده، هر ساله شاهد چنین اوضاعی خواهیم بود، این‌ها (مسئولان) مکتب می‌خواهند نه کاردان! مسئولان میوه‌های تنظیم‌بازاری را قبل از عید به مردم ارزان نمی‌دهند، بعد از عید به نصف قیمت به من به عنوان رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار می‌دهند تا بفروشم! مسئولان، کارشان همین است!»

سیدمرتضی هاشمی، رئیس اتحادیه میوه و تره بار زنجان در گفت‌وگو با پایگاه خبری صدای زنجان با اشاره به افزایش قیمت‌ سیب و پرتقال در بازار آزاد پس از ورود میوه‌های تنظیم بازاری اظهار کرد: قبل از ورود سیب و پرتقال به نرخ مصوب، پرتقال درجه یک 13 هزار تومان و سیب ممتاز 12 هزار تومان بود اما پس از ورود میوه شب عید به بازار، قیمت سیب و پرتقال به یکباره افزایش یافت.

وضعیت نابسامان قیمت‌های سیب و پرتقال بازار آزاد پس از نرخ‌گذاری میوه شب عید

به گفته رئیس اتحادیه میوه و تره بار زنجان در حال حاضر در بازار آزاد سیب زرد به قیمت 15 هزار تومان، سیب قرمز 10 هزار تومان و پرتقال تامسون 14 تا 15 هزار تومان توسط خرده‌فروش عرضه می‌شود.

هاشمی که معتقد است وضعیت بازار سیب و پرتقال پس از ورود میوه‌های تنظیم‌بازاری بدتر شده است، عنوان کرد: دولت پرتقال را 11 هزار و 500 تومان اعلام کرد، ما 6 ماه قبل گفتیم وقتی که سوبسید برای میوه‌های شب عید می‌خواهید در نظر بگیرید قیمت را 9 الی 10 هزار تومان اعلام کنید.

مسئولان در کارهای اداری خبره‌اند نه در قیمت‌گذاری سیب و پرتقال!

رئیس اتحادیه میوه و تره بار زنجان با بیان اینکه متاسفانه مسئولان در جلسات مربوط به تعیین نهایی قیمت میوه‌هیا شب عید از اتحادیه میوه و تره بار که متخصص قیمت میوه در بازار محسوب می‌شود برای مشاوره گرفتن، دعوت نمی‌شود، تصریح کرد: مسئولان میوه‌های تنظیم‌بازاری را قبل از عید به مردم ارزان نمی‌دهند اما بعد از عید به نصف قیمت به من به عنوان رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار می‌دهند تا بفروشم! مسئولان، کارشان همین است!

هاشمی با اشاره به تکرار هر ساله نابسامانی در بازار سیب و پرتقال با ورود میوه‌های تنظیم بازاری یادآور شد: تا وقتی کار دست کاردان نسپرده شده، هر ساله شاهد چنین اوضاعی خواهیم بود، این‌ها (مسئولان) مکتب می‌خواهند نه کاردان! مسئولانی که قیمت‌گذاری میوه شب عید را انجام می‌دهند، در کارهای اداری متخصص‌اند، در قیمت میوه که خبر نیستند! به جای مشاوره گرفتن از اتحادیه میوه و تره‌بار، اصلا به مشاوره‌های ما ترتیب اثر نمی‌دهند! اصلا دولت دست به هر بازاری بگذارد، وضعیت آن به جای بهبود و تعدیل قیمت‌ها، خراب‌تر هم می‌شود!

انتهای پیام/


اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانمیوه شب عیدگرانی میوهمیوه و تره‌بار زنجان
sedayezanjannews.ir/nx5412


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»