کد خبر: 5494
1400/01/23 - 10:7


کلنگ شهرک ماینینگ کشور در زنجان فرود می‌آید؟

ناظر زنجانی شورای مرکزی نظام صنفی در کمیسیون بلاک‌چین کشور: زیرساخت‌ها فراهم شده، در صورت صدور مجوز، تیرماه یا مرداد ماه واحدها را به متقاضیان تحویل می‌دهیم

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- موسس و رئیس هیئت مدیره شرکت «زنجان سیستم» به‌عنوان سرمایه‌گذار متقاضی استقرار نخستین شهرک تخصصی ماینینگ کشور از تائید نقشه‌های زمین واقع در سه‌راهی سلطانیه جهت استقرار صنعت مذکور خبر داد و گفت: زیرساخت‌های اولیه خطوط انتقال در ناحیه صنعتی تخصصی موجود می‌باشد فقط پست ایستگاه گاز اولیه نصب و راه‌اندازی خواهد شد و مشکلی وجود ندارد، زمین نیز فاقد هرگونه پستی و بلندی است، خیابان‌کشی و قطعه‌بندی نیز یک یا دو ماه بیشتر زمان نمی‌برد، اگر بروکراسی‌ اداری تمام شود، مردادماه واحدها را به متقاضیان تحویل می‌دهیم.

افشین آشوری، عضو و ناظر شورای مرکزی نظام صنفی در کمیسیون بلاک‌چین در گفت‌وگو با صدای زنجان با اشاره به مصوبه هیئت وزیران در مورخ ۱۳ مردادماه ۹۸ مبنی بر به رسمیت شناختن صنعت استخراج رمزارزها بر لزوم بهره‌گیری از ظرفیت‌های برق استان برای رونق صنعت بیت‌کوین تاکید کرد.

وی با اشاره به استقرار شبکه‌های قوی برق در زنجان اظهار کرد: بخش خصوصی در نظر دارد با برنامه‌ریزی درست و هدفمند زنجان را به قطب ماینینگ کشور تبدیل کند. در این راستا هیئت مدیره شرکت «زنجان سیستم» پیشنهادی برای برطرف شدن مشکلات ماینرها ارائه کرده و استقرار اولین شهرک تخصصی ماینینگ ایران با برق خودتامین نیروگاه گازی، در زنجان (سه راهی سلطانیه) را مطرح کرده است.

به گفته آشوری در این طرح پیشنهاد شده که در مواقع اضطراری و صلاح دید برق موردنیاز شبکه را نیز تامین ‌کرده و قیمت گاز نیز با تعرفه سوخت صنعتی در نظر گرفته شود.

ناظر زنجانی شورای مرکزی نظام صنفی در کمیسیون بلاک‌چین با اشاره به رتبه نخست زنجان در صدور مجوز استخراج رمزارز گفت: زیرساخت‌های اولیه خطوط انتقال شهرک نظیر گاز و برق آماده شده و مشکلی وجود ندارد. امیدواریم بعد از اتمام بروکراسی‌ اداری و انجام استعلامات در هفته نخست اردیبهشت‌ماه موضوع در کارگروه زیربنایی نیز بررسی شود. ما به محض صدور مجوزها، کار را آغاز می‌کنیم. زمین فاقد هرگونه پستی و بلندی است، خیابان‌کشی و قطعه‌بندی نیز یک یا دو ماه بیشتر زمان نمی‌برد، مرداد واحدها را به متقاضیان تحویل می‌دهیم.

موسس و رئیس هیئت مدیره شرکت «زنجان سیستم» با اشاره به عدم اجرای تعهدات برنامه توسعه پنجم و ششم وزارت نیرو و توانیر که بر اساس آن باید سالانه بیش از ۵ هزار مگاوات برق اضافه تولید می‌کردند، عنوان کرد: این مهم از سوی دستگاه‌های مربوطه مورد توجه قرار نگرفت اگر این موضوع با جدیت پیگیری می‌شد باید در حال حاضر بالای ۱۲۰ هزار مگاوات برق در شبکه داشتیم در حالی که پیک بار در زمستان ۳۸ هزارمگاوات بود و در تابستان ۶۷ هزار مگاوات و بنا بر اعلام مسئولان ذیربط همین حالا میزان برق تولیدشده ۸۵ هزار مگاوات است.

به گفته آشوری، ایجاد درآمد پایدار ارزی ناشی از تولید و صادرات محصولات مبتنی بر اقتصاد دیجیتال بر پایه فناوری زنجیره بلوک، افزایش صادرات و درآمدهای غیرنفتی، شفافیت میزان تولید محصول، بهره‌مندی از درآمد حاصل از صادرات محصول، رفع محرومیت در مناطق محروم و کمترتوسعه یافته استان، توسعه زیرساخت‌های نیروگاهی و افزایش توان تولید برق استان، رفع مشکلات مالی همراه با تشویق به افزایش ظرفیت تولید مختص نیروگاه‌های تولید پراکنده (گازسوز مقیاس کوچک)، کمک‌به حل مشکلات تامین برق در ساعات پیک مصرف، جذب سرمایه‌گذار داخلی و خارجی همراه با شفافیت و نظارت بر عملکرد آنها، جلوگیری از ایجاد خسارت‌های فنی و اقتصادی ناشی از انشعابات غیرمجاز برای وزارت نیرو و ایجاد هزینه‌های انتظامی، قضایی، اجتماعی ناشی از کشف و برخورد با سرمایه‌گذاران در این صنعت نوین از مزایای ایجاد شهرک‌های  تخصصی ماینینگ در کشور و در زنجان می‌باشد./ 941

انتهای پیام/


اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانافشین آشوریماینینگرمزارز
sedayezanjannews.ir/nx5494


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»