کد خبر: 7536
1400/02/02 - 10:24


رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان:

آمار توزیع واکسن کرونای استان‌ها صحیح نیست!

پرویز قزلباش، رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان با اشاره به علت رتبه پایین استان زنجان در تزریق واکسن که در سطح کشور رتبه بیست و هفتم را کسب کرده است، اظهار کرد: در فضای مجازی آمار توزیع واکسن کرونا بین استان‌ها منتشر شد که به لحاظ ارزشیابی نادرست است

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- پرویز قزلباش، رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان با اشاره به علت رتبه پایین استان زنجان در تزریق واکسن که در سطح کشور رتبه بیست و هفتم را کسب کرده است، اظهار کرد: در فضای مجازی آمار توزیع واکسن کرونا بین استان‌ها منتشر شد که به لحاظ ارزشیابی نادرست است.

وی با تاکید بر اینکه در مرحله نخست تقریبا 100 درصد واکسن‌هایی که به صورت سهمیه دریافت شد در استان تزریق گردید، تصریح کرد: این آمار بر مبنای تعداد واکسن‌هایی که به استان‌ها ارائه شده، صحیح خواهد بود.

به گفته وی واکسن‌ها به تعداد جامعه هدف فاز اول از جمله افراد مشغول در مراکز درمانی، فوریتهای پزشکی، آزمایشگاهها، رادیولوژی‌ها، مطب‌ها، دانشجویان و دستیاران بالینی که در بخش‌های بیمارستانی با بیماران مواجه هستند، سالمندان، پاکبانان، بیماران خاص، جانبازان بالای 50 درصد و افرادی که در آرامستان‌ها خدمت‌رسانی می‌کنند، اختصاص یافته است.

تاکنون 7 هزار نفر در استان واکسینه شده‌اند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان با بیان اینکه براساس تصمیمات اتخاذ شده طی 3 مرحله واکسن وارد استان شده است، توضیح داد: در مرحله نخست حدود 5 هزار واکسن در اختیار استان قرار گرفته بود که تمامی آنها تزریق شد و مرحله دوم نیز واکسن از دوشنبه هفته جاری وارد استان شده که در این فاصله حدود 2 هزار مورد از آن واکسیناسیون انجام شده و مرحله سوم نیز امروز واکسن در اختیار استان قرار می‌گیرد.

زنجان توزیع واکسن منطقه را بر عهده دارد

این مسئول ادامه داد: استان زنجان در منطقه شمال غرب، توزیع واکسن به استانهای مجاور را بر عهده دارد و آن رنکینگ صحیح نبوده و فقط بر مبنای تعداد واکسن‌های دریافتی بوده و دلیل بر این نیست که توزیع واکسن در استان با بی عدالتی انجام شده بلکه با توجه به آمارهایی که وزرات بهداشت از جامعه هدف استان زنجان دارد؛ واکسن ارائه شده است.

وی معتقد است استان زنجان در زمینه تزریق واکسن کرونا عملکرد مناسبی داشته است زیرا بر مبنای واکسن اختصاص یافته 100 درصد مرحله نخست تزریق و مرحله دوم نیز در حال تزریق است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان در اشاره به میزان تخت‌های اشغال شده توسط بیماران کرونایی در استان، گفت: در حال حاضر 2 هزار و 300 تخت در استان وجود دارد که حدود 850 تخت را بیماران کرونایی اشغال نموده اند و در شرایط بحرانی نیز این تخت ها به 1200 تا 1400 تخت خواهد رسید و در شرایط سخت بیماری تمام عمل های غیر اورژانسی کنسل و تخت های جراحی آزاد و در نهایت برای بیماران کرونا اختصاص می یابد.

300 بیمار نیاز به بستری، به صورت سرپایی درمان می شوند

قزلباش با ابراز اینکه درمان سرپایی و بستری موقت یکی از عملکردهای مناسب استان در سطح کشور است، خاطر نشان کرد: در حال حاضر بیش از 300 نفر از بیماران کرونایی در استان که نیاز به بستری داشتند به صورت سرپایی تحت درمان قرار گرفته و تنها برای دریافت داروهای تزریقی به بیمارستانها مراجعه می کنند.

وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران که چرا تصمیمات ستاد در زمینه اعمال محدودیت ها غیرکارشناسی است، اظهار داشت: در سطح کشور تصمیماتی که در ستاد مبازره با کرونای ملی انجام میشود کارشناسی شده و تمامی جوانب در نظر گرفته می شود، و در استان زنجان نیز در کمیته های مختلف پیشنهادها ارائه و کارشناسی و در نهایت در ستاد مطرح و تصمیم گیری می شود.

این مسئول افزود: وقتی که رفتار ویروس تغییر می باید، ما نیز براساس آن، سعی بر اتخاذ تصمیمات جدید جدی داریم.

وی در ادامه به داروهای تاثیرگذار در درمان کرونا را یکی از داروهای تاثیرگذار اشاره کرد و گفت: در حال حاضر یکی از سلاح های پزشکان برای درمان کرونا داروی «رمدسیویر» است که با توجه به نتایج آن در این مدت اثر بخشی مناسبی داشته است. 943

انتهای پیام/

 

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانپرویز قزلباشآمار واکسن کرونا
sedayezanjannews.ir/nx7536


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»