کد خبر: 7669
1400/03/14 - 1:24


فرمانده سابق قرارگا خاتم‌الانبیا در زنجان گفت:

فیلترینگ جواب نمی‌دهد

سعید محمد: مردم احساس می‌کنند تکیه‌گاه ندارند/ نیاز به تغییر تفکر در حکمرانی کشور داریم/ فرصت‌ها به صورت ناعادلانه بیت عده خاصی دست به دست می‌شود

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- فرمانده پیشین قرارگاه سازندگی خاتمالانبیا که شورای نگهبان رای به عدم احراز صلاحیت او برای شرکت انتخابات ریاست جمهوری 1400 داده است، عصر امروز (13 خردادماه 1400) در حمایت از سیدابراهیم رئیسی، دیگر نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری در زنجان سخنرانی کرد و در بخشی از سخنان خود با اشاره به مشکلات اقتصادی مردم تاکید کرد که «متاسفانه امروز مردم احساس می‌کنند که بی‌پناه هستند و تکیه‌گاه ندارند و کسی به داد آن‌ها نمی‌رسد».

سردار سعید محمد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مذاکره با کشورهای دیگر اعلام کرد که «ما نیز دنبال گفت‌وگو و مذاکره هستیم».

مشروح سخنان عصر امروز سردار محمد در پیاده‌راه سبزه‌میدان زنجان در پی می‌آید:

* افتخار می‌کنم که در جمع مردم زنجان حاضر شده‌ام. مردم امروز کمتر مسئولان را بین خودشان می‌بینند. مردمی که دچار مشکلات و گرفتاری هستند اما متاسفانه مسئولان کم‌تر به مردم سر می‌زنند.

* امام با تکیه بر مردم وارد عرصه انقلاب شد. چه کسی فکر می‌کرد امام بتواند در دوره‌ای که بزرگ‌ترین طاغوت در طول دوره ایران بر مردم حکومت می‌کرد، این بت بزرگ را بشکند؟

* مگر غیر از این است که انقلاب با تکیه بر مردم اتفاق افتاد؟ مگر غیر از این بود که امام هشت سال دفاع مقدس را با تکیه بر همین مردم توانست به پیروزی رهنمون کند و مقابل صدام کشور را راهبری کرده و وجبی از خاک کشور را نگذارد در تصرف دشمن بماند. این ها همه با تکیه بر مردم بود. امام همه شعارهای اصیل انقلاب اسلامی را مبتنی بر مردم قرار داد.

* ملاک و معیار در حکم‌رانی اسلامی، رضایت مردم است. اگر می‌خواهید بدانید حکمرانی درست حرکت می‌کند رجوع به آرای مردم کنید و از آن‌ها بپرسید.

* کارگزران نظام مردم را رها کرده‌اند و حتی از اینکه در بین مردم حضور پیدا کنند، امتناع می‌کنند و از داخل خودرو وضعیت مردم را رصد می‌کنند. آیا این حکمرانی اسلامی است؟

* امروز شاهد منفعت طلبی ها هستیم در بین خواص. اشرافیت ها را شما مشاهده میکنید. اشرافیت های خانوادگی را میبینید. رانت ها را میبینید. به اسم خصوصی سازی منافع ملت در بین عده ای از خواص تقسیم کردند که به ان اختصاصی سازی می گویند نه خصوصی سازی. منافع را بین اشخاص مشخصی تقسیم کردند و برخی کارخانه ها را تعطیل کردند و تنها به دنباال نفع شخصی خودشان بودند.

* چه کسی پاسخگوست. بی‌عدالتی در درآمدها را می‌بینیم. حقوق ضعیف‌ترین قشر 2 میلیون تومان و حقوق آقایان سالانه چندین میلیارد تومان است و کنترل و نظارتی هم روی آن‌ها وجود ندارد با وجود نهیب‌هایی که مقام معظم رهبری در این مورد دارند.

* فرصت‌ها امروز به صورت ناعادلانه بیت عده خاصی دست به دست می‌شود. پدیده آقازاده‌ها امروز مردم را مکدر کرده است و مردم از تبعیض و بی‌عدالتی‌ها ناراحت هستند. مردم گلایه دارند اما این گلایه از انقلاب نیست بلکه از کارگزاران نظام است. این گلایه‌ها از دولت‌هایی است که به جای رصد مشکلات مردم با بی‌تفاوتی از کنار مشکلات رد می‌شوند. نه تنها مشکلی حل نمی‌کنند بلکه مشکلات جدیدی را بر مشکلات قبلی مردم اضافه می‌کنند.

* چقدر به سمت ایجاد عدالت حرکت کرده‌ایم؟ قوانین و مقرراتی که روزبه‌روز تدوین می‌شوند بیشتر در جهت بی‌عدالتی است. در جهت توقف کار، اشتغال، تولید و صادرات است و هر چه رهبری هر سال شعار تولید می‌دهد می‌بینیم که وضعیت هر سال بدتر از سال قبل می‌شود.

