کد خبر: 4816
1399/08/25 - 16:29


رئیس اتحادیه مشاوران خودرو زنجان:

خبری از خریدار خودرو نیست

نوسانات نرخ ارز سبب شده تا ترس مردم از خرید خودرو بیش از هفته‌های گذشته شود، آن طور که از گفته‌های فعالان بازار برمی‌آید: بازار خودرو بلاتکلیف‌ترین روزهای خود را سپری می‌کند

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- نوسانات نرخ ارز سبب شده تا ترس مردم از خرید خودرو بیش از هفته‌های گذشته شود، آن طور که از گفته‌های فعالان بازار برمی‌آید: بازار خودرو بلاتکلیف‌ترین روزهای خود را سپری می‌کند.

بررسی‌های میدانی حاکی از آن است که دارندگان خودرو در گروه سایپا برای هر دستگاه پراید 131 مبلغ 110 میلیون تومان، پراید 151 مبلغ 114 میلیون تومان، تیبا صندوق‌دار 125 میلیون تومان، تیبا 2 مبلغ 145 میلیون تومان، ساینا 146 میلیون تومان و در گروه ایران‌خودرو، هر دستگاه پژو 206 تیپ 2 به 211 میلیون تومان، پژو 206 تیپ 5 به 284 الی 285 میلیون تومان، پژو 206 صندوقدار به 275 میلیون تومان، پژو 207 دستی 330 میلیون تومان، پژو پارس ال.ایکس 275 میلیون تومان، پژو 405 جی.ال.ایکس 200 میلیون تومان، پژو 405 اس.ال.ایکس 208 میلیون تومان مطالبه می‌کردند.

اما محرمعلی قنبری، رئیس اتحادیه مشاوران خودرو زنجان در گفت‌وگو با پایگاه خبری صدای زنجان معتقد است این قیمت‌ها با واقعیت‌های موجود در بازار حدود 10 میلیون تومان فاصله دارد. به طور مثال هر دستگاه پراید 131 مبلغ 117 میلیون تومان و پراید 151 مبلغ 130 میلیون تومان است.

رکود ادامه‌دار بازار خودرو

قنبری با بیان اینکه در شرایط کنونی وضعیت بازار چندان تعریفی ندارد، ابراز کرد: رکود ادامه‌دار بازار خودرو از ماه‌های گذشته معاملات را در عمل قفل کرده است. این وضعیت ارتباطی به کرونا ندارد، بازار خودرو تحت تاثیر انتخابات آمریکاست! این روزها قیمت خودروها به اوج خود رسیده و با توجه به رفتار نوسانی دلار، خریداران از ترس زیان بیشتر دست از خرید کشیده‌اند. 20 روز است که کسی طالب خرید نیست.

وی با اشاره به اعلام «جو بایدن» به عنوان پیروز انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و ریزش دلار و افت ناچیز قیمت‌ها تصریح کرد: هم اکنون بازار در بلاتکلیفی به سر می‌برد، منتظر تثبیت قیمت ارز و دلار است. از آنجایی که بازار خودرو به سیاست‌های آمریکا تکیه کرده است، تصور می‌کنم قطعی شدن نتیجه انتخابات این کشور می‌تواند تکلیف را مشخص کند. هم‌اکنون بسیاری از کارخانجات منتظر تثبیت قیمت‌ها هستند تا نسبت به واردات قطعات خودرو اقدام کنند.

قیمت‌ها بیش‌تر از این افزایش نمی‌یابد

امیر یکی از نمایشگاه‌داران خودرو نیز در گفت‌وگو با صدای زنجان اعلام کرد: نوسانات نرخ ارز سبب شده تا ترس مردم از خرید خودرو بیش از هفته‌های گذشته شود، زیرا می‌ترسند خرید کنند اما دوباره قیمت‌ها کاهش یابد.

او معتقد است: این روزها همه چیز به تثبیت نرخ ارز بستگی دارد که در این صورت، بازار جان تازه‌ای خواهد یافت.

این فعال بازار خودرو با اشاره به کاهش قیمت پراید و رسیدن ان به 95 میلیون تومانی در روزهای گذشته عنوان کرد: اکنون این خودرو در بازه قیمتی 100 میلیون تومانی قرار دارد و خریداری در بازار نبوده و نیست. تصورم می‌کنم قیمت‌ها در همین محدوده باقی بماند و پس از این قیمت‌های بالاتری را شاهد نباشیم زیرا بازار خودرو دیگر کششی برای افزایش غیرمنطقی قیمت ندارد.

لیلا محمدی

انتهای پیام


اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانبازار خودرومشاوران خودروی زنجان
sedayezanjannews.ir/nx4816


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»