کد خبر: 5466
1400/01/17 - 14:25


خیز آرام بازار خودرو در 1400

گرانی با خودرو ادامه می‌دهد

خریداران بیشتر افراد طالب خرید پژو پارس TU5، پژو 206 تیپ 2 و تولیدات سال هستند

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- با پایان تعطیلات نوروزی، مرغ گرم نخستین کالای مصرفی بود که مهر افزایش قیمت خورد و حالا نوبت به خودرو رسیده و به نظر می‌رسد گرانی که با مرغ آمده بود، با خودرو به راه خود ادامه دهد.

بررسی‌ها نشان می‌دهد قیمت انواع خودرو نسبت به قبل از عید 1400، افزایش 10 تا 30 میلیونی داشته است. قیمت پژو 206 تیپ 2 از حدود 190 میلیون به حدود 203 میلیون تومان، پرشیا از 220 میلیون تومان به 258الی 260 میلیون تومان رسیده است.

محرمعلی قنبری از فعالان حوزه خودرو در گفت‌وگو با صدای زنجان «تورم سال» را عامل اصلی افزایش قیمت در بازار خودرو اعلام کرد و گفت: البته به گفته مسئولان و متولیان کشوری، قرار بود افزایش قیمت در زمستان سال 99 صورت گیرد اما بنا به دلایلی این امر محقق نشده و مسئولان تصمیم به اعمال این افزایش در سال 1400 گرفته‌اند.

این فعال خودرو با اشاره به فروش خودرو در بورس تصریح کرد: تولیدکنندگان معتقدند، خریدار واقعی در بورس خودروی موردنظر را معامله کند اما به نظرم بازار خودرو با فعالیت بورس خودرو نابسامان می‌شود. به نظرم اگر تولیدکننده 15 درصد تولیدات خود را افزایش دهد هم بازار سیاه جمع می‌شود و هم جنس به قیمت منطقی و واقعی دست مصرف‌کننده می‌رسد.

بیشتر افراد به خرید خودورهای کارکرده روی آورده اند. برخی از خودروهایی که تولید آن ها متوقف شده اند هم، در بازار با قیمت بیشتری به فروش می رسند و شاهد افزایش قیمت خودروهای کارکرده هستیم. اما این قیمت، فقط شامل خودروهایی که تولید آن‌ها متوقف شده نمی‌شود. افزایش قیمت خودروهای نو از دلایل رو آوردن افراد به خرید خودروهای کارکرده و افزایش قیمت آنهاست.

قنبری با اشاره به نابسامانی‌ها در بازار خودروهای کارکرده عنوان کرد: هم‌اکنون در این بازار که گرفتار دلالان شده است، قیمت خودروی پراید کارکرده که تولید آن متوقف شده است و قیمت صفر آن قاعدتا باید 111 میلیون باشد، بالای 108 میلیون تومان است!

این فعال خودرو با اشاره به هجوم خریداران به بازار خودرو تصریح کرد: بیشتر افراد در سال 1400 طالب خرید پژو پارس TU5، پژو 206 تیپ 2 و پژو پارس سال هستند، میزان استقبال از بازار این خودروها آنچنان بالا بود که در حال حاضر خودرویی (از خودروهای مورد استقبال خریداران) جهت فروش وجود ندارد. در این بازار، مشتریان رغبت انچنانی برای پژو 405 و سمند LX ندارند و بیشتر به دنبال تولیدات سال 1400 هستند.

بر اساس اظهارات سعید موتمنی، رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان اتومبیل، با توجه به نوسانات ارزی که در کشور شاهد هستیم، شاهد افزایش قیمت خودرو در کشور نخواهیم بود.

از سوی دیگر دو شرکت خودروسازی، معوقات خود را تحویل داده اند و این مورد تاثیر مثبتی در روند قیمت خودرو در کشور داشته است.

بنابراین برخی از کارشناسان به خریداران توصیه می‌کنند که تا آرامش نسبی در وضعیت اقتصادی کشور، برای خرید خودرو دست نگه دارند./ 941

انتهای پیام/


اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانبازار خودرومحرمعلی قنبری
sedayezanjannews.ir/nx5466


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»