* ما نیاز به تغییر تفکر در حکمرانی کشور داریم، ما نیاز داریم برگردیم به ارزش‌های والای دینی و اعتقادی و انقلابی. کارگزاران و مسئولان انقلاب باید خودشان را نوکر مردم بدانند نه این که خودشان را برتر از مردم بدانند. نه اینکه از کاخ و خانه خود بیرون نیایند و مردم را بین این همه مشکلات تنها بگذارند. مگر همه مشکلات کشور از تهران قابل حل است؟ مگر می‌شود از تهران متوجه شد که مردم در گوشه گوشه این کشور چه مشکلاتی دارند؟

* امروز حتی وقتی پول هم تخصیص داده می‌شود چون مدیریت بالای سر کار نیست عملا مشکلی از مشکلات مردم حل نمی‌شود. جنس مشکلاتی که در کشور داریم متفاوت هستند. مشکلات اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و بین‌المللی داریم و ای کاش حداقل یکی از این مشکلالت را دولت حاضر حل و فصل می‌کرد. مشکلات امروز در هم تنیده شده‌اند و مشکلات فرهنگی بر مشکلات اقتصادی تاثیر می‌گذارند. امروز در معضلات اجتماعی ما بحث حاشیه‌نشینی، اعتیاد، طلاق بیداد می‌کند.

* در گذشته از هر هشت طلاق یک مورد به طلاق منجیر می‌شد اما امروز از هر سه ازدواج یک طلاق داریم. این برای جامعه ایرانی که یک فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی دارد فاجعه است. طلاق در کشور ما معنا نداشت. چه کسی باید به این معضلات رسیدگی کند و برای آن‌ها راهکار بدهد؟

* متاسفانه امروز مردم احساس می‌کنند که بی‌پناه هستند و تکیه‌گاه ندارند و کسی به داد آن‌ها نمی‌رسد. ما همزمان مشکلات فرهنگی را در جامعه می‌بینیم و بنیان خانواده دچار مشکل شده است.

* فضای مجازی کنترلی ندارد. ما قائل به فیلترکردن فضای مجازی نیستیم اما همان کشورهای غربی اقشار آسیب‌پذیرشان مثل کودکان اینترنت مخصوص ایجاد کرده‌اند تا در هر فضایی سرگردان نشود. اما در کشور ما تا این مسائل مطرح می‌شود می‌گویند شما می‌خواهید آزادی‌ها را کنترل کنید.

* اینترنت ملی به معنای فیلترینگ نیست. فیلتر اصلا جواب نمی‌دهد. ما مخالف همین فیلتر تلگرام و توییتر هستیم چرا که کارایی ندارد. ما به دنبال ایجاد بستری سالم هستیم و در این بستر آنقدر امکانات لازم و متنوع بدهیم که مردم کسب و کارشان را به آن انتقال دهند.

* جوانان ما مشکلات عدیده دارند و اولین چیزی که می‌خواهند یک زندگی با عزت است. دنبال شغل هستند و می‌خواهند تلاش کنند و از فکرشان استفاده کنند اما آیا بستر این کار فراهم است و کسی به فکر جوانان هست؟

* نقدینگی کشور در سال ۹۲، ۵۰۰ هزار میلیارد تومان بود که پس از هشت سال به ۳۵۰۰ میلیارد تومان رسیده، یعنی نقدینگی ۶.۵ برابر افزایش یافته که افزایش نقدینگی تورم را حتما به همراه دارد. یکی از عوامل خلق پول بانک‌ها هستند. باید جلوی خلق پول را گرفته و سود سپرده‌ها کاهش داد که این اتفاق افتاد ولی بلافاصله در بورس صندوق‌هایی با سود سپرده بالا ایجاد شد و مشتریان بانکی برای سرمایه‌گذاری در این بخش حرکت کردند و سود بیشتری به آنان ارائه شد.

* سیستم بانک‌داری و مالیات‌ستانی ضعیف است. مالیات فقط از تولیدکننده و حقوق‌بگیر دریافت می‌شود و افرادی که بازارها را با خرید دلار، سکه، مسکن و ... به هم می‌ریزند، مالیاتی پرداخت نمی‌کنند؛ به همین دلیل مسکن به کالای سرمایه‌ای در کشور تبدیل شده است، در حالی که در همه کشورها، مسکن کالایی مصرفی بوده و بازار آن برای جلوگیری از انباشت سرمایه با اهرم مالیات کنترل می‌شود. در حال حاضر ۳ میلیون واحد خانه مسکونی خالی در کشور وجود دارد که با اعمال مالیات بخشی از آن‌ها آزاد می‌شود و می‌توان سالانه یک میلیون واحد خانه را ساخت و این کار امکان‌ناپذیر نیست.

* ما نیز دنبال مذاکره و گفت‌وگو با دنیا هستیم اما گفت‌وگوی ما در چارچوبی خاص خواهد بود.

* استان زنجان ظرفیت‌های بسیار بالقوه‌ای از قبیل کشاورزی، دامپروری، معادن، ترانزیتی و گردشگری را دارد و با اعطای اختیارات مکفی به استانداران می‌توان شاهد پیشرفت و توسعه استان‌ها باشیم.

انتهای پیام/

خبرنگار: پیمان نوروزی


اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانسعید محمدانتخابات 1400ابراهیم رئیسی
sedayezanjannews.ir/nx7669


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»